דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכשירי חשמל - לתקן או להחליף? 

מאת    [ 05/09/2011 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 2127 פעמים ]

תיקון או החלפה של מכשירי חשמל?

לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו בוהים בפלזמה המקולקלת ומתלבטים ארוכות האם לקנות אחת חדשה בדיוטי בנסיעה הבאה לחו"ל או שלהכניס אותה לתיקון במעבדת תיקונים מקצועית?
ההתלבטות הברורה היא כמובן עלות התיקון המלווה בחששות כי התיקון לא יהיה מקצועי דיו והאם אותה התקלה תשוב ותצוץ שוב בעוד זמן מה ואולי שווה בכלל לקחת את הכסף ולהשקיע כבר ברכשית מכשיר חדש?.
די ברור שכל מקרה לגופו ויש קשר ישיר לסוג המכשיר, לגיל המכשיר, למצבו החיצוני ולאיכות תפקודו וכמובן לעלותו של מכשיר חילופי חדש.

אז בוא ננסה לעשות סדר בבלגן ולעבור על מגוון ההתלבטויות ועל הנקודות שכדאי לבדוק ולשקול כדי להתקרב להחלטה הנכונה בכל מקרה ומקרה.

ראשית כדאי  להפריד בין שני סוגי מכשירים: מכשירים מתוחכמים טכנולוגית שבהם קיימת חדשנות והתחדשות רציפה, כגון מחשבים ולפטופים. בסוגי מכשירים שכאלה רכישה של מכשיר חדש גורמת ליישור קו טכנולוגי ולכן תמיד תהייה נטייה גדולה יותר להתחדשות במקום לתיקון המכשיר.
לעומתם מכשירים שאינם מתחדשים טכנולוגית השכם והערב, כגון מקרר, הנטייה לתיקון המכשיר גדולה יותר.
מיותר להזכיר שמדובר אך ורק במכשירים שכבר אינם באחריות היצרן.

שיקולים בקבלת החלטה על תיקון המכשיר – רשימה מלאה ולא לפי ספר עדיפות מסוים:
1. מחיר המכשיר – ככל שמחירו של מכשיר חילופי גבוה יותר כך כמובן יש עדיפות לתיקון המכשיר. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון שיקולים סובייקטיביים רבים הייחודיים לכל אחד ואחת. לדוגמא האם ניתן להשתמש במכשיר אחר בבית ו/או אולי לוותר על אחד? האם ניתן להשתמש במכשיר בטרייד-אין לצורך החלפה למוצר חדש? אולי ניתן לקנות מכשיר חילופי מיד שנייה?

2. סוג התקלה – דורש תחקיר מסוים בשל הידע הטכני הנדרש. באופן כללי יש סוגי תקלות – לפי סוג מכשיר – שעלות התיקון שלהן גבוה כמו גם הסיכוי שהתקלה תחזור בשנית בעתיד. במידה והמכשיר שלכם סובל מתקלה שכזאת עדיף לא לתקן אותו. דוגמאות לא חסר: לדוגמא תיקון פלזמה – במידה והתקלה במסך אין טעם לתקן אותה בשל העלויות הגבוהות. בכל מקרה ניתן לשפוט לפי הצעת המחיר שתקבלו.

3. זמן שנצטרך ל"שרוף" בתהליך התיקון – מי לא מכיר את התסכולים שבלקיחת המכשיר למעבדה, החיפושים האינסופיים אחר חנייה, הסחיבות, התורים וכל התהליך חוזר על עצמו לאחר תיקון המוצר...
לכן יש לאתר מעבדת תיקונים שמבצעת איסוף והחזרה של המכשיר, ובמידה ובכל זאת החלטתם להביא את המכשיר בעצמכם תאפשר חניה חינם הצמודה למעבדה וכמובן אחת שמיקומה הגיאוגרפי רלוונטי למיקומכם.

4. אמינות התיקון – התלבטות מאוד גדולה. האם שווה להשקיע בתיקון ומי מבטיח שהבעיה לא תחזור לאחר כמה ימים/חודשים? כמובן שבהקשר הזה כדאי להשקיע מאמץ חד-פעמי ולאתר – בדיוק כמו שננסה לאתר את אותו רופא הילדים הטוב – מעבדת תיקונים מקצועית ואמינה, וכמובן אחת שמספקת אחריות לשנה או יותר על התיקון שביצעה.

5. חשיבות המכשיר והאם ניתן להסתדר בלעדיו לזמן מה? – מאוד אינדיבידואלי וכמובן שונה בין טוסטר למחשב ביתי שלא ניתן להסתדר בלעדיו...
בהקשר הזה חשוב לציין שקיימות מעבדות תיקונים שמספקות מכשיר חילופי ללא כל עלות, מה שפותר ברוב המקרים את ההתלבטות. כמו כן יש לזכור שמכשיר חדש דורש התקנה מחודשת (למשל מחשב ביתי) מה שיגרום לתסכולים רבים וצורך להתחיל בתהליכים רבים שוב מההתחלה.

6. לוחות זמנים – התלבטות קשה כאשר מזגן מתקלקל ביום החם בשנה למשל...
מצד אחד אפשר לקנות חדש אבל בדרך כלל מועד האספקה אינו מיידי ומועד התקנה יכול להיות מרחק שבוע ויותר בשל הלחץ בעונה החמה. לעומת זאת תיקון המכשיר עשוי להיות מיידי או במקרה שיש צורך להביאו למעבדה תוך 24 שעות.

לסיכום, כמו בכל הסיטואציות הריאליות בחיים, אין תשובה אחת לכאן או לכאן – מה שכבר ידעתם. מה שניסיתי לעשות במאמר הנ"ל הוא לעבור על עיקר ההתלבטויות ולנדב נקודות חשיבה לכאן או לכאן.

 

 

גידי משמש כיועץ בתחומי קידום אתרים בינלאומי לחברת אבסולוט לינק.  החברה עוסקת ב- קידום אתרים בגוגל בארץ ובעולם ובעיקר בחברות טכנולוגיה וחברות סטארטאפ קידום אתרים מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב