דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב- מתי אובדן מוחלט הוא רווח כלכלי? 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 2028 פעמים ]

מעבר לנזקים הנראים לעין בשעת תאונה ומתבטאים בפציעה בדרגה כזו או אחרת, בנזק גופני מיידי או המופיע מאוחר יותר ובכלל, בהרגשה קשה של מבוכה, ייאוש ותחושת חידלון קיומי, עולה וצומחת גם דילמת הנזק הכלכלי המשוער שייגרם לכל הצדדים המעורבים, בכללם בעל הרכב עצמו. במצב נורמאלי והגיוני, בו לא מדובר על עבריין כביש מועד לפורענות הנוהג ללא ביטוח רכב בתוקף ולכן כל הדיון הזה לא תקף לגביו מבחינת הדין האזרחי והפלילי, הרי שפוליסת ביטוח מקיף לרכב יכולה להוות תרופה משמעותית וראויה למזעור ולצמצום העול הכספי שיוטל על בעלי הרכב, ואפילו להביא לידי תשלום סמלי בלבד של דמי השתתפות עצמית והכשרת הרכב לעלייה מחודשת על הכביש. למי שלא טרח לעשות ביטוח מקיף לרכב, והסתפק רק בפוליסת ביטוח חובה לרכב, יכולה המציאות המרה לטפוח על פניו במהירות ובחדות. מעבר לחוסר ההשתתפות של חברת הביטוח בכיסוי הנזקים ובטיפולים הרפואיים שעל המבוטח לעבור, גם התיקון של הרכב, על פי הערכת שמאי מוסמך, יעבור, רובו ככולו אל כיס בעלי הרכב. ראשית, ממה שעולה בדברים אלו, רצוי שכל מבוטח ידאג לרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב, מעבר לביטוח החובה, רק בשביל השקט הנפשי על כל צרה שלא תבוא.

כאשר כבר קורית, לא עלינו, תאונה קשה שמסבה נזק רב למכונית, צריכים בעלי הפוליסה לקוות כי הערכת השמאי תהיה לאובדן מוחלט של יכולת השיקום של הרכב, או, כפי שהדבר מכונה בעגה עממית- טוטאל לוס. במצב כזה פוליסת ביטוח רכב משפה את בעלי הפוליסה, דרך חברת הביטוח שלו, במחיר המחירון המלא של הרכב או של דגמים מקבילים לו, בהתבסס, כמובן, על שנת הייצור של הרכב, מספר הבעלויות שעבר והמצב הכללי שלו מלפני התאונה, דבר שיבטיח נזק כלכלי מופחת כמו במקרה של מכירת הרכב לצד שלישי. מצב של טוטאל לוס יכול להתקיים בשני מצבים בלבד, הקבועים בחוק ואינם נתונים לשיקול דעתה של חברת הביטוח. מדובר על הערכת שמאי כי הנזק הנגרם לרכב גבוה מ-60% מערכו בשוק ושהסיכוי לתקנו ולהחזירו לכשירות מבצעית שואף לאפס, או אז רישיון הרכב נלקח למשרד הרישוי ונגנז והרכב מובל אחר כבוד לפירוק כך שלא יוכל יותר לעלות על כבישי ישראל ולסכן את הנוסעים עליהם. המצב השני, כפי שאמרנו לעיל, הוא במצב של גניבת הרכב וחוסר אפשרות לאתר אותו כך שברור כי בעלי הרכב כבר אינם יכולים להשתמש בו לצרכיהם ולנהוג בו. הרכב נותר בטוח לנהיגה ושלם, לפחות לזמן המיידי שלאחר הגניבה, אך אינו בשליטת הבעלים ולכן נחשב לטוטאל לוס.

אין ספק שהאדם, מטבעו, נוטה להוציא את האופטימי מכל מצב רע ואת היכולת להסתכל על חצי הכוס המלאה, גם כאשר היא סדוקה ונוטה להישבר בכל רגע. גם במצב של תאונה קשה, בה הרכב היקר ניזוק בצורה קיצונית, עדיין קיים סיכוי כי החלופה תהיה טובה אפילו יותר, והלו, הכי חשוב שאתם בריאים ושלמים, הלא כך?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב