דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח משאבי אנוש לעמידה ביעדים משתנים של הארגון 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 2090 פעמים ]

היום התפיסה הרווחת היא שאחד המפתחות החשובים לקידום הארגון הוא התייחסות לעובדיו כנכס מרכזי לרווחיותו והצלחתו. כך, החשיבות של הניהול והפיתוח של ההון האנושי בארגון גדולה לא פחות מניהול כל משאב אחר שלו.


מהו פיתוח משאבי אנוש?
פיתוח משאבי אנוש (human sources development) הוא הכנת תוכניות לפיתוח היכולות האישיות והפוטנציאל התעסוקתי של העובדים, לצורך התאמה בין שאיפות העובדים להתקדמות מקצועית וצורכי הארגון.


פיתוח משאבי אנוש הוא חלק משמעותי מהליך ניהול הכישורים (management talent) שמיועד לאתר, לשמר ולקדם את העובדים האיכותיים בארגון כדי לשמור על הרמה המקצועית שלו. גישה זו מבוססת על יסודות תחום שימור הלקוחות בענף השירות.


ניהול הכישורים מבוסס על הרעיון שעלויות הגיוס ואובדן הידע כתוצאה מסיום העסקתם של עובדים ומנהלים גבוהות בהרבה מההשקעה בשימור העובדים האיכותיים במסגרת הארגון באמצעות תוכניות להדרכה, פיתוח כישורים, רכישת ידע נוסף ועוד.


פיתוח הולם של ההון האנושי הוא חלק משמעותי מעבודתה של מחלקת כוח האדם בארגון שאחראית על העובד מרגע קבלתו לתפקיד. בעזרת השקעה נכונה בפיתוח היכולות והכישורים של העובדים והדרג הבכיר ניתן להאריך באופן משמעותי את מחזור חיי העובד בארגון, זאת משום שעובד שחש שהארגון משקיע בו יהיה בעל מוטיבציה ומחויבות גבוהים יותר לתרום לו מעצמו בחזרה.


כיצד פיתוח משאבי אנוש מסייע לעמידה ביעדים?
תוכניות הפיתוח כוללות את כל האפשרויות לשיפור, השבחה וחיזוק של עובדי הארגון בין השאר באמצעות: אימון אישי, קורסים אקדמיים, פיתוח מנהיגות, סדנאות מנהלים, ייעוץ, אימון אישי ועוד כאשר מטרת התוכניות היא להגביר את הזדהות העובד עם הארגון שתעודד את המוטיבציה של העובד להשיג את היעדים העומדים בפני הארגון.


התוכניות העוסקות במשאב האנושי בארגון כוללות רכישת ידע בתחומים הקשורים לתהליכי עבודה, פיתוח וניהול תרבות ארגונית, עבודת צוות ושיתוף פעולה, ניהול סכסוכים, שיפור הכישורים הבינאישיים והיכולות האישיות, תפקודים אקזקוטיביים ועוד.
בעזרת הידע הנרכש בהדרכות הפורמאליות והבלתי פורמאליות שעובר העובד הוא יכול לשפר את יכולותיו וכישוריו כך שיתרמו לתפקודו, לעמידה ביעדיו האישיים והכלל ארגוניים.


פיתוח משאבי אנוש ושימור הדרג הניהולי
שמירה על דרג ניהולי איכותי היא גורם חשוב בהצלחת הארגון. היום ניתן למצוא לא מעט כלים לפיתוח היכולות והכישורים של שדרת המנהלים הקיימים וקידום העתודה הניהולית. סדנאות לפיתוח כישורי הניהול עוסקות בדרכים להנעת עובדים, סגנונות ניהוליים, הערכת הכפופים, קבלת החלטות ופתרון דילמות ניהוליות, התמודדות עם שינויים ועוד.








מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב