דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין מקרקעין - חשיבות החוזה 

מאת    [ 24/08/2011 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1508 פעמים ]

לעיתים אנשים המבצעים עסקאות מכירה וקנייה של דירה אינם מודעים לחשיבות האדירה בייצוג על ידי עורך דין מקרקעין. דווקא בעסקה הגדולה בחייהם מנסים אנשים רבים לנסות ולהפחית את ההוצאות דווקא בדבר החשוב כל כך שהנו הייצוג המשפטי על ידי עורך דין מקרקעין. ונשאל מדוע הדבר חשוב כל כך ?

ובכן, במהלך רכישת דירה או במהלך מכירת דירה ישנן נקודות משפטיות רבות אשר זה שאינו בקיא בתחום ואינו משפטן לא יכול ואף לא צריך לדעת על קיומן. מילים בודדות בחוזה המכר יכולות בסופו של יום להביא להשלכות בלתי הפיכות על צדדים לחוזה. כך לדוגמא, עורך דין מקרקעין המייצג רוכש דירה יעשה את כל שנדרש על מנת למנוע מצב ל"הפתעות" הנוגעות לטיב הנכס, אזור המגורים, ליקויים פנימיים או חיצוניים הקרובים לנכס, נושאי רעש מסביב לנכס וכיו"ב. לעיתים, ללא העלאת נושאים אלו בחוזה המכר יכול למצוא עצמו הרוכש מול נכס שמסתבר כטעות גדולה. מאידך, עורך דין מקרקעין המייצג מוכר דירה, יעשה את כל שנדרש על מנת למנוע מצב שבו הלקוח שלו המוכר את דירתו ייוותר עם חובות חוזיות וללא כספים מתאימים, ללא התחייבויות נכונות וכיו"ב.

האמור דלעיל הן דוגמאות פשוטות וקלות, אך החיים האמיתיים חושפים בפנינו סוגיות רבות נוספות לגביהן יש צורך ואף חובה בייצוג משפטי על ידי עורך דין מקרקעין.

חשיבות נוסח החוזה הינה אקוטית בכל הנודע להסכמי מכר מקרקעין, ולעיתים ניסוח נכון של חוזה יכול למנוע מחלוקות שונות בין המוכר לקונה במהלך ביצועה של העסקה ואף לאחריה. עורך דין מקרקעין תפקידו לנסות ולאבחן מראש את כל המחלוקות הספציפיות האפשריות בנוגע לעסקה ולהתוות את פתרון מחלוקות אלו באמצעות ניסוח החוזה.

ישנם מקרים בהם עסקאות מקרקעין לא יוצאות לפועל בשל חילוקי דעות הנוגעות לנוסח החוזה. נתון זה רק מאשש את החשיבות האדירה שיש לחוזה המכר, ומשם כך נגזרת גם החשיבות האדירה להיות מיוצג בכל עסקה שכזו על ידי עורך דין מקרקעין.

דעו גם, כי כאשר מדובר בעריכת חוזה מכר ישנה חשיבות לשאלה האם נכתב זכרון דברים טרם לעריכת החוזה. כאמור בכתבה שנערכה בנושא באתר, זכרון דברים הינו למעשה חוזה לכל דבר ועל כן חובה להתייחס אליו במסגרת חוזה המכר. לזכרון הדברים יש משמעות גם בכל הנוגע לדיווחי המס אך על כך כאמור בכתבה הנפרדת והספציפית לנושא.

מכל מקום, מן האמור לעיל עולה, כי בכל מקרה של עריכת חוזה מכר, ודאגה לאינטרסים האישיים שלך – אם כמוכר דירה ואם כרוכש דירה, יש צורך אמיתי להיות מיוצג על ידי עורך דין מקרקעין. רק כך ניתן למעשה לשמור על מלוא הזכויות של הצד הרוכש או המוכר.

 

LawTip.co.il
קונה דירה ? מוכר דירה ? פנה אלינו על מנת לשמור על זכויותיך ! 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב