דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סימנים חיוביים בשוק שלילי 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2258 פעמים ]

הירידות האחרונות הפתיעו גם אותי בעוצמתן, למזלי רוב המניות שהחזקתי עוד ביוני יצאו מהתיק. התשואה על התיק שלילית, במבט לאחור מתחילת השנה, אני לא מופתע. האירועים במזרח התיכון בתחילת השנה, רעידת אדמה ביפן, ירידות חדות באירופה בחודש יוני, ירידות חדות בארה"ב באוגוסט בגלל משבר חוב. ממש קשה להרוויח כסף באופן שיטתי. המהמרים מרוויח מלא כסף, זה לא יחזיק עוד הרבה זמן.

 ניתוח מאקרו כלכלה

הבעיה של מדינת ארה"ב היא שוק העבודה. החובות קיימים וללא הכנסות ממיסים בזכות צמיחה כלכלית, יהיה קשה להחזיר את החובות והאמינות תפגע. ארה"ב חייבת לעבור לצמיחה גבוהה יותר ונראה שהכלים המאקרו כלכליים מוצו עד הסוף. הריבית אפסית, תשואות האג"ח בשפל, הדולר בשפל וכרגע שוק המניות גם בשפל זמני.

כל עוד כלכלת ארה"ב לא תתחיל לצמוח בקצב גבוה יותר, שוק המניות ימשיך לחפש כיוון בין תמיכה והתנגדות. הבעיה שאירופה בהאטה כלכלית, יפן במיתון ולסינים יש בעיות מפה ועד הודעה חדשה.

המאקרו כלכלה זקוק לזריקת מרץ שאולי תגיע מנגיד הפד בסוף השבוע ואולי מנשיא ארה"ב שילחם בקרוב על קדנציה שנייה. הוא יבחר שוב רק אם הכלכלה תחזור לצמוח אחרת אין לו סיכוי.

 ניתוח שוק המניות

מדד ה- SPX ירד החודש בתנודתיות גבוהה מאוד ל- 1100 נקודות ונבלם בה. המדד חזר לבדוק רמה זו ובינתיים נבלם ב- 1123 נקודות. במידה והמדד יורדת מתחת ל- 1100 והסגירה של יום המסחר מתחת ל- 1100 , התקבל איתות מאוד שלילי לגבי שוק המניות בטווח הקצר והבינוני.במידה והתמיכה תחזיק, יתקבל סימן ראשון לתמיכה בשוק המניות.

 ניתוח שוק האג"ח

מחיר האג"ח עלה בחודש האחרון כאילו הכלכלה במיתון ושוק המניות כבר לא רלוונטי. מחיר האג"ח הגיע לרמה של 2008 שיא הפחד בשוק. מצד אחד, מחיר האג"ח עלה ב- 2008 מכמה סיבות, מיתון, פחד מפשיטת רגל של חברות והורדת ריבית. מצד שני, היום תהליך הורדות הריבית אינו קיים ולכן מחיר אג"ח מושפע מפחד וחששות ממיתון בלבד. העוצמה של המחיר של האג"ח מדאיגה אך יכולה להיות מוגזמת. ניתן לומר שעד שמחיר האג"ח לא ירד, העליות בשוק המניות לא יתרחשו. יתכן מאוד שמשקיעים אשר קונים מחיר אג"ח המשקף תשואה של 2.06% למח"מ של 10 שנים, יפסידו 5% על המחיר, רק אז הכסף יחזור לשוק המניות, המשקיעים באג"ח חייבים להפסיד ולהכיר בטעות בשביל למכור ולחזור למניות. ובקיצור חייבים ששוק האג"ח ירד בשביל לקנות מניות. עד שזה לא קורה, העליות בשוק המניות נועדו לירידה.

 ניתוח שוק החוזים עתידיים

בשוק החוזים העתידיים יש סימנים מעניינים, היחס P/C מצביע על קונים פוטים בפאניקה, היחס P/C INTREAST מצביע על כתיבות של יותר פוטים מקולים. למעשה הכותבים לפקיעה לספטמבר יותר מכוונים לעליות מאשר לירידות כאשר רק ב- 1200 נקודות ב- SPX ניתן לזהות מוכרי קולים אמיצים. מדד ה- VIX הגיע לשיא סטטיסטי – 43 נקודות, זהו שיא הידוע כנקודת שפל בשוק הנמיות. מעל 50 נקודות סימן ששוק מסוגל לרדת יותר, בלימה ב- VIX תאותת על חזרה לשוק המניות.

סטיית התקן ההיסטורית קפצה החודש כמעט ב- 100% ל-38% , סטיית התקן הגלומה על מדד SPX החלה לרדת ורק בסוף השבוע עלה לעבר ההיסטורית, כרגע מחירי האופציות צופים בלימה בירידות ובתנודתיות. חזרה לעליות בשוק המניות עם יעד של 30% מ- 1100 נקודות ב- SPX וזאת לפי שוק האופציות. שוק האופציות מצביע על עליות בשוק העליות.

 ניתוח שוק המט"ח והסחורות

מחיר הנפט עלה ביום שישי ונבלם מעל השפל. בלימה בנפט חיובית לשוק המניות ומצביע על קונים אשר מחזיקים חביות נפט מחשש שהחוזה ימשיך לעלות בחודשים הקרובים. הזהב בשיא כל הזמנים, המשברים מניעים את הזהב וכמובן האינפלציה אשר מתחילה לגרד את הרף העליות של הפד. כל עוד המשבר קיים והאינפלציה עולה, הזהב יעלה. להיכנס עכשיו לזהב, לדעתי מאוחר מדיי.

היורו גם כן עלה ביום שישי ומצביע שהירידות בשוק המניות הן "סתם" המשבר בעיקרו הוא אירופאי, היורו הוא הברומטר למשבר באירופה. אם היורו עולה, אין ממש סיבה לירידות. היורו מדשדש בין 1.44 ל- 1.4. כרגע המטבע בהתנגדות, במידה והמטבע יורד מחר ואיתו שוק המניות, ניתן לבצע שורט עד לתמיכה ב- 1.4.

 סיכום

יש סימנים מקדימים חיוביים לעליות בשוק המניות, שוק האג"ח הוא הבוס, עליות באג"ח שוק המניות ימשיך לרדת וההפך. ה- VIX מתריע על שוק מניות בשפל. ירידה ב- VIX ובאג"ח תאותת על קניות בשוק המניות דיי אגרסיביות. המשך עליות באג"ח וב- VIX, המשך ירידות במניות ואולי לירידות מאוד משמעותיות.

MR TradeSafe! סוחר. מאמן ומרצה במכללת cashflow. בעלים של חברת תוצאות לימודים פיננסים בע"מ הפועלת בתחום המסחר והשקעה בנ"ע ולימודי שוק ההון. מאות הצטרפו, הצטרף/י בחינם ללא פרסומות לקבלת מידע מקצועי על שוק ההון העולמי: לינק:  http://eyalcarmi.com/    הדרכות חינם באינטרנט בנושא מסחר יומי: http://mrtradesafe.com/lunch/index.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב