דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


winwin להכנסה גבוהה יותר 

מאת    [ 22/08/2011 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 4244 פעמים ]

כיום עסקים משתמשים בכל מיני טכניקות שכנוע במטרה להגדיל את ההכנסות שלהם תוך ניצול זמן מינימאלי.ישנן מאות שיטות שכנוע טובות שיכולות לעזור לנו להשיג את המטרות שלנו, אחת הטכניקות היותר חשובות שיש כיום הינה טכניקת ה- winwin המפורסמת. אין היא רק אתית בשביל שני הצדדים, שימוש נכון בטכניקה הזאת מעודד שיתוף הדדי, רצון להמשיך לפעול בעתיד וכו'...

 מה זה winwin ? טכניקת ה- winwin פשוטה כמשמעה- זכייה הדדית. כל מה שצריך לעשות הוא להביא את המשא ומתן לכדי מצב שבו שני הצדדים מקבלים ערך שווה ביניהם (בין אם המשא ומתן שלכם עם הלקוחות שלכם, ספקים שלכם או מתחרים שלכם בכדי לעשות איתם שיתוף פעולה כלשהו). ברגע שהצד השני מקבל באמת ובתמים ערך שווה לערך שהוא נתן, הוא יהיה שבע רצון מן העסקה ותהיה בו התחושה שכדאי להמשיך לעשות איתכם עסקים לטווח הארוך. בשבילכם זה טוב מכוון שזכיתם בלקוח חוזר ובשבילו זה טוב כי הוא קיבל את הטוב ביותר בשבילו ביחס למוצר שהוא רכש מכם.

 טכניקת ה- winwin הינה טכניקה שנכללת בתוך הטכניקות של הפסיכולוגיה החיובית, שאלו הטכניקות היותר מומלצות בעולם השכנוע. מכוון שהן מכוונות לשיתוף פעולה לטווח הארוך על הצד הטוב ביותר. ברגע שאנחנו מגיעים למצב שהוא winloss אנחנו מגיעים למצב של מניפולציה על אחד הצדדים. בגלל שרק צד אחד יוצא זוכה מן העסקה. במצב כזה הצד השני ישתדל להמנע מלעשות איתו עסקים בעתיד או אפילו ינסה להפעיל עליו פסיכולוגיה שלילית, שזה מצב שאף- אחד לא באמת רוצה להיות בו. כך שהצד הראשון אומנם זכה בעסקה הזאת אבל הוא הפסיד לקוח שהיה יכול לחזור אליו, שזה אומר בשבילו עסקאות עתידיות שהוא לא יהיה חלק מהן. כולנו שואפים להגיע למצב של הנאה. הנאה היא מצב שיכול להווצר אך ורק אם אנחנו שואפים לעשות את מה שטוב לנו. ברגע שאנחנו משתמשים בטכניקה שהיא לא winwin (או טכניקה שלילית אחרת) אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים בסופו של דבר ומבחינתנו השאיפה להנאה גוברת עם התרחקותה, מה שיקשה עלינו נפשית בסוף או חלילה לפשיטת רגל. 

 winwin במותגים היוקרתיים. מצב של winwin אפשר לראות בכל מיני ענפי עסקים, בעיקר בענפים היותר יקרים (כמו; מכוניות, תכשיטים, דירות וכו'...). ככל שמחיר מוצר גבוה יותר כך הערך שאנחנו מקבלים עליו גבוה יותר. חברות המותגים הגדולות יודעות את זה ומעדיפות לנצל את טכניקת ה- winwin לטובה. מכוון הן יודעות שכאשר מגיע אליהן לקוח שרוצה לרכוש מוצר אצלהן הוא צריך להוציא המון כסף בשביל לרכוש אצלם, וכל לקוח שמתכוון להוציא הרבה כסף חושב לפני הרכישה איפה הוא מתכוון להוציא את כל הכסף שלו. עצם העובדה שהוא הגיע אל מותג יוקרה אחרי מחשבה ששם הוא הולך להוציא את הכסף שלו, לא אומר שהוא יבצע רכישה דווקא שם. לקוח צריך בין היתר לדעת שהערך שהוא מקבל מהמוצר שווה למה שהוא מעריך או אפילו יותר (מהצד שלו). חברות המותגים היקרות מעדיפות לתת אחראיות לזמן ארוך (4 שנים בענף המכוניות) או אפילו מתנות נוספות לגמרי בחינם, כי זה מוסיף ערך לעצם הקנייה עצמה. ברגע שהלקוח כבר יהיה אחרי רכישה של winwin, הוא ימשיך לחזור אל אותו מותג יקר ויתחיל לסגל, לאותו מותג, ערכי נאנמנות (אפילו מספיק שהוא בעצמו ישכנע אחרים לרכוש דווקא אצל אותו מותג יוקרה).

לסיכום. המטרה של כולנו זה לעשות עסקים לטווח הארוך, בכדי שיהיו לנו הכנסות כל הזמן. ברגע שאנחנו משתמשים בטכניקת ה- winwin אנחנו מקבלים בדיוק את מה שאנחנו רוצים- השאיפה להנאה על הצד הטוב ביותר. אומנם זה אומר לפעמים להתפשר, אבל לטווח הארוך זה ישתלם לנו. 

 

 

להרגיש את הקריסטל - להיות הקריסטל
LEARSi18 - Premium Jewelry
GoTo http://www.learsi18.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב