דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להשקיע שעה בשבוע בכדי לחסוך 5,000 שקל בשנה 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 1631   [ נצפה 3403 פעמים ]

הקניות בסופר - עבודה ששכרה בצידה

הפרטים שרשתות השיווק לא היו רוצות שתדעו...

 

הקניות המשפחתיות בסופר - זוהי מטלה שלא ניתן להתחמק ממנה.  מדובר בהוצאה נכבדת וגם בביזבוז זמן לא קטן.  ובכן, אני טוען כאן שהתייחסותכם לקניות אלו כעל "עונש" שכדאי להפטר ממנו כמה שיותר מהר הינה טעות שעולה לכם כסף רב

 

זמן שווה כסף.  נכון מאד.  הזמן החופשי שלכם יכול לחסוך לכם כסף רב אם רק תשקיעו אותו (את הזמן) בתבונה.  אם הנכם משפחה בת חמש נפשות המוציאה אלפי שקלים מדי חודש על קניות בסופר,  תשמחו לדעת שביכולתכם לחסוך כ 5,000 ש"ח בשנה, לפחות, ללא צורך "לחתוך בבשר החי".

 

אני משוכנע שהשמעתם לסובבים אתכם ולעצמכם לא אחת טענות כגון "אין לי זמן לבדוק מחירים", "הזמן שלי שווה יותר", "לא צריך רשימת קניות - הכל בראש שלי", "המחירים במילא משתנים/מתייקרים כל הזמן".  אתם יודעים מה? אתם צודקים.  אתם צודקים כל עוד אתם מתייחסים לקניות כעל מטלה וכעל הוצאה.  מצד שני, אם נתייחס לקניות המשפחתיות בסופר כאל עבודה נוכל לראות כיצד שעת עבודה שבועית נוספת יכולה לחסוך אף כ 100 שקל בשבוע, כלומר 420 ש"ח בחודש שהם כ 5,000 ש"ח בשנה!  בקיצור, עבודה ששכרה בצידה.

 

הנחת העבודה היא שאתם במילא הולכים לבזבז זמן בקניות לכן בואו ונשקיע בכך שעה אחת נוספת. שעה שבה נחסוך כמאה ש"ח נטו (נטו - הכסף שאנחנו מוציאים על הקניות הוא מהנטו שלנו).  מאחר והזמן שאנחנו משקיעים בקניות הוא הזמן הפרטי שלנו (כלומר, אם איננו מוותרים כאן על שעת עבודה בה יכולנו לגבות 200 ש"ח) הרי שאנחנו מרויחים כאן כסף עבור שעת העבודה הנוספת שלנו - כ 100 ש"ח לשעה.

 

אז איך עושים זאת?

כפי שתראו בהמשך זה די פשוט.  אין כאן כמעט דברים שלא ידעתם בעצמכם.  אין פתרונות קסם.  פשוט יש לעקוב אחרי כל הכללים גם יחד בכדי להצליח במסע הקניות האופטימלי שלנו.   מה שבאמת מפתיע כאן הוא הוא שלמרות שמדובר לכאורה בכסף קטן, כשמצרפים את כל הסעיפים יחדיו מדובר בחסכון משמעותי.

 

ההפך מלשכוח זה לרשום:

רשימת הקניות.  אתם כבר מכירים את הטענה (הנכונה) שאם באים לסופר עם רשימת קניות קונים פחות, ורק את מה שצריך.  ובכן, הרשימה היא כלי העבודה שלנו.  מומלץ להכין רשימת מוצרים ומחירים במחשב שלנו (הכי נוח זה באקסל).  ברשימה זו יש לרכז את כל הפריטים אותם אנחנו רוכשים במשך שלושה חודשים לפחות.  זוהי רשימת המאסטר שלנו.  ברשימה זו יש לעדכן את המחירים עד כמה שניתן. מתוך רשימת המאסטר הזו נייצר בכל פעם את רשימת הקניות השבועית שלנו.  מטעמי נוחות מומלץ מאד לארגן את סדר הפריטים ברשימה באופן שיתאים למסלול ההתקדמות בסופר.  כפי שתראו בהמשך, ברשימה זו נרכז את המחירים ממספר סופרים שונים, ובהתאם למחירים אלו נבחר איזה מוצרים לרכוש באילו סופרים.  בסוף היום, הסכום שהופיע ברשימת הקניות צריך להיות זהה לסכום אותו הוצאנו בפועל.  כלומר, רשימת הקניות היא גם תקציב הקניות שלנו.  להשגת תוצאות מקסימליות, יש להמשיך ולעדכן את המחירים שברשימה כל הזמן.

 

ליקוט דובדבנים - כמו בג'ודו, לנצל את תנועת היריב לטובתינו:

זוכרים את הפרסומות לקראת פסח כאשר כל רשת מזון ניסתה לשכנע אותנו שסל הקניות אצלה הוא הזול ביותר?  ובכן זו השיטה: רשתות השיווק השונות מעניקות הנחות ומבצעים על מגוון מוצרים, מידעות אותנו על כך ואף טורחות לציין שסל הקניות אצלהן הוא הזול ביותר.  אלא מה, כשאנחנו קונים בסופר, איננו קונים רק מהמוצרים שכעת בהוזלה, אלא קונים את מה שאנחנו צריכים.  בסל הקניות שלנו נכללים גם מוצרים בהוזלה וגם מוצרים שממש ממש לא בהוזלה ושמפצים את הסופר כנגד ההנחות שניתנו לנו.  במילים אחרות, סל הקניות האמיתי שלנו נשאר יקר כמעט כפי שהיה לפני ההנחות למרות שאנחנו יוצאים עם תחושה שחסכנו כסף רב. 

 

כיצד נוכל, איפה, להנות באמת מההוזלות?

מאחר שכל רשת מעניקה הנחות על מגוון מוצרים שונה,  ביכולתינו לבנות את הסל הזול ביותר עבורינו על ידי פיזור הקנייה במספר סופרים שונים כשכל פריט ברשימה שלנו יירכש בסופר בו הוא נמכר במחיר הזול ביותר.  כלומר, במקום לרכז את כל הקניות בסופר אחד כפי שבעלי הרשת היו רוצים שנעשה, אנו נבחר לרכוש מהם רק את המוצרים אותם הם בחרו בכדי לפתות אותנו. זוהי רבותי הדרך להשתמש בכוחו ובתנועתו של היריב לטובתינו.  זוהי שיטת ליקוט הדובדבנים

 

ראו נא דוגמאות של פערי מחירים שפורסמו לאחרונה ב ynet (27/8/2011):

פירורית אסם 200 גרם - 5.79 (מגה), 6.49 (שופרסל)

סלט חצילים במיונז על האש 500 גרם של צבר - 10.30 (רמי לוי) 16.99 (שופרסל ומגה)

בייגלה שמיניות 400 גרם של בייגל בייגל 12.79 (מגה( 13.49 (שופרסל)

במבה 80 גרם אסם - 3.20 (רמי לוי) 3.99 (מגה)

במבה 25 גרם של אסם - 1.60 (שופרסל), 2.79 (מגה)

אם היינו רוכשים את כל המוצרים במגה (שבשני מוצרים היא הזולה ביותר) היינו משלמים: 42.35 ש"ח

אם היינו מפזרים את הקנייה בין מגה, שופרסל ורמי לוי היינו משלמים רק: 33.68 ש"ח.  25% הפרש!

 

לקנות את המוצר ולא את המותג: 

לכל אחד יש טעם משלו ויש מוצרים שלטעמכם אין להם תחליף.  למשל מי שאוהב בירה גולדסטאר לא יחליף אותה לא בקארלסברג ולא בבירה רומנית אלמונית.  מצד שני קיימים מוצרים רבים להם יש תחליף איכותי לא פחות, ובמחיר נוח יותר.  אם תקנו לחם אחיד לא פרוס ותפרסו אותו בעצמכם במכונת החיתוך שבסופר תקבלו לחם אחיד פרוס במחיר זול יותר... האם החלב שבשקית נחות מהחלב שבקרטון היקר יותר? האם תוכלו למשל להבדיל בין האורז ההודי של סוגת לבין האורז ההודי של המותג הפרטי של הרשת?  או האם תהנו יותר ממהטונה של וילגר עליו תשלמו שקל וחצי יותר מטונת הבית של שופרסל?  לידיעתכם, לא אחת המותג הפרטי של רשת הסופרים מיוצר על ידי אותו הייצרן של המוצרים הנמכרים במדפים הסמוכים.  קיימים גם מוצרים איכותיים לא פחות (ולעיתים אף יותר) הנמכרים במחירים נמוכים יותר משום שהייצרנים של אותם המוצרים בחרו לחסוך בעלויות הפרסום ולהתחרות על כספו של הלקוח באמצעות תג מחיר נמוך יותר. האם לדעתכם הפסטה של אוסם שווה באמת שלושה שקלים יותר מפסטה שאינכם מכירים את שמה ושנמכרת שני מדפים מתחת למדף הפסטות של אוסם?

 

מבצעים:

  • מבצעים שתמיד משתלמים - מבצעים שמקטינים את התשלום בטווח הארוך:
    • הנחה על המוצר שהתכוונתם לקנות בכל מקרה.
    • הנחה על מוצר המתחרה עם המוצר שתכננתם לרכוש במידה ומחירו כעת נמוך יותר.
    • הנחה על מוצר שהייתם קונים בשבועות הבאים ובתנאי שלא יתקלקל עד אז ושלא תצרכו אותו לפני כן.
    • הנחת כמות על מוצר שאתם רוכשים על בסיס קבוע ובתנאי שלא יתקלקל עד שתסיימו אותו ושלא תצרכו ממנו מוקדם יותר או בכמות גדולה יותר רק מפני שהוא בנמצא.
    • דוגמאות למבצעים משתלמים:
      • הנחה על אבקת הכביסה שאתם משתמשים בה (גם אם עדיין יש בבית).
      • מארז של 6 חבילות מגבונים לחים שבו המחיר לכל חבילה זול יותר.

 

  • מבצעים שאסור להתפתות להם - מבצעים שמגדילים את הצריכה והתשלום בטווח הקצר:
    • הנחה על מוצר שלא התכוונתם לקנות.
    • הנחה על הגדלת כמות במוצר שכן תכננתם לקנות אך שלא ניתן לדחות את השימוש בו.
    • הנחה על מוצר המתחרה למוצר שתכננתם לקנות אך שלמרות ההנחה עדיין יקר יותר.
    • דוגמאות למבצעים שאינם משתלמים:
      • מארז של 10 מעדנים במחיר של 9 לאחר שתכננתם לרכוש 8 מעדנים בלבד.
      • הנחה על פסטה מיובאת שכעת יקרה אך במעט מהפסטה שתכננתם לרכוש.
      • חבילת גלידה בהנחה משמעותית כאשר לא תכננתם לרכוש גלידה כלל.

 

אשראי וטוב לי:

כרטיסי החבר והקופונים מיועדים לקשור אותכם לסופר יחיד על ידי מתן הנחות נוספות הניתנות רק לבעלי הכרטיס ורק במידה ורכשתם בסכום מינימאלי באותה הקנייה.  כדאי להיות בעל כרטיס בכדי להנות ממבצעים אלו.  מצד שני יש להתייחס להנחות הללו בדיוק כפי שמתייחסים למבצעים אחרים.

 

קניות באמצע השבוע ובעיקר לא ביום שישי:

כדאי לתזמן את מסע הקניות ליום ושעה קבועים באמצע השבוע.  באמצע השבוע יש יותר מבצעים - בין השאר בשל הרצון של רשתות המזון לפזר את העומס. ביום שישי בבוקר וביום חמישי בערב תבזבזו הרבה יותר זמן בקופות ובתור לבשר וגם תתקשו למצוא חנייה. לא כדאי לקנות ביום ראשון בבוקר או למחרת החג - מוצרי המזון הטרי לא יהיו טריים.

 

שלושה סופרים על אותו המסלול:

כדאי לרכז את המאמץ ליום אחד ולשבץ את הקניות בשלושה סופרים במכה אחת.  מנסיוני, המספר האופטימאלי הוא שלושה סופרים כאשר באחד תרכשו כ 50% מהקניה (וכדאי גם שהוא יהיה הסופר הראשון בו תבקרו), בשני תרכשו כ 35% ובשלישי כ 15%.  ציידנית עם קרחומים היא פריט חובה ליום קניות שכזה.  ריכוז הקניות ליום אחד נעשה גם בכדי לחסוך בדלק (שהוא הוצאה שיש לקחת בחשבון כנגד נסיעה לסופר מרוחק).  ברכב ממוצע כל תוספת נסיעה של 10 ק"מ במסלול משולב עירוני ובין עירוני תעלה כ 7 וחצי ש"ח.  אם החסכון בסל הקניות גדול מתוספת עלות הדלק לנסיעה זו, כדאי לבצעה.

 

ריביות:

בהנחה שאתם באובדרפט, ובתקרת מסגרת האשראי, במידה ותוציאו 10 שקלים כשלושה חודשים מוקדם מהצפוי הרי שזה יעלה לכם כ 40 אגורות.  כלומר אם רכשתם שק אבקת כביסה נוסף בחיסכון של 10 שקלים - אבקת כביסה שלא תשתמשו בה אלא רק בעוד 3 חודשים, החיסכון שלכם יהיה 9 וחצי ש"ח ולא 10 ש"ח.  עדיין מאד כדאי.

 

לא מביאים ילדים לעבודה:

לא לקחת לקניות את הילדים. ילדים מסיטים את תשומת הלב ובנוסף מאלצים אותנו להוסיף לרשימה פריטים שלא תכננו לקנות.

 

שימוש במחשבון:

פריט חובה. אחרת איך תדעו אם לרכוש שמן זית בבקבוק של 630 מ"ל בעלות 27.79 ש"ח או את אותו השמן בבקבוק של 750 מ"ל ב 32.99 ש"ח או בכלל בבקבוק של ליטר אחד ב 43.90 ש"ח?

 

בדיקת החשבון מייד לאחר המעבר בקופה:

לוודא שהמבצעים אכן נכללים בחשבון ושלא חוייבנו בסכומים שגויים.

 

בברכת קנו נכון ושלמו פחות,

 

 

עומר חרמוני

יועץ עסקי - תות תקשורת ותוצאות בע"מ.

סלולארי:           054-5206406    פקס:  153-54-5206406

דוא"ל:              omerhermoni@tut-coach.co.il

 

 

 

תוכן המאמר מיועד להעשרת הידע בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי פרטני וספציפי. אין להסתמך על האמור לעיל לכל מטרה שהיא.

 

"עד מומחה" עומר חרמוני Omer Hermoni www.hermoni.biz  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב