דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות 

מאת    [ 15/08/2011 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 2507 פעמים ]

 

אנחנו מדברים הרבה על פרגולה כמבנה עץ שמטרתו לספק לנו צל בגינה או במרפסת, אבל לא עוצרים לרגע לחשוב מה, בעצם, פירוש המילה המשונה הזאת ומה מקורה. אז כל מי שהדבר מעניין אותו, ישמח בוודאי לדעת, כי משמעות המילה פרגולה היא סוכת גפנים, ובעברית גבוהה – עריס. פרגולות הגיעו אלינו ולעולם כולו מרומא, שם הן נבנו בדיוק בעבור אותה מטרה שלשמה הן נבנות היום – הצללה. הפרגולות העתיקות של רומא נבנו בדרך כלל מקורות עץ פשוטות ועבות יחסית (השלד), שעליהן הונחו ענפים דקים יותר. מבנה זה לא נתן בדרך כלל את כמות הצל הרצויה, ועל מנת להפוך את אותה פרגולה לפתרון הצללה יעיל, גידלו הרומאים בדרך כלל גפנים למרגלותיה. הגפנים, שנוטות להשתרג ולטפס, צמחו וגדלו והשתרגו על קורות הפרגולה ועל הענפים הדקים, והגדילו בצורה משמעותית את כמות הצל.

פרגולה של היום

היום כבר לא כל כך נוטים להשתמש בגפנים או בצמחים אחרים על מנת להגדיל את כמות הצל, פשוט מכיוון שיש אפשרויות אחרות. היום ניתן לבנות פרגולות מעצים חזקים מאוד, לקרות אותם בקורות עץ עבות יותר ולהצליח לשמור על יציבות המבנה, ואם מעוניינים בהצללה מוחלטת, ניתן להשתמש בפתרונות שונים כגון רעפי שינגלס ואחרים, וכך ליהנות מפינה מוצלת לגמרי בגינה או במרפסת, שמהווה פינת חמד שנעים לשבת בה גם בימים חמים במיוחד וגם כשהגשם מטפטף.

סוגי פרגולות

ישנם סוגים שונים של פרגולות, והבחירה בהם מתבצעת על פי הצורך, ההעדפה והתקציב. ניתן לבנות פרגולה מעץ גושני, שהוא עמיד הרבה יותר מעצים אחרים אולם גם הרבה יותר יקר מהם; ניתן לבנות פרגולה המחוברת לקיר הבית וניתן לבנות כזו שהיא מבנה עצמאי הניצב בחצר – החלטה שתלויה במקום שיש בחצר ובהעדפה האישית של הלקוח; ניתן לבנות פרגולה מאלומיניום, למרות שרוב הפרגולות נבנות מעץ, וליהנות מיתרונותיו הרבים של החומר המאפשר יצירת עיצובים שלא ניתן ליצור בעץ והעמיד לאורך זמן; וניתן, בעצם, לבנות כמעט כל פרגולה על פי הצרכים של הלקוח ועל פי האפשרויות הקיימות בשטח. כמובן שגם היום ניתן לשתול גפנים או צמחים מטפסים אחרים לצד הפרגולה, וליהנות ממראה טבעי יפהפה, ממש כמו ברומא.

והדבר החשוב – העיצוב

מלבד העיצוב של קורות הפרגולה ושל הגג, אפשר היום להוסיף מוצרים שמשלימים את העיצוב הכללי של המבנה והופכים כל פרגולה למיוחדת במינה. כך למשל ניתן לשלב גופי תאורה שיאירו את הפרגולה מבפנים וישוו לה מראה רומנטי ונפלא, ויטראז'ים, וילונות וכל אלמנט עיצובי אחר על פי הטעם האישי של הלקוח, שיוסיף המון לפרגולה ויהפוך אותה לאחת ויחידה. אין ספק שחשוב לבחור באנשי מקצוע שידעו את המלאכה על בוריה, על מנת שאפשר יהיה ליהנות מפרגולה יציבה ועמידה שתשמש אותנו למשך שנים ארוכות. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב