דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשי המקצוע במוסיקה בדרך להפקת אלבום 

מאת    [ 18/08/2011 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 1779 פעמים ]

כתיבת שיר והלחנה – ברוב המקרים בעולם מוסיקת הפופ והרוק, שיר נכתב ומולחן יחדיו. לעיתים ע"י הזמר, ולעיתים ע"י מקורבים או אנשי מקצוע אחרים. רוב היוצרים מספרים ששיר נכתב בדקות, ורוב הלהיטים בעולם הפופ נכתבו גם הם במספר דק'. האומנים באשר הם אוהבים לקרוא לזה, "המוזה". וכשהמוזה מגיעה אין דבר שיכול לעצור אותה. יש אומנים שדואגים מיד לגשת לכלי נגינה ו"להוציא" את השיר ברגע שהמוזה באה. יש אומנים שמחזיקים עימם צמוד טייפ-רקורדר ובאמצעותו מתעדים כל תו וכל מקצב. כמובן שיש את היוצרים הקלאסיים שמיד משכתבים לתווים,  אך השיר לבדו, שירה ונגינה על כלי בודד, לא תמיד מספיקים בכדי להפוך לשיר שיתנגן ביום מן הימים ברדיו.

במקרים רבים מעבד מוסיקלי ומפיק מוסיקלי יהיו אותו האיש. תפקיד המעבד המוסיקלי לתזמר כל כלי וכלי, ולהחליט אילו כלים ינגנו בשיר. מפיק מוסיקלי - תפקידו הרבה יותר מורכב מזה. בראשית עליו להכיר את האומן בכדי לדעת כיצד למתג אותו. ז"א שיש חשיבה שיווקית מעבר לסתם הקלטה. החשיבה השיווקית תנחה את המפיק המוסיקלי לאורך כל הפרויקטים של אותו אומן, בכדי ליצור למאזין תמונה אחידה ואמינה. לאחר שהכיר את האומן וסגנונו, בחר מה אווירת השיר תיהיה, יבחר את הכלים שיתאימו לאופי השיר בצורה מושלמת. ברוב המקרים (ארה"ב לדוגמא) המפיק המוסיקלי לא מסיים את תפקידו ברגע שעיבד והפיק את השיר, אלא נכנס לחלק השלישי בפרויקט – המיקס. מכיוון שבדוגמא זו המפיק הוא גם האיש שיבצע את העריכות (מיקס) אז כמובן שהוא לקח את זה כבר בחשבון בתחילת הפרויקט כשבחר את סגנון השיר, תפקידי הכלים, הסאונד המיוחד אליו רצה להגיע,  והאווירה. כאשר אין "מפיק מוסיקלי", אלא רק מעבד מוסיקלי, משהו חסר בפרויקט – ה"משהו" הייחודי לאומן – הסאונד, הסגנון או האווירה... מעבד מוסיקלי שולח את הפרויקט לטכנאי סאונד שיבצע עבודת מיקס לשיר, והטכנאי פועל כפי שהוא רואה את השיר. יש שאומרים שכאשר פרויקט עובר כמה ידיים הוא נשמע הרבה יותר טוב, כי דרושים כמה אוזניים וכמה ידיים בשביל לצאת לפעמים מהקופסא (הקופסא = ההרגל של המפיק המוסיקלי), ויש שיגידו שכך השיר נשמע מפוזר, ולא ממוקד באמירתו. זה שיקול של המפיק בפועל את מי לשכור.

הגענו למפיק בפועל. המפיק בפועל הוא הנציג מטעם חברת התקליטים שבחרה להשקיע בשיר זה, הוא האומן עצמו, אם בחר להפיק אלבום באופן עצמאי... לסיכום, המפיק בפועל הוא האיש שמוציא את כספו על הפרויקט. לאיש זה יש מילה כבדת משקל בהחלטותיו השיווקיות של המפיק המוסיקלי.

על קצה המזלג... בהצלחה לכולם בבחירת אנשי המקצוע שלכם!

 

מגל הפקות מוסיקה www.magalmusic.com אייל גל - מפיק מוסיקלי 054-7917152  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב