דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השמנת יתר בשנות הילדות - איך מכונות אוטומטיות מסייעות בפתרון הבעיה? 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2354 פעמים ]

המרכז הלאומי למניעת מחלות כרוניות וקידום בריאות בארה"ב ערך סקר אשר ממצאיו מעידים כי אחוז העלייה בשיעור השמנת יתר בילדות הינו פי 3 ב- 30 השנים האחרונות.

המושג ג'אנק פוד, המוכר מאד בארה"ב ואשר נותן את אותותיו גם בישראל, הוא אחד הגורמים העיקריים לעלייה הניכרת בשיעור ההשמנה העולמי.

ילדים נחשפים לג'אנק פוד עוד בגיל צעיר בבית, אולם עוד יותר במסגרת מערכת החינוך, שם מציעים לילדים, בקפיטריות וחדרי האוכל, ארוחות צהריים המבוססות על "אוכל לעניים", דהיינו ארוחות עתירות שמן מטוגן ואוכל מעובד (לדוגמא שניצל, צ'יפס, פיצה, פירה עשוי מאבקה, מזון מחומם מקופסאות שימורים) וכמעט ללא ירקות ופירות.

המזון המהיר חסר ערך תזונתי וכדי להפוך אותו טעים יותר, יש בו עודף של שמן, מלח, מייצבים למיניהם, צבעי מאכל וכדומה. אכילת מזונות אלה על בסיס יומיומי יוצרת עודף
שומן וקלוריות אשר אינם נספגים בגוף וגורמים להשמנת יתר בקרב הילדים ובני הנוער.

המלחמה העולמית בעודף משקל הביאה לשינוי המחשבה בנוגע לארוחות שאנו מספקים לילדינו בבתי הספר ולניסיון לבצע שינוי משמעותי אשר יתגבר על התנגדות הילדים לאכול אוכל בריא ומזין.

אחת הדוגמאות הבולטות של השנים האחרונות, הינה המלחמה של "השף העירום" – ג'יימי אוליבר הבריטי במערכת החינוך והבריאות בבריטניה. אוליבר השקיע משאבים רבים כדי לייצר אלטרנטיבה אמיתית לג'אנק פוד המוגש כארוחת צהריים בבתי הספר ברחבי בריטניה. ג'יימי אוליבר יצר תכנית ניסיונית במטבח של בית ספר בדרום יורקשייר כפיילוט לתכנית ארצית רחבת היקף. אוליבר לימד את צוות המטבח כיצד להשתמש בירקות ופירות טריים כבסיס לארוחות הצהריים כאלטרנטיבה לג'אנק פוד.

כצפוי, אוליבר נתקל במרד מצד התלמידים אך עוד יותר מצד ההורים, אשר החלו להעביר לילדיהם, דרך גדרות בית הספר, אוכל שהביאו מרשתות המזון המהיר. רק לאחר תקופה לא קצרה שבה נעשו שינויים והתאמות בתפריט, החל להסתמן שינוי והילדים הסכימו לאכול ארוחות צהריים "בריאות".

כאן נכנסות לתמונה המכונות האוטומטיות לממכר מזון.

היתרון המשמעותי בהצבת מכונות אוטומטיות בבתי ספר הינו באספקת מזון בריא ועשיר בסיבים תזונתיים, כגון פירות, כריכים, חטיפי בריאות, סלטים ומשקאות דלי קלוריות.

המכונה האוטומטית לממכר מזון מהווה חלופה יעילה, זמינה, חסכונית ואטרקטיבית לילדים, אשר ישמחו להשתמש במכונה בכל עת ללא היסוס.

בשעה שארוחות הצהריים אינן ניתנות בכל בתי הספר ובאילו אשר הן ניתנות, החיסכון בעלויות הוא המרכיב המרכזי ולא בריאותם של הילדים, העובדה שבית הספר יכול לסבסד מזון הנרכש באמצעות המכונה האוטומטית, עשויה רק להיטיב עם מצבה הכלכלי של מערכת החינוך ועם מצבם הבריאותי של הילדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב