דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תשתיות מחשוב בארגון - איך מונעים כניסה של גורמים לא רצויים? 

מאת    [ 10/08/2011 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1394 פעמים ]

עידן המחשוב הארגוני שרק לפני כמה עשרות שנים נראה כמו חלום רחוק מתפתח ללא הפסקה: ארגונים תלויים כמעט לחלוטין במערכות מחשוב לצרכי ביצוע הזמנות, קשרי לקוחות, תכנון עסקי ועוד מטרות רבות. היתרונות במהפכת המחשוב רבים, אך חשוב לזכור שאחסון מידע רב במחשב המחובר לרשת האינטרנט שווה ערך ל"ריכוז כל הביצים בסל אחד", ובמקרה של עסקים בינוניים וגדולים ה"סל" קורץ להאקרים ונוכלים למיניהם... כיצד ניתן להגן על העסק בעידן שבו יותר מתמיד ידע הוא כוח?

הגנה על תשתיות מחשוב בארגונים

הארגון משתמש בתשתיות מחשוב רבות ומגוונות כחלק מהשגרה: חומרה, תוכנה, תקשורת, שרתים, תמיכת מחשוב (Helpdesk) – כולם חיוניות, ומעל כולם מרחפות סכנות רבות. מהן אותן סכנות המאיימות על תפקודן של תשתיות מחשוב בארגון ואיך אפשר להתמודד עמן?

תוכנות זדוניות-  וירוסים, סוסים טרויאנים, spyware, malware ועוד- מהם ניתן להידבק תוך כדי שימוש שגרתי באינטרנט בקלות מרגיזה. מטרתן של תוכנות אלה היא לפרוץ למחשב, לדלות ממנו מידע ובשורה התחתונה ליצור נזק שבחלק מהמקרים הינו בלתי הפיך. תוכנות מסוג זה מגיעות לעיתים בצורת מייל תמים או אפילו כתוצאה מכניסה כביכול לא מזיקה לאתר לא מוכר. כיצד ניתן להתגונן מפני איומים אלה? במסגרת שירותי מחשוב שונים העומדים לרשות הארגון, קיימות כיום מגוון חבילות אבטחה שתפקידן להגן על המחשוב הארגוני. תוכנות אלה מספקות בין השאר הגנה אקטיבית: הן סורקות את המחשב באופן יזום, מזהות איומים ומנטרלות אותם. דרך נוספת באמצעותה מתמודדים ארגונים שונים עם כניסה לאתרים "עוינים" היא למנוע את הגישה אליהם, ולאפשר גלישה רק לאתרים החיוניים לביצוע העבודה. 

חדירה מקוונת- חדירה לרשת המחשבים בעסק יכולה להיעשות על ידי האקרים מסיבות שונות: גניבה של מידע עסקי, ריגול תעשייתי ואפילו יוקרה מקצועית (מסתבר שיש דבר כזה) בקרב קהילת ההאקרים. איך אפשר להתמודד? אחד הפתרונות שמספקים מענה לאיומים אלה הוא התקנה ותחזוקה של תוכנת Firewall (חומת אש): התוכנה שומרת על פרטיות המשתמשים באמצעות חסימת זרימה של קבצי מידע המפרטים אילו פעולות נעשו במחשב. בנוסף, ה Firewall מזהיר מפני אתרים מסוכנים ודורש סיסמא מהמשתמש ברשת- בכדי לסנן משתמשים לא רצויים.

פתרון נוסף המותקן על גבי תשתיות מחשוב בארגון לצורך הגנה על המידע העסקי הוא VPN: רשת פרטית וירטואלית המאפשרת גישה מרחוק בצורה מאובטחת לרשת הארגונית. באמצעות ה VPN מתאפשרת גלישה מוצפנת למידע הרגיש. הכניסה לרשת מחייבת סיסמא וניתן להעביר בבטחה קבצי סאונד, וידאו, אודיו ועוד.

תשתית אבטחת מידע טובה היא השריון הווירטואלי של הארגון המודרני- היוועץ במומחים כדי להגן בצורה הטובה ביותר על תשתית מחשוב בארגון שלך.

נטקור - פתרונות תקשורת, התקנת מרכזיות טלפון, מרכזיות avaya. פתרונות מחשוב מתקדמים. שיווק באינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב