דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קו התפר בין מתנות לתלושים 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2455 פעמים ]

בני אדם הם יצורים שאוהבים לקבל. חלקם גם אוהבים לתת. חלק אפילו אומרים שלתת זה בעצם לקבל. אבל בוודאות - כולם אוהבים לקבל. גם מי שמתבייש גם מי שלא נעים לו- כשהוא חוזר הביתה למקום הבטוח שלו, הוא נהנה להסתכל על מה שקיבל. מה שמחלקים כמתנה לעובדים לראש השנה יכול להיות מתנה פיזית, תלושים, מעטפה עם מזומן או כל שילוב שהוא ביניהם.

מה עדיף? זו שאלה של העדפות אישיות ושל תקציב. יש שיאמרו שהכי טוב מזומן. אתה יכול לעשות עם זה ככל העולה על דעתך, ללא מגבלה. בימים אלו של מצוקה כלכלית ועלייה ביוקר המחיה תוספת של מזומן לתקציב יכולה לעזור ולסייע. אך פה נכנסים שני אמלנטים- מה מטרת מתן המתנה של המעסיק ומה תקציבו. אם התקציב נמוך (מתחת ל- 300 ש"ח) אופציה של מתן מזומן בדרך כלל לא תיבחר. כשמעניקים מארז שי, קשה להעריך במדוייק את שוויו. אך כשנותנים כסף מזומן, ברור לגמרי כמה אתה המעסיק השקעת בשי לחג. אם התקציב נמוך, תעדיף שהמידע ישאר עמום. וכמובן חשוב להבין מה מטרת הנתינה של המעסיק - האם הוא רוצה לסייע לתקציב של העובד, האם הוא רוצה לצ'פר אותו במתנה שווה שהעובד יזכור תמיד מאיפה קיבל אותה, או להעניק לו משהו טעים ומיוחד שיהנה ממנו ונגמר. המגבלה של מזומן היא שרגע אחרי שקיבלת אותו, הוא נבלע בסך הכסף והתקציב האישי ואין לזה אפקט מיוחד, למעט ההקלה הרגעית על התקציב.

לתלושים בהקשר הזה יש זיכרון ארוך יותר בלב העובד. התלושים מסתובבים בארנק משך זמן ארוך יותר, הם נפרדים מכסף מזומן, ולאורך זמן ארוך יותר יש זכירות של המתנה שהעניק המעסיק. אך גם בתלושים, רצוי שהתקציב של המעסיק יהיה גדול יחסית, כי גם בהענקת תלושים ברור מאוד מה היה התקציב של המתנה. וגם בתלושים אמנם הקלת על התקציב של העובד לקראת החגים, אבל הוא לא קיבל מזה משהו מיוחד, משהו שלא היה מפנק עצמו איתו, משהו שישאר לו לזמן רב וכל פעם שיסתכל עליו יזכר גם במי שנתן לו את זה.

וכאן נכנסות לתמונה המתנות הפיזיות. כשתקציב נמוך יותר מומלץ לדבוק ברכישת מתנות פיזיות. היכולת שלך להעניק לעובד ערך מוסף גדלה עם מתנה פיזית. כשמעסיק רוכש מתנות בכמות גדולה, הוא מקבל הנחה משמעותית במחיר, לעיתים עד 50% ממחיר המוצר בחנות. משמע, בתקציב נמוך יחסית המעסיק יכול לתת לעובדים מתנות בערך כספי כפול. הוא גם בד"כ יעניק מתנה שהעובד לא היה רוכש לעצמו בתקציבו הרגיל. כך העובד זוכה במוצר או מכשיר מפנק שלא היה קונה לעצמו והוא יהנה לאורך זמן מהשימוש בו ומצד שני המעסיק יראה לנגד עיניו הוצאה נמוכה יחסית, בתקציב נמוך יהיה זה מצב של WIN - WIN

חג ראש השנה שמח לכולכם!

בברכה, ורדה פעקלאך- מתנות מקוריות http://www.packalach.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב