דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת גוף שלם 

מאת    [ 10/10/2007 ]

מילים במאמר: 1057   [ נצפה 2977 פעמים ]

הכירו את השיטה החדשה "גוף שלם".
היסטוריה:
שיטת גוף שלם פותחה במשך 12 שנות עבודתי עם קבוצות ויחידים בחוגים, חדרי כושר, אימונים אחד על אחד וטיפולים. עבודתי נעשתה במסגרת מרכזים קהילתיים, מקומות פרטיים, מוסדיים ובמשרד החינוך, כך שעבדתי עם כל טווחי הגילאים, נשים וגברים.
שנים עניין אותי נושא הקשר של האדם עם גופו ומדוע יש אדם שאוכל כדי לחיות ושני חי כדי לאכול, מהם הסיבות שאנשים מפצים עצמם בחופשות וחשקים לסיפוק בטווח הקצר ללא חשיבה על הטווח הארוך? האם יש קשר בין ההתנהגות היומיומית, העיסוק שלנו, ההתנהגות שלנו להשקעה בגוף שלנו? מדוע רוב האנשים לא מרוצים מהמראה שלהם?
אדם אחד אוכל מתוך דיכאון והשני צם, אחד יוצא לריצה כדי להירגע ואחר יוצא למסע חיסול המקרר ותכולתו.
אני אוהבת לאכול, תמיד אהבתי שוקולד ועוד מיני מזונות של תאווה וכמו כולם חקרתי את נושא הסרוטונין, האנדורפינים, תחושת הרוגע והנועם המוענקת לי מחומרים אלה וכו'..וכו'..
טעמתי ממגוון הדיאטות (you name it) המוצעות בשוק והפכתי "ד"ר לדיאטות" כמו רוב האוכלוסייה.
עם זאת, למזלי הטוב, תמיד אהבתי לנוע, כילדה, היו לי יותר חוגים מימות השבוע, אהבתי לרקוד, לשיר, להתעמל והכל בשביל הכייף ללא תחרות, כך שאיכשהו תמיד הייתי מאוזנת מוציאה קלוריות ומכניסה, לא רזה ולא שמנה...

עד שהתקרבתי לגיל 30, שם העסק כבר נהייה אחרת, לגופי הגיעו "שניצלים חדשים", (בשפה המוכרת שלי), בהריון הכרתי את עצמי מחדש קרובה ל-100 ק"ג ולאחר הלידה ערכתי היכרות מחודשת עם גופי שקיבל צורה חדשה. כיום, שנה אחר הלידה אני עדיים עם משקל עודף, מודעת לתקופות שאנו עוברים בחיינו, לגליות הקיימת בעצם היותנו אנשים
בכל תחומי החיים.
במהלך שנות עבודתי וחקירתי האישית למדתי שאפשר וצריך לסלוח, לקבל, לאהוב גם את התקופות הפחות טובות.
לכולם יש סיפורי חיים שהם נאחזים בהם, אני כזה בגלל אמא שלי, אבא שלי, כי היה לי, או לא היה לי, כי עברתי מקרה מזעזע כזה או אחר.
אין מישהו שהייתם מתחלפים עם "שק החיים" שלו- תאמינו לי!
זה לא ורוד וגם לא הבטיחו לנו גן עדן כל יום.
עם זאת, אנחנו כן יכולים ללמוד את עצמנו, מה עושה לנו טוב, מה מבדיל אותנו מאחרים ומה דומה, מה מושך בנו, מה מושך אותנו, אנו יכולים ללמוד לאהוב את עצמנו, להכיר את גופנו ומשם להפוך את כל מערכות היחסים בחיינו לרצויות, מהנות שלא גורמות בצידן נזק.
השיטה:
בבסיס השיטה עומד העיקרון שהתקשורת עם הסביבה מתחילה בתקשורת עם הגוף, כלומר, מערכות היחסים שלנו מתבססות בראש ובראשונה על מערכת היחסים שלנו עם עצמנו, הגוף שלנו. כל דפוסי האישיות של האדם ניכרים בגופו ובהתנהגותו. אדם גמיש בדיעותיו יהייה גם גמיש בגופו, אדם עקשן יהייה קשה עורף, אדם המופעל מייסורי מצפון יהייה רגיש בכליותיו- מוסר כליות, אדם המרגיש שכל העולם על כתפיו סובל מנוקשות בחגורת הכתפיים ויש לי עוד המון דוגמאות כאלה.
לכל תופעה פיזית יש הסבר אישיותי וההיפך. אדם שמתנגד לגופו ולנטייתו הטבעית להיות פעיל או שמתעלם מצרכיו ואינו מכבד/מקבל את גופו, חי בתחושת קורבנות, חוסר סיפוק מתמיד מעצמו מפתח רגישויות כלפי הנושא והחברה. לחילופין, אדם החי בפחדים לחיות, להצליח או להיכשל מרגיש חוסר מימוש, חוסר הערכה כלפיו ותסכול.
כל התחושות מקבלות ביטוי באיזורים המתאימים בגוף, החל מכאבים המאותתים לנו ובהמשך אם מתעלמים מסתמנות גם מחלות.
ישנם אנשים רבים שעושים ספורט על בסיס קבוע ולא טוב להם, השיטה לא טוענת לעשות ספורט כי צריך, השיטה מתאימה לכל אדם את התרגילים המתאימים לאישיות שלו, לצרכים שלו, ע"פ הטמפרמנט שלו. ע"פ האישיות שלו.
מנסיון, אדם המתקרב לגופו נהייה צמא להכיר עוד ועוד דרכים להניע את גופו.
תרבות הגוף ותרבות השכל
חשוב לדעת שתרבות הגוף הכרחית לפיתוח האינטלקט, הרי המוח הוא כלי הקיבול של המושג "שכל", אין יכולת להפריד בין השניים, ככל שניצור יותר קשרים עצביים בגופנו בתרגילים ובתשומת לב, כך ננצל יותר את יכולות המוח שלנו הפרוש בשלוחותיו בכל הגוף, נפתח את החשיבה שלנו ונבחר את הנעשה בחיינו ממקום רגוע ואמיתי.
השימוש בפעילות גופנית נחקר רבות בפסיכולוגיה ובפסיכיאטריה ונמצא כמועיל מאוד למצבי חרדה, דיכאון, דימוי עצמי נמוך, הערכה עצמית נמוכה, מתחים וכיו"ב
וכמו כן, אנו מכירים את ההשפעה המיטבית על הגוף לבריאות ואיכות חיים בכל הפרמטרים ממחקרי הרפואה הקונבנציונאלית והמשלימה.
מטרת השיטה
מטרת השיטה לעבוד עם אותם איזורים בגוף האדם הדורשים תנועה, חיזוק או הרפייה ודרך הגוף לשנות את דפוסי האישיות.
נשמע מורכב? ובכן המצב הוא הרבה יותר פשוט, כל מושגי הגוף למיניהם: כאב לב, תחושות בטן, תקוע בגרון, יד חזקה, לב אבן, לב זהב וכו' מסבירים מצויין תכונות אישיותיות באדם, אין זאת סתם שמבטאים אותם בגוף.
ידוע שכל אירוע שאנו עוברים מקבל משמעות שכלית, ריגשית ומוחשית בגוף. אם נדע לעבוד נכון עם הגוף, להכיר את התוצר של התגובות שלנו בגוף נוכל לטפל באותם דפוסי התנהגות באמצעות תרגילים מתאימים.
המיומנויות הגופניות תורמות לשיפור בקואורדינציה, מלמדות הרפיות ונשימה, יוצרות סבולת שריר, סבולת לב ריאה ועוד. כל המיומנויות האלה מקרבות את האדם אל גופו מעודדות לחצות גבולות מוכרים, להשתחרר ולהגיע למחוזות חדשים או לעבוד על חיזוק מקומות רפויים וליצור גבולות.
גוף האדם הוא מערכת שלמה של תיאומים בין רגשות, פעילות פיזית, מצבי רוח, סביבה פיזית, חברתית, דפוסים נרכשים ונלמדים, בהתאם לכך, העבודה עם הגוף היא עבודה על כל מערכות הגוף והתיאום ביניהן: המוח, מערכת לב דם, ריאות, שרירים, לכל מערכת תחום אחריות ריגשי. לכל כאב כתובת אישיותית. ככל שנתייחס אל גופנו וצרכיו, פעילות, תזונה ומנוחה, כך נחייה עם עצמנו בשלום, ניפטר מדפוסים לא רצויים וניצור עצמי חדש ורצוי.

האבחון:
האבחון לבניית תכנית מורכב משיחה, מיפוי של הגוף באמצעות מגע ותרגילים שונים, קריאת מצב פיזי ע"פ נתונים רפואיים וכלים נוספים שרכשתי עם השנים.
בפגישה הראשונה נדרש המטופל/מאומן להביא עימו אישור מרופא על מצבו הפיזי, תוצאות של בדיקות לחץ דם, כולסטרול, סוכר, משקל ונתוני גובה. ישנם נתונים נוספים הנאספים במידת הצורך ע"פ התאמת התכנית לאותו אדם. לדוגמא: BMI (הערכת אחוזי שומן), מדידת היקפים, מבחן מאמץ וכו'..כל מקרה לגופו. במלוא מובן המילה.

כלי האימון והטיפול:
התאמת תוכנית אישית ע"פ מטרות שנקבעו מראש בפגישת האבחון.
התוכנית מורכבת מתרגילי גוף שונים, ביניהם: תרגילי חיזוק, סבולת לב ריאה, גמישות, קואורדינציה, הרפיות, נשימה ותרגילים נוספים מתחומים שונים כמו: דמיון מודרך, שיטות תנועה שונות, מגע, ושיחות.
ישנם אנשים שנושא התזונה נכלל אצלם בתהליך.
המאומנים נדרשים להכין שיעורי בית לתרגל מפגישה לפגישה על מנת לקבל תוצאות רצויות.
במהלך התכנית מתבצע מעקב על נתונים פיזיים מדידים, דפוסי התנהגות, חשיבה ורגשות.

התוצאות:
ברוב המקרים התוצאות הם: דימוי גוף חיובי, ביטחון עצמי, שיפור מיומנויות המוח, החשיבה, יכולת הלמידה, הזיכרון והריכוז, אהבה עצמית, יכולת קבלה ונתינה, מערכות יחסים בריאות- זוגיות, עבודה, משפחה, חשיבה חיובית ורווחית מול תבוסתנות וקורבנות, בריאות פיזית ונפשית ועוד ועוד..
ניתן ליצור כל דבר שרוצים.
החשוב מכל, האדם מגיע למקום "נקי" ולא זקוק ל"תחפושות" ושכבות הגנה, פועל מתוך אמת פנימית ולא רק ע"פ קודים חברתיים, אין פחד, האדם מרגיש ביטחון ושלום עם מי שהוא וטוב לו. גוף שלם - עולם שלם.



רות עוז שלם, מפתחת שיטת גוף שלם ומקימת האתר גוף שלם ליזמות וקידום בריאות. בעלת תואר B.Ed בחינוך גופני בהצטיינות ממכללת וינגייט, משולב עם מחול, סיימה שנה א' בלימודי התואר השני בביה"ס לבריאות הציבור, הדסה עין כרם, האוניברסיטה העברית, מקדמת בריאות, מנחה את סדנת עוצמת הגוף, מאמנת ומטפלת, יזמית.
http://www.gufshalem.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב