דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אירית רייכמן - לרוב עדיף להכנס להליך גישור בגירושין מאשר לבית משפט 

מאת    [ 27/08/2011 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3476 פעמים ]

הליך הגירושין הוא מטבעו הליך מאוד רגיש המצריך לעיתים קרובות מאוד הליכה זהירה בין הטיפות ולא מאבק חורמה בכל החזיתות כפי שקורה לא פעם. בדיוק לשם כך נוטה בית המשפט להפנות מספר רב של תיקי גירושין להליך אלטרנטיבי של יישוב סכסוכים – הוא הליך הגישור. במאמר שלפניכם ננסה לעמוד על היתרונות הטמונים בניהולו של הליך הגירושין בנוכחותו של מגשר.

מובא ע"י עו"ד אירית רייכמן

1. שקט נפשי – הליך הגישור הוא הליך סגור ואינטימי המתנהל באווירה טובה. הגישור מאפשר לבני הזוג המבקשים להתגרש להגיע להסכמה ופשרה מבלי להזדקק לעזרתו של בית המשפט ע"י הסכם גישור. מדובר על יתרון משמעותי שכן הלחצים המשפטיים ובעיקר הנפשיים הכרוכים בניהולו של דיון משפטי פורמלי עלולים לגרום לשני מהצדדים להרים את קולם בלהט הרגע ולומר דברים שעלולים להקשות על ההגעה לפיתרון. חשוב להדגיש כי הדברים הנאמרים בחדרו של המגשר הינם חסוייםולא מועברים לידיעתו של השופט.

2. ילדים – עבור בני זוג שהינם גם הורים ניהול הליך הגירושין בנוכחותו של מגשר ולא בין כתלי בית המשפט הינו במידה רבה בבחינת הכרח. הסיבה לכך היא שעצם נוכחותם של הילדים במשוואה תחייב את ההורים להישאר בקשר גם לאחר שהגירושין יהפכו לרשמיים. אשר על כן ובכדי לא להותיר משקעי עבר של ממש אשר יעיבו על המשכו של הקשר וישפיעו בהכרח גם על הילדים – רצוי כי כל הדיונים יתנהלו ברוח טובה – בדיוק כפי שקורה במסגרת הליך הגישור. הסיבה לכך נובעת במישרין מהגדרת תפקידו של המגשר. בניגוד לשופט שפוסק לא פעם בצורה חד משמעית – תפקידו של המגשר היא להביא את הצדדים לפשרה המוסכמת בהכרח על שני הצדדים.


3. מחיר – יש לציין כי הפנייה להליך הגישור ולא לבית המשפט עשוייה לחסוך לבני הזוג הרבה מאוד כסף וזמן. המגשר לא מעוניין לבזבז לשווא את זמנם של בני הזוג ולכן המטרה שלו היא לסיים מוקדם ככל הניתן את ההליך – בכפוף להשגתה של הסכמה. מרביתם המוחלט של הדיונים מאופיינים בגישה פרקטית ועניינית שאינה הולכת סחור-סחור. גם מבחינה כספית כאמור מדובר על הקלה משמעותית שכן העלות הכרוכה בשכירת שירותיו של המגשר מתחלקת שווה בשווה בין הצדדים וזאת ביחס לעלויות הכרוכות בניהולו של הליך משפטי ארוך ולא פשוט.

לסיכום הייעוץ לגישור, בבואכם לבחור מגשר שינהל את הליך הגירושין שלכם יהיה עליכם לבחור באיש מקצוע מנוסה, סבלני וקר-רוח אשר ניהל לא פעם ולא פעמיים דיונים דומים. בקיאותו של המגשר בלשון החוק לצד היכרותו המעמיקה עם המורכבות המלווה תדיר הליכי גירושין תאפשר לו להציע לכם את הפתרונות הריאליים שיסייעו לכם לסיים את הקשר על הצד הטוב ביותר

אירית רייכמן - עו"ד ונטוריון - אירית רייכמן lawyer-r@zahav.net.il טל: 02-6541542 פקס: 02-6541544




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב