דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להפנות את מהות התקופה לתוך עולמינו הפנימי - סוטרת היוגה של פטנג'לי מספר 1-4 דרך העיניים שלי. 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2093 פעמים ]

להזדהות עם רסיסי המחשבה הוא משפט שמתאר חוויה מובנת ומוכרת עם משמעות נסתרת וסתומה. פטנג'לי מספר לנו על החוויה היומית שלנו. על חווית האני וחווית הנבדלות. קל לנו להבין אותה כי היא חווית חיינו היא הטבעי שלנו ועל פיה אנחנו חיים: יש אותי, יש את ההנאה או הסבל שקשורים לעצמי ויש את שאר העולם. מה שקשה לנו להבין שהטבעי הזה הוא ווריטי  - אשליה על פי פטנג'לי, כמו גם על פי הקבלה ועוד גישות. הסוטרה רביעית באה בשלב מוקדם, אולי כדי להשאיר אותנו במרחב החיפוש מבלי לדרוש מאיתנו אמונה או שינוי כלשהו בגישה. היא באה לערער משהו בתפיסת העולם המוכרת ולהניח את היסוד לאפשרות של משהו אחר.

שתי שאלות מהותיות מתעוררות אצלי בהקשר לסוטרה הרביעית: למה שנחפש משהו שבחיים לא ראינו? ואיך מחפשים אותו אם לא ראינו אותו ואנו בכלל לא בטוחים בקיומו? 

בדרך כלל, אנשים לא קמים בוקר אחד ומתחילים לחפש. יש משהו שמניע אותם. בקבלה קוראים לזה הנקודה שבלב. בחיי היומיום יתכן ונקרא לזה אירוע מכונן. אצל רובינו זה יתחיל ממשבר אצל חלקינו זה יתחיל מתוך סקרנות חיובית. המשותף לכולם זה שינוי בהקשבה ובהתבוננות.

אנחנו חיים בתקופה מיוחדת. המאפיין אותו הוא שינויים. כל יום יש המצאה חדשה וטכנולוגיה מדהימה שרק אתמול נראתה דמיונית ושלשום הזויה והיום היא משמשת אותנו כאילו זה דבר מובן מאיליו. האינטרנט, והטלפון הנייד הם רק דוגמאות למאות דברים שכאלה. לצד השינויים המדהימים גדל גם מקומה של הרפואה ההוליסטית והמיסטיקה והיוגה והחיבור בין המיסטיקה לטכנולוגיה למדע ולחיי היומיום. בכל מכון כושר מלמדים יוגה ובכל קופת חולים מציעים שירותים אלטרנטיביים והוליסטיים. אנחנו דור של קבלה ושינויים.

את מהות התקופה - הפתיחות לשינויים והקבלה - אנחנו יכולים להפנות לעולמנו הפרטי. להיות קשובים לדברים שמגיעים וקורים. לשים לב ולהתבונן. לפתח את המודעות – גם בלי לדעת, מודעות למה. תמיד אמרו לנו שיש ללמוד מהניסיון.  החידוש היום הוא בהרחבת מרחב הניסיון. ההתנסות היא כל דבר שעובר עלינו 24 שעות ביממה ואפשר לראות בכל דבר שיעור. כל התהליך הזה נעשה במסגרת הווריטי, במסגרת העולם המוכר לנו ואשלייתי על פי פטנג'לי. בלי לשנות דבר מתפיסת עולמנו, בלי להכיר שהוא אשלייתי. התרגול של המודעות וההתבוננות ישפר את חיינו אלה וברגע מסוים, בלי שנכוון אליו, אלה רק מתוך המאמץ שאנו עושים, תגיע חוויה חדשה. תובנה חדשה שקשורה לעצם התהליך ושם יהיה הפתח להבין מה אשליה ומה יש עוד לגלות.

 

אורי זיצק, מרפא ומטפל בשיטת סאט נאם ראסאיין SNR ובשיטות מעולם היוגה. www.snr.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב