דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חברת אבטחה: איך לבצע ניהול סיכונים באבטחת אישים 

מאת    [ 07/09/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 2211 פעמים ]

בימים אלו של מחאה ציבורית מתמשכת כנגד גורמים בשלטון ואישים בכירים בקרב בעלי ההון בישראל, עולות גם הקריאות להעצמת המחאה בפעולות אלימות. למרות שמנהיגי המחאה קוראים לשמירה על הסדר, אין הם אחראים לכל המשתתפים בהפגנות והאקטיביסטים למיניהם. תקיפה או סיכון של מישהו מהמוזכרים למעלה, הם אינם בלתי אפשריים ולכן חלקים אכן זקוקים לשירותי אבטחה מחברת שמירה ואבטחה.

הדבר הראשון שמאבטח האישים ואו החברת אבטחת אישים בה הוא מועסק מחוייבים לבצע הוא הערכת סיכונים מלאה ומקיפה אשר תסייע במיפוי האיומים הפוטנציאליים על הלקוח. במאמר שלפניכם נדון בדרכים לעשות כן בצורה הטובה ביותר.

הכרת הלקוח ואורח חייו

עוד לפני שיחת ההיכרות הראשונה של חברת האבטחה עם הלקוח, נכון יהיה לבצע בדיקת רקע ולברר מיהו האדם שמולו אתם עומדים, מהו התאגיד שבראשו הוא עומד (באם מדובר באיש עסקים) או מהי המדיניות אותה הוא מקדם (באם מדובר בנבחר ציבור). כך תוכלו להבין טוב יותר מיהם הגורמים העלולים להיות מעוניינים בסיכול פעילותו. במהלך הפגישה הראשונה הקפידו לשאול את הלקוח את כל השאלות הרלוונטיות שעולות בדעתכם והסבירו לו כי אתם זקוקים לתשובות כנות ככל הניתן על מנת לעשות את עבודתכם כראוי. אל תהססו לשוחח במישרין עם חבריו לעבודה של הלקוח ואף עם משפחתו. הוא עוד יודה לכם.

זאת ועוד, עליכם להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולדעת בדיוק מהו סדר היום של האדם אותו אתם מאבטחים. כמובן שמעת לעת עשויים להתקיים אירועים לא מתכוננים אך רצוי כי אלה יצומצמו למינימום האפשרי. לפני כל ביקור במקום הומה אדם יש לבצע בדיקה מקדימה של השטח ואף לנסות ולקבל סקירה אודות הקהל שיפקוד את האירוע. את המידע שנאסף יש להצליב בהקדם האפשרי עם מסד הנתונים שמכיל את הפרטים על האיומים הפוטנציאליים.

איסוף המידע ושיתוף הלקוח

בנוסף, במידה והאדם שאותו אתם מלווים מתעתד לנסוע לחו"ל, כפי שאכן קורה במקרים רבים שכן מדובר באנשים בעלי ספקטרום עשייה רחב, יהיה עליכם לעשות שיעורי בית ולאסוף מידע מהימן ככל הניתן על מדינת היעד ועל האיומים שבהם אתם עלולים להיתקל במהלך הביקור. במקרה הזה גם חיפוש סטנדרטי ברשת האינטרנט עשוי להעלות ממצאים רלוונטיים. ליתר בטחון, עמדו בקשר ישיר עם השגרירות הישראלית במדינה אליה אתם טסים.

לבסוף, במידה ואתם נוהגים להכין דו"ח סיכונים מודפס (כפי שאכן מומלץ לעשות) שתפו את הלקוח לכל הפחות בחלק מתוכנו על מנת לוודא כי הוא עצמו יהיה עירני וינקוט משנה זהירות. בהקשר זה יש להדגיש כי חלק גדול מהמאבטחים לא משתפים את הלקוחות כלל – על מנת לא להדאיגם. ההחלטה בדבר השיתוף צריכה להתקבל על בסיס היכרותכם עם האדם ועם אופיו.
 

בני טל - אל"מ במילואים, יו"ר חברת בי.טי.אס - בני טל סקיוריטילפרטים נוספים : http://www.bts-security.com/>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב