דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניו יורק, מבט על 

מאת    [ 11/08/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 2757 פעמים ]

העיר ניו יורק אולי קטנה מבחינת גודלה הגיאוגרפי, אך היא עיר ענקית במספרים. ניו יורק היא העיר המאוכלסת ביותר בצפון אמריקה עם 8מעל שמונה מיליון אזרחים על רק שמונה מאות ושלושים קילומטר רבוע של אדמה. מאז ומתמיד היוותה ניו יורק עיר של מהגרים וגם כיום יותר משליש מאזרחיה זרים. ניו יורק למטייל היא כור היתוך של תרבויות ושפות. מעל 130 שפות מדוברות כמעט בכל יום בכל רחבי ניו ורק והיא מלאה במובלעות אתניות אשר פזורות בכל רחבי העיר ומציעות למבקרים ומטיילים מגוון רחב של חוויות תרבותיות וקולינרית משובחות. מזג אוויר בניו יורק נע ונד בין מצבי קיצון של חורף קשה או קיץ חם לבין מזג אוויר נעים המאפשר למיליוני תושבי ניו יורק לצאת ולהסתובב ברחובות העיר.

למרות התושבים החדשים המגיעים לעיר בכל יום, דמם של תושבי ניו יורק הישנים או הוותיקים פועם בעיר והם עדיין נותנים את הטון הכללי של העיר. אופרה, קונצרטים קלאסיים ומוזיקה משובחת עדיין מושמעת ומתנגנת מעל הבמה המכובדת של הלינקולן סנטר. את הקפיטליזם במיטבו ניתן לראות בוול סטריט, ורחישות והתרגשות שוק ההון מהדהדות למרחק. גם הדירות המפוארת של עשירי ניו יורק עדיין פרוסים בכל אזורי סנטרל פארק

בדרך כלל כאשר אנשים מתייחסים לניו יורק הם מתכוונים בראש ובראשונה למנהטן, אבל למעשה ניו יורק מורכבת מחמישה רבעים: ברונקס, ברוקלין, מנהטן, קווינס וסטטן איילנד. למבקרים עם קצת זמן על הידיים מומלץ לצאת מאזור מנהטן ולחקור גם את רובע ברוקלין ו/או את הטיילת של קוני איילנד. ניו יורק עם השנים ובזכות ראשי העיר האחרונים בה הפכה לאחת הערים הבטוחות ביותר בערי אמריקה, ולכן מטיילים ומבקרים רבים המגיעים מדיי יום לעיר יכולים ליהנות 24 שעות 7 ימים בשבוע מכל מה שיש לעיר להציע.

הניו יורקים הם עם ידידותי ונחמד בניגוד למוניטין הדיי רע שיצא להם. כמעט כל בלילה הברים של העיר והמועדונים עמוסים בבליינים נחמדים. מספרן הרב של האוניברסיטאות בכל רחבי ניו יורק תורמים לשמירה על העיר רעננה, צעירה ומתחדשת. לעולם לא נגמרים האטרקציות, הפעילויות והדברים לעשות בניו יורק. בכל טיול יש מספר אתרים חשובים שמומלץ לבקר בהם כאשר בטיול אחד לראות ולעבור בכולם דורש שאפתנות וזמן. בין ביקור במוזיאון המטרופולין לאמנות לטיול בסנטרל פארק בין טיול באליס איילנד לבין ביקור במוזיאון להיסטוריה של הטבע יש כל כך הרבה מה לעשות בניו יורק שגם טיול של חודש בעיר לא יספיק.

התחרות בין הברים והמסעדות בניו יורק היא אכזרית .עם כל כך הרבה מסעדות חדשות וברים הנפתחים ונסגרים מדיי יום, כל אחד חייב להיות בנישה ולבדל את עצמו מאחרים. אתם בטוח תהיו מופתעים ממגוון סוגי הקפה, היינות, או קינוחים בתפריט שמציעים כל אחד ממאות ואלפי המסעדות ובתי הקפה באזור. ניו יורק היא בירת הקפיטליזם וככזאת היא גן עדן למי שאוהב מגוון אפשרויות. בעוד מסעדות סטייקים בניו יורק הם עדיין הפופולאריות ביותר בקרב מקומיים ותיירים כאחד, אלפי המסעדות האתניות המציעות את מרכולתם למבקרים לא נשארות מאחור ומומלץ לבקר גם בהם על פי טעמכם האישי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב