דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אראל מרגלית ובכירי הייטק בדיון בשדרות רוטשילד ניתן לשלב בין רווחים להשקעה בחברה 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2124 פעמים ]

ביום חמישי 18.8.11, אירח אראל מרגלית, המתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בכירים ממשק ההי-טק הישראלי, לדיון נוסף בסדרת המפגשים בשדרות רוטשילד, בנושא:"מ-StartUp Nation ל-StartUp חברתי". במהלך הדיון, דנו מרגלית ואורחיו בדרכים בהן ניתן לשנות את המצב הכלכלי-חברתי בישראל ולנתב אותן לצמיחה, תוך שימוש בעקרונות הניהול והכלכלה המאפיינים יזמות עסקית מעולם ההי-טק.

"הרבה מאוד אנשים צובעים את נתניהו כ'מר כלכלה' ואת מי שנמצא במרכז ובשמאל כ'מר חברה'", אמר מרגלית.  "נתניהו מדבר אנגלית רהוטה, אבל לפעמים נדמה שהוא לא מבין את השפה של הכלכלה החדשה, הכלכלה הפתוחה".

במהלך הדיון, אמר עמוס בר שליו, מתעשיית הון הסיכון: "אנחנו עשינו מהפיכה. הוקמו אלפי חברות סטראט-אפ, החברות הללו הביאו מיליארדים של דולרים של משקיעים למדינת ישראל, נתנו מקומות עבודה לעשרות ומאות אלפי חבר'ה צעירים ולמעשה עשו מהפיכה בכלכלה הישראלית. אנחנו הובלנו מהפיכה אחת שהיא מהפיכת הסטארטאפים, ואני חושב שתעשיית הון הסיכון מעורבת היום בהרבה מהלכים חברתיים ואנחנו מרגישים מחוייבות להחזיר חלק ממה שאנחנו קיבלנו - לקהילה.
 

  בכדי להבהיר את ההבדל בין המצב הקיים היום בשוק, בו ישנו מספר מועט של משפחות אשר שולטות ברוב תחומי הכלכלה בישראל, הבהיר חיים קופנס, שותף ב-JVP, קרן ההון סיכון של  מרגלית: כי ההבדל בין כלכלת ההי-טק לעומת הכלכלה הישראלית, הוא שכלכלת ההי-טק היא שוויונית, לעומת המונופוליות שבשאר הכלכלה הישראלית. בנוסף הדגיש, כי כאשר חברת הי-טק מצליחה, בניגוד לשאר כלכלת ישראל, זה לא בזכות קשרים בממשלה, אלא בזכות היזמים הטובים שמאחוריה.

יואב צוריה, גם הוא שותף בJVP, הבהיר כי בתור אנשים עם ניסיון בגיוס הון ומציאת משקיעים, מובן לכולם שאנשים לא יתנו את הונם בכדי לפתור את בעית הרווחה והעוני באזורים החלשים בארץ, אלא בכדי "לעשות כסף", אך ניתן לעבור על כל אזור בארץ ולמצוא בו את הגורמים היחודיים אשר יכולים להוות את הבסיס להשקעה הנכונה, אשר גם תועיל לכלכת האזור והתושבים וגם תניב רווחים למשקיע.

"בתוך המציאות של מדינת ישראל, שבה יש יזמים כמו אלו שיושבים כאן מסביב לשולחן, שאף אחד מהם לא קיבל שום דבר מאף אחד כשהוא התחיל את החברה שלו, אלא יחד עם המוח, השכל והאנרגיה של הרבה אנשים שהוא הצליח לגייס מסביב לשולחן, הצליחו להקים פה הרבה דברים 'יש מאין' וזה בעצם הון", הוסיף מרגלית בהמשך הדיון.

לסיכום אמר אראל מרגלית, כי יש לבדוק כיצד מצד אחד ניתן להעמיד את אנשי ההי-טק ככוח עזר להגשת שירותים בסיסיים לאוכלוסיה, ומצד שני לגייס את המשאבים וההון להשקעה לא רק בחברה הגדולה הבאה שמישהו יצליח להקים, אלא בפרויקטים חברתיים כמו דיור ציבורי, מערכות תשתית ושאר המרכיבים של כלכלה חברתית ולא כקפיטליזם חזירי.

יזם היי-טק ויזם חברתי מירושלים. מייסד ושותף מנהל בקרן ההון-סיכון הבינלאומית JVP. בימים אלו אני מתמודד על ראשות מפלגת העבודה מתוך אמונה שלמה בצורך לשנות את נוף העשייה הציבורית במדינת ישראל. אני מזמין אתכם להצטרף אליי ולתמוך בי בפריימריז המפלגה אשר ייערך ב-12.09.11. הכרטיס מנוהל על ידי אנשי המטה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב