דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעגל את הריבוע - עקיבא גולדהמר יועץ עסקי 

מאת    [ 30/08/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2419 פעמים ]

נכון אתם מכירים את זה. אבל הפוך. בדרך כלל אומרים לרבע את המעגל - לנסות לעשות את הבלתי אפשרי.
בעסקים, בחברה שאתם מנהלים או בעסק שלכם. הפעם זה שונה. אנחנו הולכים בכיוון ההפוך.
אנחנו רוצים לעגל את הריבוע. לא ריבוע במובן הגיאומטרי הצר של המילה אלא כהמשגה לדבר אפשרי שניתן לעשותו, ולא רק שניתן אלא חשוב והכרחי לעשותו.
אז מה פירוש לעגל את הריבוע - הנה התשובה.לקחת 4 שותפים בעסק או בחברה או סתם  4 מקבלי החלטות בגוף עיסקי ובמקום שתהיינה 4 "זוויות" עם 4 כיווני משיכה להפוך אותם למעגל שמסתובב בכיוון אחד.
לפעמים ימינה ולפעמים שמאלה. אולי בכיוון הנכון ואולי בכלל המעגל צריך לנוע בכיוון השני, אבל החשוב מכול הוא עצם זה שהוא מסתובב בכיוון אחד.
כול הכוחות מושכים ו/או דוחפים אותו לאותו כיוון סיבוב. כולם נמצאים באותו מרחק מ"המרכז", דעתו של כול אחד נשמעת, לכול אחד טווח השפעה דומה, ולכולם אפילו רדיוס פעולה די דומה.
תרתי משמע, אם תרצו, וכולם מניעים או דוחפים בכיוון אחד כי מתקבלת החלטה ויש כיוון.לאחרונה פנו אלי לקביעת פגישה מחברה העוסקת במתן שירותי שיווק (העמימות מכוונת), כשבשיחת הטלפון המקדימה סיפר לי אחד השותפים כי הם מחפשים יועץ, מישהו שילווה אותם עיסקית ופיננסית. לדעתו, וזוהי תחושתם של האחרים, משהו תקוע, העניינים לא זזים, או שאולי "הגבינה זזה".
בפגישה, שהתנהלה מספר ימים לאחר מכן, בטונים לעיתים צורמים צפו ועלו בעיות נוספות, שכול אחד הציג מנקודת המבט שלו. ואי אפשר בלי הבנק, שכמובן גם הוא משמיע קולות של "חוסר נחת" כשמנהל הסניף מקבל את דוח יתרות הלקוחות, ובכללם של הלקוח בו עסקינן. אחד המשתתפים בפגישה בקש לפתע את התרשמותי הראשונית. לא חשוב כעת מה נאמר. חשוב ללמוד ולהפיק לקחים.
בפגישה נכחו  4 שותפים,  צעירים, חכמים, אינטליגנטיים, עם המון אנרגיה, חדורי מוטיבציה להצליח ולכבוש נתח שוק בתחום בו הם עוסקים, עם המון כוח יצירה והמון מקצוענות, אך למרבה הצער פגשתי שם "ריבוע". לא מעגל. לא זרימה לכיוון אחד, לא שיתוף פעולה עם כוח דחף שמסובב את העיגול בכיוון אחד. על כול משפט או אמירה של אחד הדוברים, משתתף אחר הרגיש חובה להוסיף 2 חידודים, ועל כול אמירה רצינית של אחד הדוברים, נשפך אשד שלם של ציניות. ככה ממתנהל ריבוע. ריבוע עם 4 זוויות, עם 4 פינות, כול אחד והפינה שלו. כול אחד והזווית שלו. מרובע אמיתי.
ארכימדס, שהבין משהו בעניין של מעגלים ומרובעים, כבר אמר שצריך נקודת משען בכדי להניף את העולם, וכנראה היה מסכים שקל יותר לעצור את כיוון סיבובו, אם הוא נע שלא ב"כיוון הנכון". וכנראה קל יותר, מאשר להתנהל ולנהל ריבוע עם 4 זוויות ו- 4 ווקטורים שכול אחד נע בכיוון אחר. 
תזרים המזומנים חשוב, פלחי שוק ומכירות ודאי שחשובים אך הם רק  חלק ממכלול. קודם כול צריך לעגל את הריבוע. עם עצמנו ועם השותפים לנו בעשייה, עם מקבלי ההחלטות. הם לא חייבים להיות שותפים במובן המשפטי דווקא. כול עוד הם שותפים לכוח שמניע את הגלגל, צריכים לעגל כול ריבוע.

עקיבא גולדהמר יועץ עסקי - בעלים של חברת HaG Investments Ltd העוסקת בניהול פיננסי ופיתוח עסקי לחברות ועסקים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב