דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריסטל סברובסקי בעיצוב הבית 

מאת    [ 23/08/2011 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2969 פעמים ]

כבר מהמאה ה- 18, עידן הארט-נובו, שיבצו מעצבים את הקריסטל הזוהר והמנצנץ במיטב יצירותיהם. בעשור האחרון בו עיצוב הבית חוזר לנוסטלגיה של העבר, למקום מוכר ואהוב, מקום יוקרתי ונעים רק נכון שמעצבי הפנים הגדולים, החלו לשבץ את הקריסטל בכל פינה בבית. אפשר לראות את הקריסטל שזור בכל אחד מחדרי ביתנו ובכל אחד מהאלמנטים העיצוביים בו: בפאנלים של הרצפה, בשטיחים, בוילונות, בכורסות וספות, בכריות, במפות ועל כיסויי המיטה.

פריטים רבים במחלקת עיצוב הבית בילון, משלבים בין הקריסטלים לבין טקסטיל, שילוב המזכיר ימים עברו, סגנון "רטרו", המציין היבט נוסטלגי של תרבות נושנת המחדשת את ימי העבר.
 
בעיצוב בסגנון ה"רטרו" עושים מחווה לתקופה מסוימת ובטקסטיל ניתן לראות זאת במיוחד. מעצבים רבים משתמשים בבדים עם דוגמאות "רטרו" משנים קודמות  ו"מעבירים" אותם לתקופתנו על ידי טוויסט מרענן של שילוב אבני קריסטל, כקו מתאר לצורה גאומטרית משנות ה-70.  ניתן לשדרג כל פריט עם קריסטלים העושים פלאים: כורסא משומשת של סבתא משנות החמישים, או הוספת קריסטלים למנורת אבז'ור קלאסית של הדודה או כיסוי מיטה בהשראת הקומבינזון משנות החמישים בתיבול קריסטלים במינון חמקמק. 

השילוב בין החום שבטקסטיל למראה הקר של קריסטל סברובסקי יוצר מטען רגשי לפריט המינימאלי ביותר. בין אם אנו עוטפים את עצמנו בשמיכה שזורה בקריסטלים או צועדים יחפים על שטיח ובו אבני קריסטל, הבהירות והיופי שמביאים פריטים אלו, מכניסים אור וחיות אל תוך הבית. 

בסקירה קצרה, ניתן לראות כיצד לאורך תקופות שונות, ה"רטרו" השתנה והתפתח, כאשר בימינו, עם ההתפתחות הטכנולוגית והידע הנצבר, אנו יכולים לתת לכל סוגי הטקסטיל, אפיון רטרו או מודרני, עם אותם קריסטלי סברובסקי בדיוק:

בשנות החמישים: הנאיביות של תקופת קום המדינה. היכולת להתענג על סרטי "אסקימו לימון", על האופנה  המתוקה- אודרי הפבורן סטייל -בבגדים. באותה תקופה עיצוב הבית היה דל ומנוכר, שלא לומר פולני. כדוגמה לכך ניתן לראות את הכורסא הפשוטה של מושב וגב מרופדים ומסעדים עשויי עץ, או שולחנות בציפוי פורמייקה.

בשנות השישים: ישראל הפכה למבוססת יותר. מדינה צעירה ותוססת בה החל להיווצר היהודי החדש בארצו, שצמח בעקבות מלחמת ששת הימים ודור ילדי הפרחים.  עיצוב הפנים היה מושפע מצורות עגולות גדולת וזורמות , שטיחי הפרווה  והשפריץ על הקירות.

שנות השבעים:  עידן הדיסקו העולמי.  התקופה שהכי מתכוונים אליה בארץ כשמדברים על "רטרו". שמלת האוהל עם הפסים הצבעוניים של שושנה דמארי ורעמת התלתלים של יזהר כהן. בעיצוב הבית בתקופה זו שלטו טפטים בכל הצבעים והצורות, אמבטיות מחרסינה ירוקה וצורות גיאומטריות בצבע בז'. מנורת הצד עם זכוכית מורנו בצבע כתום וספה שמרופדת בבד בצבעים של כתום וירוק.

שנות השמונים: "פוני אמריקאי" בשערה של עופרה חזה. וחותלות. אלו שנים של כאוס, הגזמה ובלבול העצובי . הכל הולך עם הכל  ובחוסר טעם משווע. ספות קש עם ריפודים קולנייאלים מנורות תקרה שעולות ויורדות על קפיץ. 

אתם מוזמנים להתרשם מהקולקציות שלנו וכן להתייעץ עם מעצבי הבית של בית העיצוב ילון.
אולם התצוגה, רח' שנקר 13, הרצליה פיתוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב