דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עתידנות :מגמות צרכניות ועסקיות מובילות 

מאת    [ 07/09/2011 ]

מילים במאמר: 556   [ נצפה 2047 פעמים ]

במאמרי הקודמים בנושא העתידנות ,שפורסמו לאחרונה, הצגתי  בראשון ,את הגורמים לחשיבות 

 להשקיע בצפי העתיד, מבחינה עסקית וארגונית . (עתידנות :10 סיבות... ). 

 בשני ליבנתי מהם הסגולות והמאפיינים הנדרשים מהמנהל בעתיד (דמות המנהל בעתיד). 

הפעם אתמקד בחיזוי וניבוי מגמות מהותיות ספציפיות שיכתיבו להערכתיאת אופי הפעילות העסקית 

בעתיד. עתיד שהינו  כידוע קרוב אלינו  יותר מתמיד.

 

 1.אינטראקטיביות –פעילות עסקית עם לקוחות, ופחות-ללקוחות .הלקוחות והמשתמשים יהיו מעורבים 

יותר ויותר בפעילו העסקית של החברה:בייזום מוצרים חדשים,במשוב כולל ואפילו בקביעת המחירים 

הצלחת החברה והתאגיד העסקי תהיה ליזום מעורבות שכזאת  של קהלי היעד שלהם.

 2.מכירה מותאמת- לקוח :זה אמנם קורה כבר כיום, אבל זה יקרה בעוצמה הרבה יותר מרשימה בעתיד

למכוניות יהיה יותר צביון אישי, בסנדוויץ יהיה צבע הפלפל שנרצה והלימוד באוניברסיטה יאפשר לנו 

יותר חופש בחירה.אנחנו גם נהיה הבמאים של התוכניות שנצפה בטלויזיה.

 3אירועים של "החיים האמיתיים" שיוציאו את הלקוח מהעולם הדיגיטלי לעולם הקלאסי.ב"הפוך על 

 הפוך" השיווק הדיגיטלי שיסגור יותר ויותר את האנשים בבתיהם (שלרבים הם יהוו גם תחנות עבודה) 

 יביאו לצורך עולה של מפגש עם החיים האמיתיים ביציאה מהבית.אלו יהיו אירועים חברתיים בעלי 

מסווה לאקטים מכירתיים  ובה בעת  יענו על הצורך לחוות את "החיים האמיתיים".

 4.עדנה לנוסטלגיה בעולם העסקי.תולדה של המגמה הקודמת תהיה פריחתה של הנוסטלגיה 

באינטרפטציות מודרניות .ממועדוני שירה וריקודים סלוניים דרך סגנונות מראה ואופנה ועד תחיית 

משחקי רחוב וספרים מפתחי דמיון וחקלאות יצירתית קורצת גם לאקדמאיים. 

5.פילוח פרטני יותר של הרשתות החברתיות.שם המשחק התוך-רשתי יהיה ליצור במדוייק ככל 

האפשר פלחים ותתי פלחים המבוססים על משתני סגנון חיים פסיכוגפיים ,יותר מאשר סוציכלכליים.

תתי הפלחים הללו ירבו בקיום מפגשים חיים של קבוצות החברים (בהמשך למצויין ב3 לעיל).

6.ילדים כמקדמי מכירות ואנשי מכירות בעולם העסקים .התהליך שבו ילדים "מאבדים את ילדותם" 

יקבל משנה תאוצה.כבר בגיל צעיר מאד יוצעו לילדים,גם בבתי הספר(!) הכשרה איך לנצל את כישוריהם

להרוויח כסף ביזמות עסקית ובתום המכירות,ילדים הם יצירתיים וישתלבו עוד יותר בפאנלים מקצועיים.

7.עדנה לאנשי מכירות בגיל השלישי (70+). תהיה הערכה הולכת וגוברת לאנשים מבוגרים שצברו

כישורים ונסיון רב והם מצטיינים (שלא כמו צעירים רבים) באינטיליגנציה רגשית גבוהה. העולם העסקי

המערבי יאמץ תובנות של הערכת מבוגרים מאד  מארצות במזרח כמו יפן,סינגפור,הודו ואחרות.

8.פטריאוטיזם צרכני שיעלה את הביקוש לתוצרת המקומית.הסכסוכים הבינלאומיים יהיו יותר ויותר

כלכליים.מדינות בלתי מפותחות "יגנבו" את הייצור מארצות מפותחות ,בנוסף  תתגבר בעיית הסחר עם

סין והודו..מדינות  רבות יעודדותצרוכת מקומית כדי להתמודד עם אבטלה גוברת דרמטית  ומתסיסה.

9.עליה בפרסום מפולח במדיה הדיגיטלית על חחשבון ירידה בפרסום המוני הלא מפולח ,לטובת

פרסום ממוקד דיגיטלי.משווקים ומפרסמים יהיויותר נחושים לראות את הקשר בין הוצאות הפרסום.

לבין התמורה הישירה  מהן. רציונליזציה של אפקיביות הפרסום תשלוט בענף בכלל ,ובמדיה בפרט. 

10.הפעלת צרכנים כשגרירי מכירות מתוגמלים ,באופן יזום על-ידי היצרנים והמשווקים.

מדדים עסקיים  של תועלת/עלות  החברות יצביאו  שכדאיות הפעלת לקוחות כמקדמי מכירות  תהיה

 בעליה מתמדת ביחס לדרכי שיווק אחרות.שיטה זאת תשודרג מטקטיקה מכירתית לאסטרטגיה עסקית..

11.ירידת ערכם של המותגים:חיקויים,זיופים מצטיינים ומושלמים בצד עליית כוחו של העולם התחתון,

יכו בכוחו של המותג הנחשב.המותגים היוקרתיים והיקרים יהפכו לנחלתם של מעטים. חלקים

רבים יותר בקרב הצרכנים יבקשו למקסם את התמורה לכספם על-חשבון ויתור על מותגים ידועים.

12.סינרגיות גדלות בין העולם הדיגיטלי ( הוירטואלי) לקלאסי ("הריאלי"). 

 לא עוד וירטואלי מול ריאלי אלא מזיגה בין דיגיטלי וקלאסי.נקודות המכירה (הקניה) בשטח

יפנו לקוחות לפלטפורמות הדיגיטליות –ולהיפך.ההפניות הללו ייהפכו ל"חוויה צרכנית מתגלגלת".

13.הביקוש של האלפיונים העליונים תשפיע יותר על הפניית משאבים עסקיים לפלחים אלה.משקלם

  הצרכני של העשירים הגדולים יגדל אף יותר ממה שהוא כיום.זוהי נגזרת מהתגברות אי שוויון בין

הפלחים העשירים והמעמד הביניים בעולם, והיא תמשוך אליה יותר משווקים לאלפיונים העליונים.

 

 

PhD, מרצה, מנחה סדנאות ייחודיות המשלבות הצגת מוטיבים מקצועיים בתחום החדשנות העסקית  והארגונית. כותב ספרים המציגים אמירות, מכתמים, עצות ומעשיות על גישות של הצלחה, שינוי ותקשורת בינאישית מנצחת. ד"ר חיים מלמד בעלים של חברת שווקים מלמד יועצים ויזמים בע"מ, הנותנת יעוץ בנושא חדשנות,יצירתיות ואסטרטגיות עסקיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב