דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ההיענות לסימני עייפות אצל ילדים ותינוקות 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4830 פעמים ]

סימני עייפות הם האיתות של הילד או התינוק להוריו כי הגיע הזמן לישון. סביר להניח שזה מתנגש עם הרצון של הילד ( שבדרך כלל  לא אוהב ולא רוצה ללכת לישון), אך הם בהחלט סממן ברור לכך שהגיעה העת.

על ההורים לזהות סימנים אלה ולהיענות להם בהקדם. היענות מוקדמת תקל על הליך ההירדמות ותביא לשנת לילה נעימה, רצופה ואיכותית החיונית מאד לכל המערכות בגוף.

לשינה איכותית חשיבות פיזיולוגית רבה, בין היתר תורמת להתגבשות הזיכרון, הגברת קצב חילוף החומרים, ריכוז וחיזוק מערכת החיסון.

כאשר הורים לא נענים בזמן לסימני העייפות של ילדיהם, מלבד הפגיעה באיכות השינה, ההירדמות של התינוק/ילד אורכת זמן, יש בכי רב ותסכול, או הירדמות מיידית. בעקבות זה ייתכנו התעוררויות רבות בחלקו הראשון של הלילה וזה יגרום בסופו של דבר למחסור בשעות שינה, מחסור זה עלול לפגוע בגדילה והתפתחות התקינה. בנוסף לפגיעה במערכת החיסונית עלולה להיות פגיעה בקצב חילוף החומרים, מה שעלול לגרום לעצירות, אקטיביות יתר וקושי בריכוז במהלך היום.

אחת הטעויות הנפוצות של הורים היא להשכיב את הילד במיטה מאוחר מדי ולגרור את העייפות על מנת לגרום לו לישון עד שעה מאוחרת יותר בבוקר. חשוב לזכור כי לשעת ההשכבה אין קשר לשעת היקיצה בבוקר. ילד שרגיל להתעורר בחמש וחצי בבוקר ומתוך כוונה לאחר לו את ההשכמה יושכב מאוחר יותר בלילה, סביר להניח שיתעורר באותה השעה אך הפעם יסבול מחוסר בשעות שינה ותפקודו במהלך היום ייפגע. לכן אם ילדיכם מתעורר בשעה מוקדמת בבוקר, שימו לב לכמות שעות השינה בלילה, אם יש צורך, הקדימו לו את שעת ההשכבה בהתאם לסימני העייפות. אל תחששו שהשכבה מוקדמת תביא להתעוררות דומה.

על מנת לדעת אם נעניתם בזמן לעייפות שימו לב כמה זמן לוקח לילד להירדם. זמן סביר להירדמות הוא עד 20 דקות כאשר יותר מכך מצביע על עייפות יתר כמו גם הירדמות מהירה ומיידית של פחות מדקות ספורות.

להלן כמה סימני עייפות של תינוקות וילדים: פיהוקים, שפשוף עיניים, גירוד באוזן או בראש, משיכת שיער עדינה. כאשר ילדכם מראה אחד מסימנים אלה או אחרים, זה הזמן להשכיבו. השתדלו לעשות זאת תוך מקסימום חצי שעה מרגע הגילוי. אם הילד בוכה, עצבני, חסר יציבות ושיווי משקל ומרבה ליפול הוא כבר בעייפות יתר- השתדלו לא להגיע למצב זה.

לסיכום, לשינה חשיבות מכרעת בחיי ילדינו, הקפדה על כמות מספקת של שעות שינה חשובה מאד ועליכם ההורים לזהות לכמה שעות ילדכם זקוק, כאשר יש ממוצע לפי גילאים שנע בין: 14-15 שעות ביממה ( כולל שנות יום ) בגיל 6-12 חודשים, 13-14 שעות ביממה בגילאי 12-18 חודשים, 13 שעות עד גיל שנתיים, 12-13 שעות בגיל שנתיים עד שלוש ו-11 עד 12 שעות בגיל שלוש עד חמש. כמובן שמספר השעות מילד לילד משתנה וכל ילד זקוק לכמות שונה של שעות, גם אם פחות מהממוצע. תפקיד ההורה כאן הוא לדעת לכמה שעות כל הילד זקוק אבל על מנת להעניק שינה איכותית, מחזקת, מבריאה ושקטה בה הגוף, הראש והנפש יקבלו את כל אשר זקוקים לו, על ההורים לזהות את סימני העייפות ולהיענות להם כמה שיותר מהר.

שירלי נימברגר יועצת שינה בשיטת לילה טוב  


0546362330


www.shirlayla.co.il


www.facebook.com/shirlayla




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב