דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסה או לימודי הנדסאים 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2634 פעמים ]

בעולם המודרני של היום יש ביקוש הולך וגובר למהנדסים והנדסאים שיעזרו לפתח את העולם של מחר. אם אתם שוקלים לימודים בתחום זה, המאמר הבא נועד לתת לכם מידע בסיסי בנושא ולנסות לעזור לכם בבחירת לימודי הנדסה המתאימים ביותר עבורכם.

ראשית, קצת על לימודי הנדסאים?

כמובן שבחירת לימודים הינה ענייו אישי וצריכה להיות מותאמת לשיקוליו האישיים של כל אדם. עם זאת, חשוב שתדעו על כמה הבדלים משמעותיים בין מסלולי לימוד הנדסה והנדסאים. באופן כללי, במסגרת לימודי הנדסאי, לומדים הסטודנטים מקצועות טכנולוגיים ומקצועיים בתחומים שונים כגון הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, והנדסת תוכנה.

לימודי הנדסאי שמים דגש רב על הצדדים המעשיים של המקצוע הנלמד ולכן נחשבים לפרקטיים. הלימודים נמשכים על פני שנתיים ולאחר מכן ניתן להתחיל לעבוד בתחום. המשכורת של הנדסאים איננה נמוכה אך גם איננה גבוהה יחסית לשכר הממוצע.

לימודי הנדסה

לימודים אלו מכשירים ומסמיכים מהנדסים בתחומים שונים. מהנדסים מקבלים הכשרה במהלך לימודיהם הכוללים קורסים עיוניים רבים, כמו פיזיקה ותכנות. הלימודים נמשכים לפחות 4 שנים ונחשבים ללימודים ברמה גבוהה ביותר.

היתרון של לימודים אלו הוא ביוקרה ובביקוש שיש להם בישראל ובעולם כולו, אשר משפיעה גם על השכר בתחום זה. המשכורת שניתנת למהנדסים עם סיום לימודיהם נחשבת לגבוהה ביותר ולכן לא מפתיע שצעירים רבים בוחרים לימודי הנדסה על פני לימודי הנדסאים.

מסלולי לימודי הנדסה

כעת, נציג בפניכם טבלה המסכמת בקצרה כמה מלימודי ההנדסה בתקווה לעזור לכם בבחירתכם:

תחום הלימודים

מה לומדים?

לימודי הנדסת חשמל

לימודי הנדסת חשמל מכשירים את הסטודנטים להיות הדור הבא של המהנדסים בתחום החזק בשוק. בוגרי התואר מתמחים בין היתר בתקשורת מחשבים,רשתות, בקרה, עיבוד אותות ותחומים נוספים. התחום נמצא בהתפתחות מתמדת ועוסק בפיתוח טכנולוגיות המשפיעות ישירות על החברה והכלכלה הגלובלית.

לימודי הנדסה רפואית

תחום לימודי הנדסה רפואית הינו חדש וצעיר יחסית ומשלב בעצם בין יסודות ההנדסה לבין מדעי הרפואה. המטרה היא למצוא פתרונות טכנולוגיים לבעיות אבחון וטיפול רפואי. הנדסה רפואית משלבת בין יסודות ההנדסה לבין מדעי הרפואה.

לימודי הנדסה אזרחית

לימודי הנדסה אזרחית, הנקראת גם הנדסת בניין, עוסקים בכל הקשור לעיצוב ובניית הסביבה. המהנדס האזרחי אחראי לתכנון וביצוע מבנים מסוגים שונים ומגוונים. בין היתר "מתעסק" המהנדס עם מבנים ציבוריים, בתים פרטיים, מבנים תעשייתיים, נתיבי תחבורה, גשרים ונמלים, מערכות ביוב ותשתית. חשוב לציין כי בשנים האחרונות מהנדסים אזרחיים משתלבים גם ביזמות עסקית של פרויקטי בנייה רבים וכן עוסקים בתחומים ניהוליים, כלכליים ועסקיים.

 

לימודי הנדסה תעשיה וניהול

לימודי הנדסה תעשיה וניהול שונים מעט ממקצועות הנדסה אחרים משום שהם עוסקים לא רק במערכות פיזיקאליות, אלא גם באנשים הפועלים בתוך מערכות התעשייה והשירותים. מסיבה זו מהנדס התעשייה לומד להיות בעל ידע רחב בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה וכן בתחומי מדעי החברה והניהול.

לסיכום, אין ספק שבחירת לימודי הנדסה המתאימים ביותר לכם אינה פשוטה. עם זאת, מגוון האפשרויות בתחום הוא רחב ולכן עם קצת מחשבה ודמיון תוכלו למצוא את הלימודים המדברים אליכם יותר מכולם ושבהם תוכלו לפרוח באמת. למידה מהנה, ובהצלחה!

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב