דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור - למה הוא מסייע? 

מאת    [ 01/09/2011 ]

מילים במאמר: 335   [ נצפה 1918 פעמים ]

סכסוכים רבים בחיינו מצריכים התערבות של גורם שלישי כלשהוא שיסייע לנו להתמודד עם הבעיות ולפתור אותן בצורה הוגנת, למשל: ישנם ויכוחים עם חברים או עם מכרים שיכולים להימשך ולהיגרר תקופות ארוכות אלמלא יתערב איזשהו גורם ניטרלי בוויכוח, ירגיע את הרוחות ויאפשר לצדדים המסוכסכים להתמודד עם המצב ולפתור את הוויכוח, בצורה בה שני הצדדים יצאו מרוצים. ובכן, גישור, הוא בדיוק תהליך כזה.

מהו גישור?

גישור הינו תהליך מוכר בכלל העולם ליישוב סכסוכים ולפתרון מחלוקות ומטרתו לאפשר לצדדים המסוכסכים להגיע לפשרה הוגנת, כזו שתסבר את שני הצדדים המעורבים. תהליך גישור מונה את המגשר שמשמש צד ג', ניטרלי ואת שני הצדדים המסוכסכים (או יותר) ומתנהל באווירה נינוחה. גישור הינו תהליך רצוני, זאת אומרת תהליך שמתבצע מתוך רצונם המלא של הצדדים המעורבים. כך יוצא שבניגוד לשופט בית משפט, המגשר (שגם הוא מוכר מתוקף החוק) פועל מתוך תהליכים רצוניים של הצדדים המסוכסכים, ומאפשר להם להגיע להסדר בניהם, מתוך רצון ולא מתוך כורח. תהליך הגישור עצמו מתבצע באמצעות מספר מפגשים, במהלכם הצדדים מביעים את עצמם ואת רצונותיהם, שומעים את הצד השני, ולבסוף מוצאים את האמצע בין הדרישות ומגיעים להסדר.

מתי ניתן להיעזר בהליך גישור?

כיום, גישור הפך להליך נפוץ שמסייע לפתרון מחלוקות במגוון נושאים שונים. ניתן לפנות לקבלת גישור במקרים בהם צצה מחלוקת עקב, סכסוכי עבודה, סכסוכי שכנים, סכסוכי בני זוג, וסכסוכים נוספים אחרים. לדוגמא: שכנים השרויים במחלוקת בשל מקום חניה, או עניין תשלומי וועד בית יכולים לפנות היום לקבלת גישור ממגשר מוסמך, וכך לפתור את הסכסוך בצורה צודקת, הוגנת שתמצא חן בעיני שני הצדדים במעורבים. או במקרים בהם בני זוג מעוניינים להתגרש והם שרויים בוויכוחים בעקבות חלוקת הרכוש המשותף או ענייני המשמרות על ילדיהם המשותפים, גישור גירושין יכול לסייע לבני הזוג לפתור את כל אותם הסכסוכים בניהם באמצעות השגת פשרה ובצורה ששניהם יצאו מרוצים.

לסיכומו של עניין

גישור מהווה תחלופה מוכרת בחוק ומאושרת בחוק לפסיקת בית משפט. ניתן לפנות לתהליכי גישור על מנת לפתור מגוון סכסוכים שונים, כל זמן ששני הצדדים מעוניינים לעבור את התהליך, מודעים לכך שעליהם להתפשר ומוכנים להתפשר. המגשר מצידו יקשיב כלל הצדדים המעורבים בסכסוך, ינחה וינהל את תהליך הגישור ויאפשר לצדדים להגיע להסכם פשרה שיתאים להם.

ד"ר כרמי אומרו- מנהל מכון פתרונות. מומחה לתקשורת בינאישית, ייעוץ זוגי, טיפול זוגי ואישי, גישור וסכסוכים בתחום המשפחה. פועל באמצעות גישות פילוסופיות ותרגומן לחיי היום יום, מרצה ומנחה סדנאות 0528-979-934




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב