דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה האופק לגננות ? 

מאת    [ 27/08/2011 ]

מילים במאמר: 263   [ נצפה 2991 פעמים ]

ה" אופק החדש" ל 7500 גני הילדים הוא צעד חשוב, אך הוא רחוק מלסמן את קו האופק. תוספת 40 דקות ליום הלימודים בגן, היא מינורית  וזניחה לעומת מהפכות   " האופק  החדש " ביסודיים ובחטיבות, ולעומת תכנית "עוז לתמורה" בתיכונים.

התכנית מתגמלת את הסייעת ב % 5 תוספת שכר , על שכרה העלוב  גם כך, למרות היותה עמוד תווך לקיומו של הגן. התכנית מתגמלת במשהו את הגננת, ומוסיפה היערכות חדשה של עבודתה. כל זאת, מעט מדי ובהיקף קטן מדי. בהשוואה לשינוי המהפכני בעבודת המורה ושכרו, ביסודיים, בחטיבות, ובתיכונים : הגננות שוב נשארות מאחור.

ובואו נזכור : בוקר בוקר הגננת והסייעת, לבדן, מתייצבות מול כל המטלות והבעיות. בניגוד לעמיתיהן , הן לבד, ללא מעטפת של מזכירות, אבות בית, חדרי ספח. בניגוד לעמיתיהן הן עוסקות גם בתחזוקה, בהכנת מזון, בהתנהלות צמודה  מול ההורים. הן מכינות את התשתית של דור  התלמידים הבא בבתי הספר. אז איך זה שתמיד , הן מאחור ?

זאת ועוד. התכנית האולטימטיבית לגנים היא : גן ילדים  עד 00 .16 . תכנית כזו צריכה להכשיר דור של גננות עם מיומנויות רחבות ומגוונות לקראת יום ארוך בגן. תכנית כזו, תפטור את ההורים מצרת הצהרונים , שהיא צרה כפולה. היא מכבידה על הכיס ( 800 עד 1200 ש"ח  לחודש ) , ושמורה רק למי שהמעות בכיסו. הבעיה העיקרית של הצהרונים היא היווצרותה של מערכת תוספתית שלא ברור מי מפקח ומי בודק את איכותה. וזאת בתקופה שהצורך לצהרון הולך ותופס תאוצה בקרב הדור הצעיר של ההורים.  הגיע הזמן למערכת גנית מלאה, עם ראיית אורך פדגוגית אחת ( גם אם הגננות יעבדו במשמרות ). כפי שנמצאו התקציבים לבתי הספר היסודיים והעל יסודיים- כך יש למצוא את התקציב לגני הילדים . מהלך כזה לא רק שיעצים את הגננת והגן, הוא יהיה כלי שוויוני עבור ההורים הצעירים הכורעים תחת הנטל.  וראה מחאת האוהלים .    

הכותב: יועץ אסטרטגי 

לשעבר: ראש  מינהל החינוך בעיריית חולון 

 

מנכ"ל "טללים אסטרטגיה" לשעבר: ראש מינהל החינוך בעיריית חולון , בעל תואר מוסמך בתקשורת , מאוניברסיטת קלארק , בוסטון , ותואר ראשון בהיסטוריה כללית ומדע המדינה , האוניברסיטה העברית . מייסדם של בתי הספר התיכוניים "מור" מטרו ווסט ו"אביב" ברעננה . מחבר ספרי לימוד בתורת האזרחות , בשליחות :שימש כשליח קהילתי לקהילה היהודית בסינסינטי , אוהיו, ובשליחות השנייה כמנכ"ל בית הספר העברי " מגן דוד" , מכסיקו סיטי.
לשעבר , חבר מועצת העיר בכפר סבא .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב