דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלמת בגרויות 

מאת    [ 04/09/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2573 פעמים ]

תעודת הבגרות בישראל הינה מרכיב חשוב בדרך ללימודים הגבוהים. תעודת הבגרות היא נקודת המוצא ממנה כל תושב במדינת ישראל חייב לעבור על מנת להמשיך ללימודים אקדמאיים. את מבחני הבגרות השונים ניתן לעשות בדרך המקובלת שהיא דרך בית הספר בו התלמיד לומד. 12 שנות לימוד. אם כי ניתן לכל אדם הרוצה להבחן בבחינות שלא במסגרת בית הספר, להבחן באופן פרטי (אקסטרני).

ללא תעודת הבגרות לא ניתן להמשיך בלימודים הגבוהים, למעט מכללות פרטיות או לימודי תעודה. ישנן אוניברסיטאות ומכללות אשר מקבלות אליהן סטודנטים ללא פסיכומטרי אלא עם תעודת בגרות מלאה בלבד. ישנה אפשרות נוספת כאלטרנטיבה להשלמת בגרות מלאה והיא מכינה המתבצעת דרך המכללות או האוניברסיטאות השונות. חשוב לציין כי הצלחה במכינה תקפה לגבי אותו מוסד בו למד הסטודנט ולא בהכרח חייב כל מוסד אחר להכיר במכינה הזו.

כיום רוב מקומות העבודה המסודרים דורשים בקורות החיים בגרות מלאה. על כן החשיבות לבגרות המלאה גדולה לאין שיעור. תעודת הבגרות מקנה ניסיון בנושאים שונים ובכך מסייעת לנבחן בעזרת ניסיונו במקצועות השונים לדעת במה יעדיף לבחור כאשר יפנה ללימודים הגבוהים.

חשוב לציין כי במדינת ישראל כל אזרח זכאי לתעודת בגרות ללא הבדלים בגזע, דת או מין. לבחינות הבגרות קיימים שני מועדים בשנה. מועד קיץ ומועד חורף.

כיצד ניתן להשלים את תעודת הבגרות?

על מנת לעשות השלמת בגרויות אין צורך לעבור פעם נוספת את כל הבחינות. ישנם בתי ספר רבים ושונים המתמחים במתן קורסים לשיפור או השלמת בגרויות שונות. כן למקצועות החובה וכן למקצועות הבחירה. בתי הספר להשלמת בגרויות שולחים את התלמיד לבצע את בחינת הבגרות הארצית, על כן הקורסים נפתחים בהתאם למועדי הבחינות. קורסים אלו נלמדים מספר חודשים לפני הבחינה וכן קיימים בתי ספר אשר מבצעים קורסים מזורזים בזמן קצר בנוסף לקורסים הרגילים של השלמת בגרויות.

מבנה הקורס לרוב נלמד בכיתה או בקבוצות לימוד. וכן מתקיימים תגבורים בתקופה הסמוכה למבחן. בתחילת הקורס להשלמת הבגרות למעשה המורה מיישר קו ומקנה את הבסיס זאת מכיוון שכל תלמיד מגיע מרקע שונה ועם ידע שונה. לאחר הקניית הבסיס, המורה מדריך כל תלמיד ותלמיד על פי יכולותיו וידיעתו את המקצוע כיצד ללמוד וכמה לתרגל באופן פרטי. לאחר שעבר התלמיד את בחינת הבגרות בהצלחה, הציון החדש מתווסף לרשימת הציונים בתעודת הבגרות ומחליף את הציון הקודם.

ניתן להשלים את הבגרות בזמן השירות בצבא. החייל מקבל זמן פנוי בזמן הקורס על מנת ללכת לקורס עצמו וכן לתרגל בזמנו הפרטי. לחיילים משוחררים ניתנת האפשרות להשתמש בכספי המענק הצבאי עבור קורסים להשלמת בגרויות.

לעיתים שיפור בגרויות עדיף על שיפור בחינת הפסיכומטרי. במידה וחסרות כמה נקודות בלבד על מנת להתקבל ללימודים גבוהים, ישנה אפשרות לשפר בחינת בגרות ולקבל את הנקודות החסרות דרכה ולא דרך הבחינה הפסיכומטרית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב