דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון תריס חשמלי: במקום משקפי שמש 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2792 פעמים ]

רובנו נוטים להזניח תיקון תריס חשמלי במשך ימים ואפילו שבועות. האינטנסיביות של חיי היומיום והעובדה שאנו רצים כמו עכברים מסוממים מתחנה אחת לאחרת, מסבירה את ההזנחה של תיקון תריס חשמלי. אנחנו כל כך עמוסים ועסוקים, עבודה, קריירה, תחזוקת בית, ילדים, מה הפלא שהבית שלנו הולך ואוגר דברים רבים שפשוט מצריכים תיקון כבר חודשים על גבי חודשים? נורה שצריך להחליפה, עובש שמצטבר על הקירות, למי יש זמן ופנאי להקדיש לבית, כשאין לנו בקושי זמן להקדיש לעצמנו...

אבל אנשים אינם מודעים לחוסר הנוחות שגורמת הימנעות של תיקון תריס חשמלי. בואו נלך קצת אחורה. משחר ההיסטוריה האדם התגורר במערות כדי להגן על עצמו ממזג האוויר: גשם, ברד, שלג וקרני השמש הקופחות. אך אותן מערות היו מחניקות ודחוסות, ולא עבר זמן רב עד שהאדם החל לבנות לעצמו חללים יותר נוחים ומרווחים עם פתחי אוויר לנשימה – חלונות. החלונות הצריכו גם הם סוג של חסימה והגנה, כדי להגן על הבית מפני פולשים, טורפים מסוכנים, חרקים מציקים וחדירה של קור הביתה.

היום יש גם סיבות פסיכולוגיות לחלונות בבתים. הדחקה של תיקון תריס חשמלי יכולה לגרום לנו לחוסר נוחות קיצוני ובלתי מודע. האם תהיתם למה לפעמים אנחנו מתארחים בביתם של חברים ומרגישים חוסר נוחות? מאוד יתכן שזה בגלל התריסים. תריסים סגורים יכולים לגרום לאנשים מסוימים תחושת חנק וקלסטרופוביה. לעומת זאת, תריסים פתוחים החושפים את הבית אל סביבתו, יכולים לגרום לאחרים להרגשה בלתי נעימה ומסנוורת, עד כדי כאבים ברשתית של העין. אנשים בעלי עיניים בהירות מאוד עלולים להיות רגישים במיוחד לקרני השמש ולהעדיף סביבה ביתית מוצלת ואור עמום ורך.

תיקון תריס חשמלי הוא חיוני גם עבור אנשים רבים העובדים עם מחשב מהבית. החלון החשוף יכול לשלוח קרני שמש מסנוורת שישתקפו בצג המסך, במידה והמחשב נמצא ממש מול החלון. תריס חשמלי חשוף של חלון הפונה למסך הטלוויזיה - יכול גם לעורר מטרד לא קטן עבור הצופים בה.

תריס חשמלי הוא חיוני להרגשה של הרמוניה עם סביבתנו. כאמור, לכל אחד מאיתנו יש העדפות שונות עבור תריס חשמלי. חלקנו מרגישים בנוח כשהוא מוגף וסגור לחלוטין, ולא רק בגלל סיבות של עיניים בהירות (יש אנשים שמפחדים פחד היסטרי מאבק שעלול לחדור הביתה, וחס ושלום ללכלכך את הבית. קרדית האבק מבחינתם היא האויב מספר אחד הבא להשמידנו ולכלותנו).

תריס חשמלי בביתנו מעניק לנו את החופש לעשות בחלל שלנו כרצוננו, לפי מידת הנוחות שלנו. אין זה פלא שאנחנו מרגישים הכי טוב בביתנו. לא במשרד ולא בשום מקום אחר. תריס חשמלי הוא אחד הסיבות המרכזיות לכך. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב