דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריפוי בעיסוק לילדים - סבסוד והנחה של טיפולי התפתחות הילד. האופציה השפויה. 

מאת    [ 08/08/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 5419 פעמים ]

הורים רבים נדרשים לסייע להתפתחות ילדיהם באמצעות טיפולים התפתחותים. לא משנה האם לילד יש צרכים מיוחדים בתחום הויסות החושי, סרבול מוטורי, בעיות קשב וריכוז, קשיי התארגנות או קשיי כתיבה, הצורך הוא זהה -  טיפולי ריפוי בעיסוק על בסיס קבוע. איך ניתן לקבל טיפולים מקצועיים ואיכותיים במחירים שפויים - כתבה ברוח המאבק לשירותים מקצועיים במחירים שפויים בישראל אוגוסט 2011.

להל"ן אופציות טיפול ריפוי בעיסוק לילדים במחירים שפויים במדינה שבה יוקר מחייה נמצאה בעליה מתמדת.

טיפולי ריפוי בעיסוק בסל בסיסי של התפתחות הילד דרך קופות החולים. קופות החולים מספקות כחלק משירותי הבריאות אפשרויות אבחון וטיפול בריפוי בעיסוק דרך מערך התפתחות הילד. היתרון הגדול של תהליך זה הוא במחיר. המחיר האבחוני והטיפול מסובסד ועשוי לעלות כ30-40 שקלים לטיפול. הקושי העיקר בתהליך הוא תקופת המתנה ארוכה לאבחון ולאחר מכן תקופת המתנה לטיפול. בנוסף, סל הטיפולים הניתן לכל ילד (פרט לילדים בעלי איחור תקשורתי נרחב – ספקטרום אוטיסטי) מוגבל כל שנה ואף מוגבל לגיל הילד ותוצאות האבחון הסטנדרטי. מגיל 10 מסתיימת הזכאות לסל שירותים במסגרת התפתחות הילד.( רק חבל  שבגיל זה לא מסתיימות כל בעיות ההתפתחות).

טיפולי ריפוי בעיסוק דרך הסל המושלם – קופת חולים כללית מושלם מספקת ללקוחותיה אפשרויות נהדרות לטיפולי ריפוי בעיסוק. ילד בגיל 3-6 בעל ביטוח של כללית מושלם בתוקף זכאי לקבל עד 45 טיפולי ריפוי בעיסוק בכל שנה בתעריף מסובסד של 30 שקלים לטיפול. ילד בגיל 10-18 זכאי למכסה של עד 30 טיפולי ריפוי בעיסוק בכל שנה בתעריף מסובסד של 30 שקלים לטיפול במידה ומדובר במטפל הנמצא בהסכם עם הקופה או בשיטת ההחזרים – החזר של 75 אחוז מעלות טיפול ששולמה עד לגובה סף מסויים למטפל שאינו נמצא בהסדר עם הקופה. המכסה לה זכאי הילד מתחדשת מדי שנה והתמיכה בילד יכולה להיות עקבית ושוטפת.

טיפולי ריפוי בעיסוק דרך פוליסות בריאות לילדים – הורים שרכשו עבור ילדיהם פוליסות ביטוח בריאות פרטיות, לא תמיד יודעים כי הם רשאים להשתמש בפוליסה זאת לצורך סבסוד של טיפולי ריפוי בעיסוק. לרוב מדובר בסבסוד כמעט מלא , ללא תקרה או הגבלת כמות טיפולים. החסרון הוא עלות הפוליסה, זמן המתנה ראשוני לאחר ביצוע הפוליסה וצורך לקבל את השירות דרך ספקי השירות הספציפיים של חברות הביטוח, שכמובן שזמינותם ומיקומם הגאוגרפי לא תמיד מתאים ללקוחות.

לסיכום
בארץ ישנם מספר דרכים מסובסדים לטיפולי ריפוי בעיסוק לילדים. סבסוד זה מאפשר לספק לילד טיפול מקצועי לצד עלויות סבירות. טיפולי ריפוי בעיסוק פרטיים נעים בין 120 -200 שקלים לטיפול (600 שקל בממוצע לארבע טיפולים בחודש, 7200 ש"ח בשנה). במידה ועורכים השוואה בין טיפולים מסובסדים לטיפולים פרטים ניתן לומר כי מדובר בחסכון של אלפי שקלים בשנה. רגע לפני התחלת הטיפול , בדקו לא רק את מקצועיות המטפל והתאמתו לילד אלא גם את כל האופציות הביטוחיות העומדות בפניכם לסבסוד הטיפול.

 

ריפוי בעיסוק לילדים
אורית פינצ'בסקי,
מרפאה בעיסוק לילדים, כפר סבא




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב