דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות מקוונות אליכם 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2557 פעמים ]

תעצרו רגע מהגלישה התזזיתית והמטורפת בין האתרים המועדפים לדואר האלקטרוני ותקשיבו טוב. אתם שומעים? אתם שומעים את משק כנפי ההיסטריה (לא שכחתי שום אות, תירגעו)? איוושה גוברת והולכת שמגיעה אליכם הישר מהמסך השטוח שמולכם, חודרת עמוק דרך העיניים הישר למוח ולעורקים, נשארת שם לתמיד ולא נותנת מנוח.

אנחנו נמצאים היום בעין הסערה. תמורות ושינויים המתרחשים לנגד עינינו ברשת האינטרנט העולמית משפיעים גם על המציאות והיומיום הפרטי של כל אחד מאיתנו. זה מרתק, זה מהמם, זה סוחף את כולם והופך את העולם כולו לכפר גלובאלי וירטואלי קטן עם המוני אנשים, נרקומנים של מידע ומכורים לריגושים אינסופיים. מעל ראשיהם המון סימני שאלה ומעט תשובות. גם מעל הראש שלי יש כמה. להלן ארבע אקטואליות:

? איך נהיו לי 175 חברים חדשים תוך שלושה חודשים? איך אני נשאב לתוך הרשתות החברתיות ומתמכר לתמונות, לבלוגים ולהגיגים של אנשים שבחיים לא ראיתי? איך כולם מציצים לכולם? איך כולם חברים של כולם, שולחים סמיילים בלי הכרה? איך אבדה האנונימיות ולעולם לא תחזור?
? איך זה שכוכב אחד מעז? למה מארק צוקרברג, בחור אמריקאי חביב בן 23, סירב להצעה למכור את "פייסבוק" במיליארד דולר ל"יאהו"? למה הוא מסרב עכשיו למכור חלק למייקרוסופט של ביל גייטס לפי שווי של 10 מיליארד דולר? למה הוא מחכה? מה הוא יודע שאחרים לא?
? לקנות או לא לקנות? זאת לא השאלה. כולם יקנו אותה, השאלה היא באיזה מחיר. למה? כי המניה של גוגל טיפסה השבוע לשיא חדש של 600$ ועשתה כ- 600% מאז הנפקתה בשנת 2004. לפי קצב הצמיחה שלה היא תעשה עוד אלפי אחוזים בשנים הקרובות. לא תשימו עליה היום 1,000$ פנויים?
? גם אתם רוצים להרוויח מאתר אינטרנט? אני מכיר כמה שעושים כסף טוב שלא נדבר על אקזיט של מיליונים. אז מה הרעיון? מה עם הממון? פגשתי לאחרונה יזם בן 20 בסך הכל, שכבר שותף בשלושה מיזמי אינטרנט, שכבר מכניסים כאלפיים דולר בחודש. מה רע?

הלם ההווה
אנשים לא מבינים שההווה הוא חלק מההיסטוריה, והיא מתרחשת עכשיו לנגד עינינו. בעתיד הלא רחוק יבינו את זה כולם. בספרו הראשון "הלם העתיד", שיצא לאור בשנת 1970, טען אלווין טופלר שהעתיד כבר כאן אבל אנחנו עוד תקועים אי שם בעבר. אנחנו עוברים שינויים רבים ומהירים ורוב האנשים מתקשים לחיות בקצב השינויים המהיר (הספר תורגם גם לעברית. מומלץ). צודק טופלר. אנשים בוגרים מאמצים היום יותר מאי פעם הרגלים חדשים ומסתגלים לשינויים הגדולים, כי אין להם ברירה, הם לא רוצים להישאר מאחור, אבל הם לעולם לא ינצחו במירוץ נגד הזמן והטכנולוגיה. והילדים של היום? זה כבר סיפור אחר. אם הילד שלי בן 7 גולש בערוצי משחקים בפורטלים הגדולים כאילו הוא נולד עם עכבר ביד, מה יהיה בעוד 3 שנים? מתי הוא יגלה את העולם הסלולרי? את הצ'טים? את הרשתות החברתיות? את עולם היזמות האינטרנטי שבו לכל אחד יש אתר ואף יותר? את הדרך המקוצרת אל העושר? אבל מה יהיה עם האושר?

תשובות לשאלות? אולי אחרי שנצליח לצאת מההלם...
שאול מידן, מנכ"ל פרסום ON&OFF
מיתוג, פרסום ויח"צ לאתרי אינטרנט.
www.onandoff.co.il
shaul@onandoff.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב