דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד שינתה תוכנת בבילון את עולם התרגום הממוחשב 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 3278 פעמים ]

בעולם האינטרנט של לפני תוכנת בבילון, אם נתקל הגולש המצוי במילה כלשהי שלא הייתה מספיק ברורה לו, הוא נאלץ לעצור את עבודתו ולנסות להשתמש באחד מהמילונים המיושנים שהיו ברשת. מילונים אלו לא הכילו אוצר מילים גדול במיוחד ולכן אם היה מדובר במינוח מקצועי או סלנג מילונים אינטרנטיים אלו לא יכלו לסייע כלל וכלל ולכן היה צורך לחפש את המילה או הביטוי באחד המילונים הרגילים. מיותר לציין שכל התהליך עיכב את מהלך העבודה וגרם ללא מעט תסכול בקרב משתמשים.

אולם המצב החל להשתנות בשנת 1997, השנה שבה ייסדו אמנון עובדיה ושוקי פרמינגר, מפתחיה הראשונים של תוכנת בבילון, את המיזם המהפכני שלהם.
כיום, משתמשי מילון בבילון יודעים כי בלחיצת כפתור אחת הם יכולים ליהנות מתרגום מהיר של כל טקסט, מילה או מונח מבלי לסרבל את עבודתם על המחשב ומבלי ללכת לאיבוד בין האייקונים של מסך העבודה.

מילון בבילון הפך לאחת התוכנות הישראליות האהובות והפופולאריות ביותר בעולם. את עיקר תהילתו הוא רכש במהלך סוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, יחד עם שלל אפליקציות האינטרנט הישראליות שהחלו כובשות לבבות של גולשים בעולם (ICQ למשל), אולם בניגוד לתוכנות אחרות שנעלמו יחד עם הפיתוחים הטכנולוגיים השונים, תוכנת בבילון הייתה ונשארה אחת התוכנות הנפוצות והאהובות ביותר בכל העולם.
אם שנתיים אחרי מועד ההשקעה הרשמי של מילון בבילון (שנת 2000) נרשמו כ-2.5 מיליון משתמשים בתוכנה, היום ברור כי המספרים גדולים אפילו יותר וגולשים רבים לא יכולים לדמיין את חייהם מבלי עזרתה של התוכנה השימושית כל כך.

מאז הגרסה הראשונה של התוכנה שהופצה בערך לפני עשור, חלו שינויים רבים בממשק ובמבנה שלה, אולם העקרונות החשובים עליהם שמרו תמיד המפתחים היו קלות ונוחות ההפעלה וכמובן מהירות התרגום.
בעוד שאפליקציות אינטרנט דומות כמו למשל תוכנת ה-ICQ זכו לביקורת רבה על כך שאיבדו את הממד הקליל, המהיר והפשוט שאפיין אותן בעבר, מילון בבילון היה ונשאר מילון פשוט גם למשתמש שאינו בקיא בממשקי אינטרנט ולכן גולשים רבים שמרו לו אמונים.
גם היום, לאחר שנוספו לתוכנה עשרות תכונות חדשות (יכולות המרת מידות, נתונים ומטבעות, מילונים ביותר מ-50 שפות שונות, כולל סלנג, מונחים מקצועיים וכדומה, מידע ישיר מאנציקלופדיות כמו אוקספורד או ויקיפדיה ועוד) מילון בבילון הוא עדיין אחת מהתוכנות הקלות ביותר להפעלה.
התקנת המילון היא פשוט להפליא והשימוש בה מהיר - לחיצה על המילה שאותה רוצים לתרגם ומיד נפתחת חלונית ובה התרגום המדויק.

בעידן שבו טכנולוגיות אינטרנט צצות ונעלמות במהירות, נעים לראות את הצלחתה המתמשכת של התוכנה הישראלית הזו. אין ספק כי הצלחה זו מקורה ביעילותו של מילון בבילון וביכולתה של התוכנה להישאר מתקדמת ורבת-שימושים ובכל זאת פשוטה להפעלה ונוחה לשימוש.
רונאל עוסק למחייתו בתרגום ספרים ומאמרים ומשתמש אדוק בתוכנת בבילון.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב