דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיסול הריון - כיצד לתעד את ההריון באופן שמייחד אותך 

מאת    [ 29/08/2011 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 2736 פעמים ]

בטח כבר קרה שהרגשת שהזמן רץ וחוויות נעימות שחווית בעבר הרחוק מתעמעמות לאורך הזמן שחולף... הלוואי שהיתה דרך לשמר את עוצמת החוויה כפי שהיתה בזמן אמת. כך גם לגבי הריון שהוא מאורע חשוב אם לא הכי חשוב בחיינו הנשים. בתקופה זו אנו נושאות חיים בבטנינו וכל כולנו מחוייבות להריון ולתחושות הראשוניות והמדהימות בגופינו, כמו לתחושת העובר שזז בבטן ומזכיר לנו שהוא שם.

לאחר ההריון החיים נמשכים, חוויות חדשות מתרגשות עלינו ואנו שוקעות בחיים עצמם, בקריירה ובגידול הקטנטנים. אני זוכרת, שלאחר הלידה התגעגעתי לתחושה שיש אדם קטנטן אצלי בבטן. לכן, אין פלא שנשים רבות מחליטות לתעד את נס החיים המתהווה בבטנן בתקופת ההריון.

ישנן מספר דרכים נפוצות לתיעוד הריון, כמו צילומי הריון ומשפחה או אפילו איפור הבטן ההריונית. דרך נוספת ומיוחדת לתיעוד היריון היא פיסול הריון.

פיסול הריון (בליקסטינג) הוא תהליך בו ההריון "נשמר" ומתועד באמצעות פיסול הבטן ההריונית בתחבושות גבס.

תוצר תהליך הפיסול הוא תלת מימדי, ממש כמו בטן ההריון עצמה ובצורתה- תבנית גבס עמידה לאורך זמן, המשמרת את ה"מצב", את ה"רגע", בו נמצא ההריון בעת הפיסול.

מעבר לתיעוד ההיריון החשוב, מגיע לך גם להתפנק. פיסול הבטן כולו מוקדש לך,  את במרכז התהליך שמדמה היריון קטן :) , יצירה יש מאין של תבנית בטנך ההריונית. מעין הקפאת רגע בתהליך של הריון, שהוא מצב עוצמתי, זמני וחולף.

המודעות בארץ לאפשרות ליצירת פסל הריון עדיין בתחילת דרכה. בעולם, פיסול הריון מוכר וידוע בשם בליקסטינג (Belly Casting) , עולם האפשרויות לפיסול הריון הוא עצום, ניתן לראות דוגמאות לפסלי הריון מיוחדים ע"י חיפוש פשוט בתמונות בגוגל של צירוף המילים "belly casting".

 

   

 

לתיעוד באמצעות פיסול, שורשים עמוקים והוא בעל זיקה גדולה לעולם האמנות. עוד ביוון העתיקה הונצחו מנהיגים ואישים מפורסמים באמצעות פסלים משיש.  
גם בימינו אנו אמנים רבים עוסקים בהנצחת הגוף באמצעות פיסול הגוף וחלקיו. 

   

 פיסול הריון

 

בבליקסטינג, יצירת פסל הריון, יכול להתבצע ע"י פסלת אמנית או באמצעות מתן הנחיותיה, לגבי אופן הפיסול, לבן הזוג או לחברה וע"י כך מתהווה חוייה משותפת לאשה ולפרטנר/ית שבחרה ביצירת התוצר הסופי.  בתחילת התהליך האשה מפרטת את רצונה ומטרותיה והם ממומשים תוך כדי תהליך הפיסול.

כנראה שחווית הפיסול נעימה גם לעובר עצמו שנראה כאילו גם הוא מודע לתהליך ומחובר אליו, לעיתים ע"י תזוזות רבות ולעיתים ע"י מנוחה שלווה בבטן. את פסל ההריון ניתן להציב על מעמד בחדר הילדים, או בסלון או בכל פינת חמד אחרת בבית שרוצים להדגיש. אפשר לתלות את הפסל על הקיר כתבליט וניתן ליצור מתבנית הגבס גוף תאורה מיוחד לחדר ילדים.

תבנית הגבס שהיא תוצר תהליך הפיסול יכולה לשמש כפסל מדהים בפני עצמו, אפשר לעטר את התבנית בשיטות מיוחדות ואפשר להשאירה בתולית ללא עיטור והתוצאות מדהימות. ניתן להשתמש בה כתבנית אליה אפשר לצקת חומרים שונים וממנה ליצור פסל הריון תלת מימדי.

 

 

מועדון אמא - לימור מבליקסטינג
פיסול הריון, פיסול בתחבושות גבס 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב