דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קבוצת בה גואה ג'אנג בתל אביב 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 384   [ נצפה 3179 פעמים ]

 אמנויות לחימה פנימיות זוכות בעשור האחרון להערכה גדלה והולכת, גם בשל הידע הלחימתי הטמון בהם, וגם בשל השילוב הנדיר שהן מפגינות עם עקרונות הרפואה והתרבות הסינית. בה גואה ג'אנג נחשב לסגנון הנסתר מבין סגנונות אומנויות הלחימה הפנימיות, הכוללת גם את הטאי צ'י והשינג אי, והקשה מכולם ללמידה. הסגנון מתאפיין בשינוי תנועה תמידי, בתנועות מעגליות, טכניקות רבות עוצמה ובטקטיקה ייחודית. סגנון גאו של הבה גואה ג'אנג כולל תבניות חילופי ידיים במעגל, המכונים "מולדים", ושישם וארבע תבניות בסיסיות בקווים ישרים, המכונות "נרכשות".

 

השיעורים כוללים תרגול מתוך תבניות מעגל, 64 הטכניקות ה"ישרות" (אחרי השמיים), תבניות זוגות, תבניות כלי נשק והרבה עבודת זוגות. הדגש העיקרי בהוראת הבה גואה כאומנות לחימה הוא בשינוי ובמציאת האיזון בתוכו. 

 

שעות האימון בקבוצת הבה גואה

 השיעורים מתקיימים כולם בפארק הירקון, מול גשר העץ של שיכון בבלי, מתחת לקבוצת עצים. ישנם שני שיעורים בשבוע, יום שישי משעה 09:00 עד 12:00, ויום שני בין 20:00 ל 22:00 (במהלך הקיץ, כולל עכשיו, השיעור מתחיל ב 19:30 ומסתיים באותה שעה). בחורף אגב, אנו עדיין מתאמנים בפארק, אם כי ישנו מקום אחר בפארק, אליו אנו הולכים אם יורד גשם חזק.

 

 ישנן קבוצות רבות המתאמנות באותו איזור, ולא בכדי. ישנה איכות מיוחד בתרגול בחוץ, בסביבה ירוקה ופתוחה, שלא ניתנת להשגה באולמות סגורים ומסודרים.

 

 השיעורים של ימי שישי כוללים יחס יותר גבוה של תבניות וחזרה על חומר, ואילו בימי שני הדגש הוא על יישומים ועבודת זוגות (בשני השיעורים יש משניהם, ההבדל הוא בדגש בלבד).

 

הרכב שיעור  בה גואה ג'אנג

 שיעור טיפוסי  יורכב מארבעה רכיבים –

 

> תרגולי בסיס, אשר מתחלקים לעבודה על תנועות הידיים, הגוף והרגלים (מה שקרוי לעתים בסינים San Pan ??  או שלושת האגנים/חלקי ההגוף: עליון אמצעי ותחתון)

 

 > תרגולי תבניות תנועה במעגל (התרגול המפורסם ביותר של הבה גואה ג'אנג, נקרא גם "תרגול מולד", או "תרגול יכולות מולדות". זהו תרגול שעיקרו התניית הגוף והרוח לתנועה ולשנויים הנדרשים)

 

>  תרגולי תבניות תנועה בקווים ישרים. (תרגול של כ 64 תבניות בקווים ישרים או מזוגזגים, נקרא גם תרגול יכולות נרכשות".  עיקרו תרגול טכניקות לחימה הן ברמה הגופנית, והן ברמת הכוונה, בצורה של תבניות קצרות)

 

> תרגולי "יישומים" בזוגות. ישנם מספר תבניות זוגות קבועות, אך לרוב אנו מתרגלים טכניקה אחת בכל שיעור (על נגזרותיה) בצורה של תרגול זוגות בעצימות משתנה.

 

בנוסף קיים חומר משלים ומעשיר כגון תרגולי צ'י גונג, טכניקות ותבניות כלי נשק, משחקים שונים עם עזרי אימון ועוד.

 

זאב פוקס החל את לימודי אומנויות הלחימה לפני כשלושים שנה בקארטה ובקונג פו. בשנת 1988 נסע להונג קונג, שם למד בה גוו עם סון באו גאנג. בשנת 1990 עבר לטאיוון שם למד בה גווה זמן קצר בבית ספרו של ליו יון צ'יאו. בשנת 1991 פגש את לואו דה שיו, ומאז הוא לומד איתו. ב 1997, עם חזרתו ארצה, פתח זאב כיתה בתל אביב. שלושה מתלמידיו של זאב מלמדים כיום – בבאר שבע, ברחובות ובירושלים www.wushu.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב