דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת נפילה במדרכה ובשטח ציבורי ? יש מי שאחראי לנזק 

מאת    [ 16/10/2007 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3803 פעמים ]

מדי יום נפגעים בגופם אנשים רבים בשל נפילות ומעידות אשר מתרחשות בשטח ציבורי - מדרכה, גינה ציבורית, מבני ציבור וכן בשטחי ציבור בבעלות פרטית - קניון, אולם קולנוע, גן חיות וכו'. תאונת נפילה עלולה לגרום לנזק גוף לא מבוטל - שברים ופציעות חמורות אחרות.

האם ניתן לקבל פיצוי על הנזק שנגרם? המבחן הינו מבחן ההתרשלות - אם בעל המקום (מקרקעין) או המפעיל של המקום התרשלו ובשל כך נגרם מפגע שהביא לתאונת הנפילה. הכוונה היא, למשל, למקרה בו בשל גשמים וסחף נגרם בור משמעותי במדרכה אשר לא תוקן על יד העירייה ובעקבות בור זה נגרמה תאונת נפילה של הולך רגל במקום שהביאה לנזק.

על בעל המקרקעין מוטלת החובה למנוע מפגעים שעלולים לסכן את הציבור שעובר או מוזמן למקרקעין. כך למשל אם ברצפת הקניון יש לפתע מדרגה נסתרת אשר הולך רגל עלול למעוד בה מדובר במפגע שעל בעלי הקניון ומפעיליו מוטלת החובה למנוע אותו או להזהיר את הציבור בפניו באמצעות שילוט מתאים.

מהם הצעדים אשר בהם יש לנקוט במידה ונפגעת בתאונת נפילה בשטח ציבורי בשל מפגע?

מומלץ במידת האפשר לקבל שמות מלאים של עדים לאירוע הנפילה - עדים אלו יוכלו לסייע לנפגע לבסס את אמינות תביעתו על כך שנגרם לו נזק עקב תאונה במקום.

רצוי לצלם את מקום הנפילה בהקדם וממספר זוויות.

בעת פניה לטיפול רפואי חשוב לציין כי הנזק נגרם בשל תאונת נפילה במיקום מסוים ולבדוק כי אכן תיאור התאונה נרשם בצורה מדויקת בתיק הרפואי.

יש לאסוף ולשמור את מלוא התיעוד הרפואי והקבלות לאחר התאונה.

גם תאונת נפילה אשר נגרמה בשל תכנון לקוי של מדרגות, מעקה ומבנים יכולה לבסס תביעה לקבלת פיצויים. למרבית חלקי המבנה דוגמת מדרגות, חלונות, מעקים, שיפועים ועוד יש תקני בטיחות מחייבים בחוק. סטייה מהתקן הינה בגדר התרשלות אשר בעל המקרקעין יכול שיחויב בגינה בפיצויים אם ארעה תאונה בעקבותיה.

אי הקפדה של בעל מקרקעין על תחזוקה הולמת של המקום אשר סיכנה את העוברים והשבים או את המוזמנים למקום ושגרמה לנזק תחייב גם היא בפיצוי - כך למשך הותרת חלון זכוכית שבור אשר עלול לגרום לחתכים, סיכוני חשמל ועוד.

בכל מקרה של תאונת נפילה או תאונה אחרת במקום ציבורי מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין הבקיא בתחום הנזיקין, עורך הדין יקבל מהנפגע פרטים על התאונה ובמידת הצורך יבצע בירור נוסף. עורך הדין יפנה את הנפגע לבדיקת מומחה רפואי אשר יבחן את נזקו של הנפגע ויעריך את נכותו בעקבות התאונה.

כמו במרבית התביעות בגין נזק גוף לא ניתן להגיש תביעה על נזק עקב תאונה בשטח ציבורי בטרם יחלוף פרק זמן מספק מאז הפגיעה על מנת להעריך האם נגרמה לנפגע נכות בעקבות התאונה ומה שיעורה.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב