דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית בלידה ? שיתוק מוחין 

מאת    [ 09/10/2007 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2541 פעמים ]

לידת תינוק פגוע בשיתוק מוחין חו"ח הינה אירוע טראגי לכל משפחה ומטבע הדברים מרבית ההורים מעוניינים בשלב כלשהו לנסות ולהבין מה גרם לפגיעה של ילדם. התופעה של שיתוק מוחין יכולה לנבוע ממספר רב של גורמים אפשריים על פי מדע הרפואה כאשר חלק גדול של הגורמים גם כיום אינו ברור וידוע.

בכל מקרה של לידת תינוק הפגוע משיתוק מוחין מומלץ להורים לנסות ולברר את נסיבות גרימת הנזק לילדם שכן בחלק מן המקרים הנזק יכול היה להימנע באמצעות טיפול רפואי נכון וטוב ובפרט במקרים בהם נראו בעת מהלך הלידה סימני מצוקה עוברית אשר מקורם בירידת אספקת הדם המחומצן לעובר, מצוקה אשר חייבה ביצוע מוקדם של ניתוח קיסרי וחילוץ העובר על מנת למנוע התפתחות נזק מוחי.

התחום הרפואי - משפטי של הגדרת המקרים של ילדים אשר הינם נפגעי שיתוק מוחין בשל רשלנות רפואית בלידה זכה, בשל חשיבותו, למספר רב של מחקרים ומאמרים וכיום קיימים קריטריונים מבוססים למדי של המקרים אשר בהם ניתן לשייך את הנזק של שיתוק מוחין לרשלנות רפואית בניהול הלידה.

המאפיינים הבולטים אשר עלולים לרמז על ירידה באספקת חמצן לעובר בעת הלידה וגרימת נזק מוחי בשל כך הינם בדיקות מעבדה אשר מראות חמצת בדם חבל הטבור, סימנים נוירולוגים מוקדמים לאחר הלידה כמו פרכוסים, סימנים ברורים במוניטור של העובר, סימני מצוקה של התינוק מייד לאחר לידתו אשר מצריכים בדרך כלל החייאה ועוד סימנים אחרים.

בכל מקרה על מנת לערוך בירור מסודר של מקרים אלו אשר הינם סבוכים למדי מומלץ ראשית לפנות לעורך דין אשר בקי היטב בתחום הרשלנות הרפואית. יודגש כי ניהול תיק של רשלנות רפואית בלידה מצריך ניסיון והכרות של תחום ספציפי זה של הרשלנות הרפואית.

עורך הדין יפנה בשלב הראשון לכל המוסדות הרפואיים אשר טיפלו באם ובילד הן במעקב ההיריון, הן בלידה והן לאחריה ויזמין את התיקים הרפואיים. בהתאם לחוק זכויות החולה להורים זכות לקבל את מלוא התיקים הן של האם היולדת והן של ילדם.

לאחר קבלת התיקים יערוך עורך הדין התייעצות ראשונית עם מומחים רפואיים אשר יבדקו את התיעוד הרפואי ויעריכו האם הייתה רשלנות בטיפול והאם נזקו של הילד מקורו ברשלנות זו.

יודגש כי במקרים של רשלנות בלידה אשר גרמה לשיתוק מוחין במרבית המקרים הנזק הינו רב ולפיכך הפיצויים אשר נפסקים במקרים אלו הינם גבוהים למדי בהתאם לגובה הנזק.

כמובן שנזק של שיתוק מוחין עקב מצוקה עוברית בלידה הינו רק אחד ממקרים אפשריים של רשלנות רפואית בלידה ובמעקב אחר ההיריון ולפיכך בכל מקרה של לידת ילד פגוע מומלץ להורים לערוך ייעוץ ראשוני לבירור התרחשות הנזק.
הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני נזיקין, רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות שונות. חבר בועדת רפואה ומשפט של לשכת עורכי הדין, חבר באגודה לרפואה ולמשפט בישראל, בעל השכלה רפואית.
תאונות עבודה
תאונות דרכים
רשלנות רפואית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב