דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמיג בראש טוב - איך להחליף צמיג ברכב 

מאת    [ 14/08/2011 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 2326 פעמים ]

לכאורה, החלפת צמיג ברכב אינה אמורה להיות מסובכת, בפרט אם שומרים על כמה כללים חשובים, עליהם תוכלו לקרוא במאמר הבא



החלפת גלגל היא פעולה שמרבית הנהגים לא אוהבים לבצע, אולם לעתים אין ברירה וחייבים. בין אם גיליתם עוד לפני תחילת הנסיעה שחסר אוויר באחד הגלגלים של הרכב, ובין אם אירע לכם תקר (פנצ'ר) במהלך הנסיעה - חייבים להחליף צמיג. כאשר מדובר למשל בחוסר טעינה של מצבר, תופיע לכם התרעה על לוח המחוונים אולם במקרה של תקר, תצטרכו לוודא זאת באופן ויזואלי ופיזי. החלפת צמיג היא פעולה פשוטה שלא אמורה להימשך יותר ממספר דקות ספורות, אך על מנת לעשות זאת כמו שצריך, הנה כמה כללים שכדאי לפעול על פיהם.


בטיחות



אם הרגשתם במהלך הנסיעה שאירע תקר באחד הגלגלים, הקפידו לעצור במקום בטוח בשולי הכביש, במקום מספיק רחב שלא יסכן אתכם ואת התנועה החולפת. במידה והשוליים צרים, חשוב להמשיך בנסיעה איטית וזהירה תוך הדלקת אורות אזהרה עד שתמצאו מקום בטוח מספיק כדי לעמוד בו – גם במחיר של הריסת הצמיג, שכן החיים שלכם שווים הרבה יותר מכמה מאות שקלים. כאשר מצאתם מקום מתאים לעצירה, הניחו את משולש האזהרה במרחק של כמה עשרות מטרים ממכוניתכם, במקום שיאפשר לנהגים המגיעים להבחין בכם מבעוד מועד. חשוב מאוד להקפיד על יציאה בטוחה מהרכב ועל לבישת אפוד זוהר במהלך שהותכם מחוץ לרכב.


הכנות מראש



לפני שאתם יוצאים מהרכב, ודאו כי בורר ההילוכים נמצא במצב "חניה" ("פרקינג") כאשר מדובר ברכב אוטומטי או בהילוך ראשון ברכב בעל גיר ידני. דוממו את המנוע והפעילו את בלם היד. הוציאו את הגלגל החליפי (רזרבי), את המגבה (ג'ק) ואת מפתח האומים ממקום אחסונם, ומקמו את המגבה מתחת לרכב ליד הצמיג אותו יש להחליף. את המגבה חשוב למקם אך ורק במקום שסומן על ידי יצרן הרכב! הקפידו כמובן שהמגבה מונח באופן יציב על קרקע מוצקה וישרה. אם הגלגל החלופי מאוחסן בתוך תא המנוע, כשאתם מוציאים אותו, היזהרו מפגיעה ברכיבים רגישים כמו כבלי הצתה או מצבר.


שלב ראשון: פירוק הצמיג



לפני שאתם מתחילים להגביה את הרכב, יש צורך בפתיחה ראשונית של האומים המחברים את הגלגל למקומו. במידה ואינכם רואים את האומים, הסירו בקלות את כיסוי הגלגל ("צלחת", או "טסה") המחפה עליהם. השחרור הראשוני הינו החלק הפיסי הקשה בכל התהליך ולכן חייב להתבצע כשהרכב עומד באופן יציב על הקרקע על מנת שתהיה התנגדות ללחץ.
לאחר פתיחה ראשונית של כל האומים, התחילו להגביה את הרכב עד שהצמיג אותו יש להחליף יהיה כולו באוויר. המשיכו להגביה את הרכב בעוד כמה סנטימטרים על מנת שיהיה מספיק גבוה כדי שאפשר יהיה להכניס את הצמיג החלופי. עכשיו אפשר לפתוח את כל האומים, כאשר רצוי מאוד לעשות זאת כל פעם באופן נגדי (תחתון אחרי עליון, ימני אחרי שמאלי וכו') כאשר האום העליון הוא האחרון שתוציאו. אחזו בשתי הידיים את הצמיג משני צדדיו ומשכו אותו בקלות החוצה.


שלב שני: הרכבת צמיג חדש



באותו אופן בו הוצאתם את הצמיג הישן, כך הכניסו את החדש; החזיקו את הצמיג משני הצדדים ו"הלבישו" אותו בתוך הברגים הבולטים. הבריגו תחילה את האום העליון כדי לשמור את הצמיג במקומו, ואחר כך הבריגו את שאר האומים. כדי לחזק אותם, עשו זאת שוב בסדר מוצלב, אום מול אום ולא אחד אחרי השני כדי שהצמיג יותקן באופן מאוזן. לאחר שסגרתם עד הסוף את כל האומים, את החיזוק הסופי חשוב לבצע רק אחרי שהורדתם את המגבה והרכב שוב עומד עם כל ארבעת הגלגלים על הכביש.


יוצאים לדרך



החזירו את הצמיג הישן, את המגבה, המפתח והמשולש אל תא המטען וצאו חזרה לדרך. בסיום הנסיעה הראשונה אחרי החלפת הצמיג, אל תתעצלו, הוציאו את מפתח האומים וחזקו פעם נוספת את כולם. גשו אל מתקן צמיגים מורשה, תקנו את התקר ובקשו ממנו להחליף שוב בין הגלגלים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב