אוכל לגוף ולא רק לנפש
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אוכל לגוף ולא רק לנפש 

מאת    [ 08/10/2007 ]
מילים במאמר: 825   [ נצפה 4126 פעמים ]

 
 
אוכל לגוף ולא רק לנפש מאת טלי רויזמן נטורופתית

בין אם הוא מחזיק צמיג רזרבי או ג'ק בתא המטען, לאדם יש מטרה אחת: לנסות למנוע את מה שלא ניתן להעלות על הדעת. אבל אתם יודעים מה? לפעמים הדברים המעצבנים והמיותרים קורים בכל מקרה - הצמיג מתפנצ'ר והג'ק נשבר. לפתע, מה שנראה כסיכוי קלוש הופך למקרה חירום אמיתי. אז מה עושים? קודם כל נגשים למוסך, או במקרה שלנו - לרופא. אחר כך, כשהדימום נפסק והראש מפסיק להסתחרר אפשר להירגע ולעשות את מה שעושים באופן טבעי - לאכול. הידעתם שאוכל הוא תרופה אמיתית במסווה? זה מה שהטבע דאג שנכניס לפה בזמן מצוקה. אומנם בליעת כמוסות של ויטמינים נוחה יותר, אך היא אינה יעילה כמו המזון השלם. במזון ניתן לקבל מינון מאוזן ומשולב בהתאמה של ויטמינים ומינרלים, בניגוד לאחד או שניים, או אפילו עשרה בכמוסה.
להלן רשימה של מזונות המתאימים למצבי חולי שונים:

שברתם את הרגל במשחק כדורגל
ערבבו רוטב לסלט
המונח "לאכול בשביל שניים" מזכיר מיידית הריון אך הוא נכון גם במצבים בריאותיים אחרים. שברתם עצם? לא נעים אבל קורה וכאשר זה קורה, למזון יש חשיבות רבה ביותר וכעת עליכם למעשה לאכול בשביל שניים - למענכם ולמען "ידידכם" החדש, אז למה שלא תשקיעו בהכנת רוטב ביתי לסלט? ערבבו מעט שמן עם חומץ, תוך שימוש בשמן סויה או קנולה, שניהם עשירים בחומצת שומן מסוג אומגה 3, אשר יוצרת סביבה ידידותית לתאי עצם, ומסייעת להם לבצע את עבודתם. רכיבי סלט אחרים עשירים באומגה 3 הם טונה, אנשובי ואגוזי מלך.

מתחתם שריר בחדר הכושר
הכינו סנדוויץ' חמאת בוטנים וריבה
לישראלי הממוצע, השילוב הזה נשמע מזעזע ונחשב כמאכל "ג'אנק פוד" אמריקאי טיפוסי, אך מסתבר שלסנדוויץ' הידוע לשמצה יש גם יתרונות בריאותיים, ויצא לו שם רע שלא בצדק!
חמאת בוטנים מכילה תרופה טבעית לשרירים - ויטמין E. תוספת ויטמין זה מעודדת ומזרזת תנועת תאי חיסון לאזור הפגוע ועוזרת בריפוי הדלקת, המעכבת את החלמת השריר.
ריבת זרעי ענבים או דובדבנים משלימה את הריפוי בזכות תכולת הפלבנואידים, אשר מגבירים את זרימת הדם לאזור הפגוע.






החבר/ה זרק/ה אתכם
למה שלא תאפו לעצמכם תפוח אדמה בתנור?
אנחנו יודעים שאף אחד לא יהיה מסוגל לבשל לכם תפוח אדמה כמו שהיא בישלה, אבל למה שלא תנסו בכל זאת?
תפוחי אדמה עשירים בויטמין B6, אשר מסייע לטיפול בדיכאון. לרוטב השתמשו ביוגורט דל-שומן, הוא עשיר בריבופלאבין, סוג נוסף של ויטמין B המסייע בויסות המצב רוח.


חטפתם התקף לב
אכלו יום יום פרות יער (אוכמניות, דומדמניות, פטל, דובדבנים, חמוציות).
רבות דובר על חשיבות הצבע של פרות וירקות, ויותר מכך דובר על חשיבות הצבע הסגול, ולא בכדי! פרות היער בעלי גוון אדום-כחול-סגול עשירים בויטמין C. מחקרים מראים שרמות גבוהות של ויטמין זה משפרות תפקוד כלי דם באופן המסייע במניעת התקפי לב.

התעוררתם עם עיקצוץ בשפתיים?
שתו 2 כוסות יין אדום
במחקרים אחרונים נמצא שרסבטרול, רכיב מסוים הנמצא בענבים, עצר חלוקה והתרבות של תאי וירוס מסוג הרפס סימפלקס.

הפרוסטטה שלכם בגודל של כדור טניס?
אכלו יותר פרות!
מסתבר שצריכה גבוהה של פרוקטוז (סוכר פרות) יכולה למנוע גדילה שפירה של בלוטת הערמונית. איך?
להלן התיאוריה: הפרוקטוז מסייע בהפחתת רמות פוספט בגוף, שעודף שלו מעלה רמות של רכיב כימי הנקשר עם גדילה של הפרוסטטה ואף הפיכתה לסרטנית.

אכלו שיבולת שועל לארוחת הבוקר
כל סיב הוא טוב, אך סיבים מסיסים, בייחוד כאלה המצויים בשיבולת שועל, שהם גם בעלי ערך תזונתי גבוה, טובים ביותר לפרוסטטה.
סיבים מסיסים עוזרים בהורדת רמות PSA, אנטיגן ספציפי לפרוסטטה, וסטרואידים מזיקים נוספים הגורמים לגדילת הבלוטה, בכך שקושרים אותם ומסייעים להפרשתם מהגוף.




סובלים מאבנים בכליות?
מזגו לכם כוס נוספת של קפה
בזמן האחרון מדברים הרבה על הנזקים של הקפה ואפילו מפתחים כדור שיסייע בגמילה מקפה, אך יש לו גם יתרונות, ולא רק חסרונות. אם אתם סובלים מאבנים בכליות והרופא מורה לכם להפסיק לשתות קפה, כנראה הוא לא מעודכן! ישנה גישה הגורסת כי קפאין מעודד אבנים בכליות, אך מחקרים אחרונים מראים כי דווקא מי ששתו קפה היו בעלי סיכון נמוך יותר לסבול מאבנים בכליות.
חשוב לזכור שקפאין משתן והתייבשות ידועה כגורמת לאבנים בכליות, לכן מומלץ לשתות הרבה מים במקביל.


עומדים בפני טיפול כירורגי?
שתו חלב סויה
הידעתם שסויה מסייעת בהפחתת כאב? מחקרים הראו שעכברים שניזונו מחלבון סויה ואחר כך נותחו, סבלו הרבה פחות מכאב וישנה השערה כי הסויה גורמת לדיכוי רצפטורים המעבירים תחושת כאב.

ואחר כך שתו מיץ ירקות
אם איבר כלשהו בגופכם נפתח, הוא יכוסה מיד בתחבושת וגזה, כך שהדימום יעצר. מסיבות לוגיסטיות ברורות, הדבר בעייתי כשעוברים פעולה כירורגית בחלל הפה, לכן חשוב שתוסיפו ויטמין K לתפריט היומי. ויטמין זה מסייע בקרישת דם, אשר בהמשך מסייעת לריפוי החלל שנוצר בחניכיים. ירקות ירוקים עליים הם בעלי תכולה גבוהה של ויטמין K , אך מכיון שמזונות מוצקים לא באים בחשבון, שתו מיץ ירקות!

הפסקתם לעשן - שוב...
אכלו בשר הודו יום יום!
ישנה סיבה כימית מדוע אתם מרגישים "על הפנים" עם הפסקת ההרגל. רמה של קורטיזול, כימיקל מוחי שאחראי על מצב רוח מרומם, עולה כשאתם מעשנים ויורדת בזמן גמילה.
במחקר מצאו שאנשים שאכלו ארוחת צהריים עשירה בחלבון היו בעלי רמה גבוה יותר של קורטיזול ומצב רוחם היה מרומם, גם מספר שעות לאחר הארוחה.

שתו מיץ אשכוליות!
אשכוליות מכילות חומר שנקרא "נארינגין", פיטוכימיקל המסייע בהורדת אנזים הגורם לסרטן. אך לפני כן, במידה ואתם לוקחים תרופות התייעצו עם הרוקח, מכיוון שאשכוליות יכולות למנוע ספיגה של תרופות מסוימות.-


טלי רויזמן היא נטורופתית בוגרת 4 שנות לימוד במכללנ למינהל ת"א.
נותנת ייעוץ וטיפול בתזונה טבעית, תוספי מזון וצמחי מרפא.
www.taliroisman.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב