דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאונת דרכים בעת נסיעה ברכבת 

מאת    [ 09/10/2007 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2298 פעמים ]

תנועת הנוסעים ברכבת ישראל עולה משנה לשנה בצורה משמעותית ועימה תדירות הרכבות והעומס על המסילות. בשנים האחרונות היינו עדים למספר תאונות רכבת מחרידות אשר גרמו להרוגים ופצועים רבים. גם בשגרת היום- יום נוסעים ברכבת נפצעים ונפגעים מדי פעם בנסיבות שונות.

החוק קובע חד משמעית כי רכבת הינה כלי רכב מנועי לכל דבר ועניין. לכן פגיעה בעת נסיעה ברכבת הינה תאונת דרכים אשר מזכה את הנפגע בפיצויים מחברת הביטוח שמבטחת את הרכבת בביטוח חובה.

גם פגיעה בשל מעידה ברכבת בעקבות עצירת פתאום של הרכבת הינה בגדר פגיעה בתאונת דרכים אשר חברת הביטוח חייבת לפצות בגינה את הנפגע. אפילו מקרה של מעידה בעת עליה לרכבת או בעת ירידה ממנה יכולה להיחשב כתאונת דרכים אשר מזכה בפיצוי בנסיבות מסוימות.

כיצד יש לפעול במקרה בו נפגעת במהלך נסיעה ברכבת?

ראשית רצוי לקבל שמות ופרטים של עדים לתאונה - נוסעים או עובדי הרכבת. עדים אלו יסייעו בהמשך לבסס את אמינות הדיווח על תאונת הדרכים אל מול חברת הביטוח.
במידה והפינוי הרפואי אינו דחוף כדאי לקבל מאחד מעובדי הרכבת במקום פרטים על הרכבת בה ארעה התאונה - מספר רישוי, שם הנהג וכל פרט מזהה אחר.

יש לפנות כמובן בהקדם לטיפול רפואי ובעת הפניה לטיפול להדגיש בפני הגורם הרפואי מטפל כיצד ארעה התאונה ולוודא כי אכן נסיבות התאונה נרשמו באופן מדויק ונכון בגיליון הרפואי. מומלץ לשמור העתק מכל תיעוד רפואי.

יש לפנות למשטרת התאונה, לדווח על התאונה ולקבל אישור משטרה אשר בו מופיעים פרטי הנפגע.

קיימת חשיבות רבה להתייעצות עם עורך דין אשר בקיא בתחום נזקי גוף ותאונות דרכים בשלב מוקדם. עורך הדין ידע כיצד יש לנהוג ואין כל ספק כי ליווי של עורך דין מנוסה יסייע לנפגע לקבל פיצוי מרבי ומלא בגין פגיעותיו.

במספר מקרים של תאונות רכבת בעבר יצרו נציגי חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בביטוח חובה קשר עם הנפגעים, לעיתים בשלב מוקדם למדי, והציעו להם פיצוי כנגד 'סגירת התיק' כלומר חתימה על שטר סילוק. מומלץ לא להסכים להצעות לפיצוי בטרם תתייעצו עם עורך דין מנוסה.
בוודאי שאין מקום לסיים את התיק לפני שהתברר מהו הנזק הקבוע שנגרם, אם בכלל. כך, למשל, אדם אשר שבר את ידו בתאונה אינו יודע בחלוף שבועיים מהתאונה אם השבר יתאחה בצורה טובה והוא יחלים ממנה לחלוטין או שמא חלילה תיוותר לו מגבלה בתנועת היד. כמובן שהפיצוי הינו שונה לחלוטין בכל נזק.

כמו בכל תאונת דרכים נוסעים אשר נסעו ברכבת בדרך לעבודה או ממנה וכן במהלך עבודתם כמו גם עובדי הרכבת עצמם אשר נפגעו בתאונה זכאים לפיצוי הן מחברת הביטוח אשר מבטחת את הרכבת בביטוח חובה וכן יוכרו כנפגעי תאונת עבודה במוסד לביטוח לאומי.

בכל מקרה של פגיעה בעת נסיעה ברכבת מומלץ לבחון באמצעות ייעוץ אצל עורך דין האם אתם זכאים לפיצוי כנפגעי תאונת דרכים.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב