דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ממכונות תפירה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם | הסיפור של טויוטה 

מאת    [ 13/08/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2290 פעמים ]

כאשר מדברים על הצלחת הרכבים היפנים, המותג הראשון העולה לראש הינו טויוטה ולא בכדי. טויוטה מיום הקמתה רשמה רווחים מרשימים וקצב גידול מהיר במיוחד.
פריצת הדרך הגדולה של טויוטה התאפשרה בזכות כניסתה לשוק האמריקאי, דבר שהפך אותה במרוצת השנים ליצרנית הרכב הגדולה והמוצלחת בעולם. טויוטה כבשה שווקים רבים מסביב לעולם בזכות אמינות, בטיחות, ביצועים ומעל הכל איכות.

תחילתו של מותג

טויוטה הוקמה במהלך ספטמבר 1933 כחטיבה חדשה בחברת טויודה, אשר עיקר פעילותה היה ייצור מכונות אריגה לטקסטיל. מנהל החטיבה הראשון היה קישירו טויודה, בנו של מייסד החברה. המנוע הראשון פותח בשנת 1934, והמכוניות הראשונות (מודל A1 ו-G1) הוצגו בשנת 1935. בשנת 1936 החל הייצור הסדרתי של המכונית הראשונה, מודל AA.

חטיבת הרכב הפכה לחברה נפרדת בשנת 1937, ושמה שונה לטויוטה. עקב אילוצי מלחמת העולם השנייה , במהלך המלחמה החברה עסקה בעיקר בייצור משאיות עבור הצבא היפני, ומפעליה לא הופצצו על ידי בעלות הברית. בשנת 1947 החל מחדש יצור המכוניות הפרטיות, עם מודל SA. בשנת 1956 הוקמה רשת סוכני המכירות וכמו כן מוסך טויוטה בכל מחוז.

הפריצה הגדולה של טויוטה

טויוטה עשתה את הפריצה הגדולה שלה, בזכות רכב שנקרא טויוטה לנד קרוזר, שיצא בשנת 1945 והפך לג'יפ הקשוח והחזק ביותר בעולם.
הלנד קרוזר חצה ועדיין חוצה מדבריות ואת השטחים הקשים ביותר, בלע בעיית אמינות. ג'יפים מחברות מתחרות לטויוטה אינם משתווים ללנד קרוזר.

ג'יפ הלנד קרוזר כה חזק ואמין, שישראל במלחמותיה הייתה מחרימה רכב זה ממדינות ערב ומביאה אותם לישראל.  רכב זה כמעט ולא השתנה בארבעים השנים הראשונות, אמינותו אינה עומדת בספק. ג'יפ זה נתפס כאגדה בכל רחבי העולם ונמכר במספרים עצומים, בכל רחבי הגלובוס.
בעקבות רכב זה טויוטה ביססה את שמה, את רווחיה ואת אמינותה.

טויוטה - יצירת אמינות ארוכת שנים

הרכב הבא שביסס את טויוטה כמובילה בעולם, הינו טויוטה קורולה, שנחשב לאחד הרכבים הראשונים בעולם, שהציע חבילה משודרגת של מנוע צנוע יחסית, מכונית לא גדולה, מחיר נמוך, בטיחות גבוהה, ביצועים נוחים ואמינות, אפילו גדולה מרכבים גדולים יותר. הקורולה הינה הרכב המשפחתי הנמכר ביותר בעולם כיום.

במהלך שנות התשעים ביססה טויוטה את מעמדה כפורצת דרך עם השקת המותג לקסוס אשר יועד לשוק האמריקאי ולא התבייש להסתכל לרכבי היוקרה האירופאים ב"לבן של העיניים". טויוטה, בעזרת לקסוס הצליחה ליצור את מותג היוקרה האמין והמוצלח בעולם.

טויוטה כיצרנית רכב אמיצה ומהפכנית

בשנת 1997 יצאה טויוטה עם מכונית מהפכנית, מכונית היברדית. טויוטה ייצרה את המכונית ההיברידית הראשונה בייצור סדרתי ומקיף, מכונית חסכונית הנקראת טויוטה פריוס, המונעת על ידי שני מנועים, חשמל ורגיל.
רבות דובר בעולם על מכונית זו, מכונית שחוסכת בדלק ובזיהום אוויר, אך טויוטה הייתה הראשונה שהעזה ועשתה את הצעד לייצור המוני מוצלח ואמין. לאחרונה טויוטה ייצרה את מכונית היוקרה ההיברידית הראשונה, לקסוס 600LS, המתעתדת להתחרות במרצדס 600.

מוניטין

טויוטה רכשה לעצמה מוניטין בתור הרכב האמין ביותר בעולם, רכב של 0 תקלות. לכן גם השכירות שלה כיד 2, נסחרת בערך גבוה ונמכרת בקלות. טיפול לטויוטה נחשב לזול יחסית ונוח.
נכון להיום המותג של טויוטה הוא מושג של איכות ואמינות!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב