דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי לקנות מכשיר כושר לבית או ללכת לחדר כושר? 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2814 פעמים ]

האם כדאי לקנות מכשיר כושר לבית או ללכת לחדר כושר?

חדר כושר או מכשיר אימון? כמעט כל מי שחושב לבצע פעילות גופנית נתקל בסוגיה הזו. מה עדיף? לרכוש מכשיר כושר יקר רק כדי לגלות שאחרי שלושה חודשים הוא הפך לקולב יקר במיוחד, או לעשות מנוי לחדר כושר רק כדי לגלות שלושה חודשים מאוחר יותר שאתם אולי ממשיכים לשלם, אבל כבר אינכם מגיעים?

איזה טיפוסים אתם? (או מבחן ההתמדה של DUDA)

פסיכולוגית בשם דודה יצרה סקאלה של טיפוסי מתאמנים שונים. בצד אחד של הסקאלה נמצא את המתאמן שהוא -

ממוקד מטרה (Task Oriented) – המתאמן האולטימטיבי. הוא מציב לפניו מטרה, ועומד בה. אם המטרה היא אימון גופני, בין אם בחדר הכושר ובין אם על גבי מכשיר כושר ביתי, מתאמן זה נשאר נאמן למטרתו ומתמיד בה. זה לא כל כך משנה באיזו מן האפשרויות הוא יבחר, בשתיהן הוא יתמיד.

מהצד השני של הסאלה נמצא את המתאמן החברתי (Ego Oriented) – למתאמן הזה חשוב להגיד שהוא מתאמן, חשוב לקבל תשומת לב, אבל לגבי המטרה - זה כבר קצת פחות מעניין אותו. מתאמן כזה עלול לפרוש מאימון, בין אם הוא ביתי ובין אם הוא במסגרת חדר כושר.

אף אחד לא נמצא בקצה אחד בלבד של הסקאלה, בכולנו יש משני סוגי המתאמנים, אולם חשוב להבין באיזה צד אנחנו יותר כדי לקבל החלטה מושכלת באיזו צורת אימון לבחור.

מה היתרונות של חדר כושר?

מלבד המיכשור החדיש, הגישה הנוחה למאמנים מקצועיים וההדרכה לשימוש נכון במכשירים, חדר כושר מציע מסגרת של מחויבות. יש את אלו שעצם תשלום המנוי יספיק להם כדי להרגיש מחויבים להגיע לאימונים, אחרים יכולים להרשם למגוון חוגים בחדר הכושר שיספקו להם לא רק אימון אלא גם מסגרת חברתית תומכת, תשומת לב אישית וקבוצתית, וגיוון מהנה בפעילות הגופנית.

גם אלו הניזונים מתחרותיות יפרחו בחדר הכושר. תמיד אפשר לבדוק את הביצועים של המתאמנים הסמוכים, להרשם למשחק תחרותי כנגד מתאמן אחר (למשל סקווש או טניס), או להצטרף לחוג אמנויות לחימה המשלב קרבות תחרותיים כנגד מתאמנים נוספים.

המנוי לחדרי הכושר אולי יקר, ורבים מהמנויים פורשים לאחר חודשים מעטים, אבל אם תצליחו למצוא בחדר הכושר מסגרת שתעניק לכם את המוטיבציה הנוספת הדרושה לכם, ייתכן וזה בדיוק מה שאתם צריכים.

מה היתרונות בכושר ביתי?

כושר ביתי אינו דורש מיכשור כלל, אך לשימוש במכשיר כושר ישנה השפעה פסיכולוגית מועילה. כושר ביתי דורש משמעת עצמית, אך זמינותם של מכשירי הכושר שתרכשו תהיה 100% לשימושכם. החסכון בזמן הוא עצום: אין צורך לבחור בגדי אימון שירשימו אף אחד, אפשר להתאמן בכל שעות היום והלילה, לפצל אימונים, ואין בזבוז זמן מיותר על נסיעות לחדר הכושר ובחזרה, חיפוש חניה וכדומה.

אימון כושר ביתי גם חוסך כסף רב. אמנם נדרשת השקעה ראשונית לרכישת המכשירים והדרכה ראשונית, אולם לאחר מכן האימון הוא בחינם בעוד שבחדר הכושר תאלצו להפרד מידי חודש מדמי מנוי לאורך כל תקופת האימונים.

אם בחרתם באפשרות הזו, ייתכן ותרצו לשקול שכירת מאמן אישי ביתי עבור החודשים הראשונים, עד שתפתחו שגרת אימונים, וכדי לוודא כי האימונים שאתם מבצעים מתאימים למטרות שאתם מציבים לעצמכם.

 

בין אם תבחרו לעשות מנוי לחדר כושר או לרכוש מכשירי כושר לבית, זכרו כי ההתמדה היא סוד ההצלחה. מצאו את הפעילויות המתאימות לכם, שגורמות לכם הנאה וסיפוק ומדרבנות אתכם להתמיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב