דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוי קרקע בגינה בשבבי עץ 

מאת    [ 06/09/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 4521 פעמים ]

חיפוי קרקע באמצעות שבבי עץ

 

כתבה זאת מיועדת לכל בעלי הגינות באשר הם. כמה פעמים יוצא לכם לשמוע את המשפט: "צריך לחסוך במים"? כנראה שמכל תושבי ישראל, בעלי הגינות הם הנפגעים העיקריים של בעיית מחסור המים הקשה. גינות נוי דורשות באופן תדיר השקיה. גינות מכילות עצים, דשא, פרחים וצמחייה – ללא השקיה מספקת כל אלו עלולים לנבול, להתייבש ולמות, ואז הגינה תיראה מוזנחת ולא יפה.

 

כחלק מהמגמה לחסוך במים, עולם הגינון החל למצוא לעצמו כל מיני פתרונות יצירתיים איך בכל זאת לגרום לגינה ממוצעת להיראות עשירה, ויחד עם זאת לצרוך כמה שפחות מי השקיה.

 

פתרון נהדר שתופס תאוצה גבוהה בשנים האחרונות הוא שימוש בחיפויי קרקע מסוגים שונים לעיצוב גינות. סביר להניח שכבר יצא לכם להיתקל במראה הזה בעבר, בגינות כאלו ואחרות... משטחים רחבים, במקום להיות מכוסים בדשא, צמחייה, או סתם אדמה, מכוסים במעין אבנים קטנות. יש הרבה מאד סוגים של חיפויי קרקע: אבני טוף וחלוקי נחל הם החיפויים המקובלים יותר, ולאחרונה – נוסף  שחקן חדש לתחום חיפויי הקרקע-  שבבי עץ ציבעוניים.

 

שבבי עץ לחיפוי, הם למעשה חלקיקים קטנים של עץ המזכירים במראה שלהם, קצת מראה של נסורת. כשמפזרים אותם על גבי הקרקע בשכבה אחידה ועבה, הם מעניקים לה כיסוי טוב. היתרון הבולט של שבבי עץ לחיפוי הוא בכך שמדובר במוצר ממוחזר, ולכן אקולוגי. שבבי העץ, מקורם מפסולת עץ (שאריות של ארגזי עץ, משטחים מעץ, עצים לבנייה, עצים לרהיטים וכדו') אשר במקום להיזרק, נגרסים לכדי שבבים דקים. לשבבי העץ, הרבה פעמים גם מוסף איזשהו פיגמנט או צבע במהלך הייצור, ואז ניתן לקבל אותם בכל מיני גוונים יפים לפי הטעם האישי (אדום, חום, כתום, שחור)

 

שבבי עץ צבעוניים, מעבר לאסתטיות שהם מוסיפים לגינה – יש להם עוד מספר יתרונות משמעותיים נוספים: הם נוחים וקלים מאד לפיזור (מה שבעצם אומר, שכדי להניח אותם על גבי הקרקע, לא בהכרח צריך בשביל כך בעל מקצוע... גם אדם פשוט מן הישוב יוכל לעשות זאת בקלות); הם זולים באופן יחסי לעומת חומרי חיפוי אחרים; הם נעימים לדריכה ולמגע; הם שומרים על הטמפרטורה שבקרקע ומונעים ממנה לאבד לחות; הם חוסכים בצורה משמעותית את תצרוכת המים להשקיה; הם מונעים היווצרות עשבייה; הם מקטינים משמעותית את השימוש בחומרי הדברה; הם משביחים את הקרקע ולכן גם משפרים את מדדי הצמיחה והפריחה שבסביבתם;

 

מעבר לכל היתרונות שמנינו, חשוב גם לציין כי שבבי עץ צבעוניים, הם חומר שהוא אורגני במאה אחוזים. גם תהליך הייצור של שבבי העץ וגם תהליך הצביעה שלהם – אלו תהליכים שבהם נעשה שימוש בחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה. שבבי העץ – לא רק שלא פוגעים בקרקע, אלא אפילו מועילים לה – הם משביחים אותה בכך שהם מחדירים לה מינרלים חיוניים. בנוסף – שבבי עץ, גם אינם מסכנים בעלי חיים.

הקץ לפסולת עץ-שבבי עץ צבעוניים לחיפוי קרקע www.mulch-il.com 04-8412244 054-2350105




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב