דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה מומלץ ולמי? לפטופ, מיני לפטופ או נטבוק? אולי בכלל טאבלט? 

מאת    [ 17/08/2011 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 8959 פעמים ]

מה מומלץ ולמי? לפטופ, מיני לפטופ או נטבוק? אולי בכלל טאבלט?

אם הגעתם למסקנה שאתם מחפשים מחשב חדש, השוק היום מוצף באפשרויות: נייד רגיל (לפטופ), מיני לפטופ (נטבוק) או מחשב טאבלט, שלא לדבר על המחשבים הנייחים ההופכים ליותר ויותר נדירים. מה חשוב כאשר באים לבחור מחשב חדש? איך להחליט מבין כל האפשרויות?

מה בין לפטופ לנטבוק לטאבלט?

בגדול, השוק מתחלק בין שלושה סוגי מחשבים ניידים:


    • לפטופ – מחשב נייד הכולל מסך בגודל 12 אינטש ומעלה. מבין השלושה, לפטופ הוא המחשב החזק ביותר, הכבד ביותר, היקר ביותר והגדול ביותר.
    • נטבוק – מחשב נייד הכולל מסך בגודל 10 אינטש ומטה. כמו הלפטופ, גם הוא כולל מקלדת מובנית, עכבר (משטח) והוא אינו כולל מסך מגע. הנטבוקים זולים, קלים וקטנים יותר מהלפטופים אך הם גם חלשים באופן משמעותי, כוללים מסך קטן שאינו נח לעבודה ורזולוציה נמוכה. בנוסף, נטבוקים מגיעים ללא צורב מובנה פנימי.
    • טאבלט – האייפד בישר את בואו של הטאבלט: מחשב קל, קטן, ללא מקלדת מובנית ועם מסך מגע. הוא זול, הוא קל, הוא סוחב שעות רבות והוא גם חלש. טאבלטים מגיעים ללא צורב מובנה פנימי.

למי כדאי לקנות איזה מחשב?

כאשר צריכים להחליט איזה מבין השלושה לבחור, כדאי לבדוק ראשית את הצרכים והציפיות:


    • סוגי השימוש – ישנם שימושים בהם מחשבי הטאבלט מצטיינים, כגון הקרנת סרטים, גלישה או שימוש בדוא"ל. לשימושים כבדים יותר, כאלו הכוללים אופיס או תוכנות אחרות, כדאי לחשוב על הנטבוק או הלפטופ כאופציה. אם מתכוונים להשתמש בנייד גם למטרת משחקים או יישומים כבדים אף יותר – הלפטופ יהווה לרב את האופציה היחידה האפשרית.
    • כמה אתם מקלידים? – הקלדה על הטאבלט היא עניין של טעם, אבל רב האנשים לא מוצאים הקלדה מסוג זה נוחה. הקלדה על הנטבוקים נוחה יותר, אך צריך לזכור כי גודלם מחייב לרב מקשים קטנים וצפופים יותר, ויצירתיות במיקום המקשים המיוחדים. בנוסף, גודל המסך והרזולוציה הנמוכה המאפיינת נטבוקים הופכים את העבודה בו למאמצת עבור העיניים. הקלדה על לפטופ היא הנוחה מכל האופציות הללו.
    • קלות וניידות – צרכי ניידות נענים בצורה המוצלחת ביותר על ידי מחשבי הטאבלט. גם מחשבי הנטבוק יספקו פתרון לא רע לנושא הניידות. משקלו של מחשב טאבלט הוא כ-700 ג'. משקלו של הנטבוק יכול להגיע עד 1.3 ק"ג, משקלם על הלפטופים רב בהרבה.
    • חיבוריות – היום הכל על הרשת, ואפשר להתחבר בשלושה אופנים: כרטיס רשת (דורש שקע רשת פעיל וכבל חיבור אליו), Wi-Fi (דורש קיום רשת אלחוטית זמינה באיזור) או חיבור סלולרי (דורש תשלום חודשי לחברת הסלולר המספקת את החיבוריות, אך אינו תלוי בקיום רשת אלחוטית זמינה לשימוש). נושא החיבוריות רלוונטי לכל סוגי הניידים שתבחרו בהם.
    • משך זמן השימוש בנייד – משך זמן השימוש תלוי בסוללת המחשב. ככל שיש יותר תאים בסוללה כך היא תחזיק יותר זמן מעמד ללא טעינה. ככלל, טאבלטים מחזיקים שעות רבות ללא טעינה, מרבית הנטבוקים מספקים כשעתיים עבודה לפני שיש להטעינם ואילו לפטופים יכולים להחזיק גם שש או שבע שעות, בהתאם לסוללה המותקנת בהם.

מי שבונה על צפייה בסרטים, גלישה וקישוריות לדוא"ל במשך שעות ארוכות מחוץ לבית – כדאי לו להצטייד בטאבלט. הנטבוק מהווה פתרון עבור אלו המחפשים להוסיף יישומי אופיס לעסקת השימוש ועדיין לקבל מחשב בעל ניידות גבוהה ללא כאבי גב. הלפטופ הוא הפתרון עבור מי שאופיס, צפייה בסרטים וגלישה אינם מספקים אותו, אפילו לא בדרכים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב