דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקלות שאינן מחייבות החלפת דודי שמש 

מאת    [ 09/08/2011 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 3386 פעמים ]


דודי שמש הם ללא ספק אחד המוצרים הנפוצים ביותר במדינת ישראל. על כל גג בניין כמעט ניתן לראות דודי שמש. הדבר נובע מהחלטת ממשלה שהתקבלה לפני כ-35 שנה, שחייבה התקנת דודי שמש על כל גג של בניין חדש. ההחלטה התקבלה בעקבות משבר אנרגיה שהעלה את מחירי הדלק.

כן, כבר אז היו משברי אנרגיה ומחירי הדלק הרקיעו שחקים. וכאז גם היום דוד שמש מאפשר למרבית אזרחי המדינה ליהנות ממים חמים ונעימים ללא צורך לשלם עבור חימומם.

דודי שמש –  מה זה בכלל?

 

דוד שמש הוא מיכל המתחבר  לקולטי שמש . הם מכילים מים, שמתחממים כתוצאה מפגיעת קרני השמש.   דרך צינורות המים מגיעים לדודים,  ומשם לבתים. הפעולה הפשוטה הזאת הרבה חשמל יקר, ותורמת לסביבה נקיה ובריאה יותר.

מאחר שמים חמים הינם מצרך חיוני בימינו הרי שכל תקלה בהספקת המים החמים משבשת את סדר היום. מי  מאיתנו מוכן היום להתקלח במים קרים? דוד שמש מקולקל פירושו גם תצרוכת חשמל גבוהה יותר, וזיהום סביבתי. לכן חשוב מאוד להקפיד על תקינותם של דודי שמש ועל תחזוקה שוטפת שלהם.

דודי שמש – תקלות נפוצות

 

גם דודים סולאריים, כמו כל מכשיר אחר, יכולים להתקלקל. כאמור, החשיבות הגדולה ביותר היא באיתור מוקדם של התקלות לפני שהן מחמירות. התקלות השכיחות בדודי שמש הן נזילות , מים שלא מתחממים וזרם מים חלש.

נזילות – בגוף הדוד או הקולט, ידרשו לרוב החלפה. לעומת זאת, אם הן מתוך הצנרת המובילה מים אל הגג וממנו ניתן להזמין טכנאי שיבוא וינקה את הצנרת מחלודה או מאבנית או יחליף חלק מהצנרת בצנרת חדשה.

מים לא מתחממים – יכולים לנבוע מבעיה בקולט או מתקלה בזרם המים החמים שמגיעים דרך דוד השמש.  טכנאי ידע לבודד את כל המשתנים ולמצוא את מקור התקלה.

זרם מים חלש – יכול לנבוע מהתקנה לא נכונה (מיכל המים צריך להיות גבוה מקולט השמש ובמיקום נכון) או מסתימה של צנרת דוד השמש באבנית או חלודה, שיש לנקותה.

להלן תקלות נפוצות נוספות שניתן להזמין תיקון דודי שמש מבלי להחליפו:


    • הצטברות אבנית –אבנית מצטברת באופן טבעי בעת התחממות מים. הצטברות של אבנית  יכולה לגרום לכך שהתנועה של המים בתוך הדוד תהיה מוגבלת, וכתוצאה מכך – לחימום לא אחיד שלהם. ישנם חומרים מיוחדים שנועדו להסרת אבנית.
    • 2.       קולט מלוכלך – הצטברות של אבק על קולט השמש יכולה לגרום לכך שהמים שבקולט לא יתחממו כמו שצריך ולכן יגיעו לברזים כשהם פושרים ואפילו קרים. במקרה כזה צריך קודם כל לנקות היטב את הקולט הנמצא על הגג, ולבדוק האם הבעיה באה על פתרונה.  

 


    • נזילת מים מהפלאנג' – הפלאנג' הוא החלק שסוגר את פתח הדוד, שעליו יושב גוף החימום. במקרה שהוא לא סגור טוב או שהוא שכושר האיטום שלו נפגע, מתרחשת נזילת מים שאותה צריך לעצור. במקרים כאלה החלפת הפלאנג' פותרת את הבעיה,

 


    • גוף חימום או תרמוסטט פגומים – לעתים ישנן תקלות בגוף החימום או בתרמוסטט של הדוד, המחייבות החלפה שלהם בחלקים חדשים.

 

אלו הינן התקלות הנפוצות שמצריכות תיקון  דוד שמש. כדאי להזמין פעם בשנה טכנאי שיבוא וינקה את האבנית ויבדוק אם יש תקלות נוספות.

אבל בכל מקרה,   אם אתם נתקלים בטכנאי שיגיד לכם שרציך להחליף דוד שמש כי "הקולט מלוכלך" או כי  צריך להחליף את הפלאנג', תדעו שצריך להחליף טכנאי.

 

 

     בלו בניית אתרים 077-460-20-99




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב