דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה - כי היום צריך לחשוב ירוק 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1743 פעמים ]

המודעות ההולכת וגוברת לאיכות הסביבה הולכת ומתפשטת בשנים האחרונות לכל תחום בחיינו. אחד התחומים החדשים ביותר הוא בניה ירוקה, שמשלבת טכנולוגיות חדישות יחד עם שינוי מחשבתי כולל בהתייחסות למבנה ולחיים המתנהלים בו. בניה ירוקה היא גישה כוללת הננקטת מן התכנון המוקדם של המבנה, דרך תהליך הבניה עצמה ועד לשגרת החיים של הדיירים החיים בבית.

בניה ירוקה אמורה להביא בסופו של דבר להקמת מבנים שמאפשרים לחסוך במשאבים טבעיים ובאנרגיה, תוך פגיעה מינימאלית במערכת האקולוגית. כך למשל, ישנה הקפדה על בידוד תרמי של המבנה, המאפשר לחסוך בהוצאות על מיזוג אוויר או על חימום. בדרכים אלו ואחרות מונעת בניה ירוקה היווצרות בעיות שפתרונן מצריך שימוש בזבזני במשאבים מתכלים כגון נפט, פחם וכדומה.

בניה ירוקה ותכנון המבנה

כבר בשלב התכנון של בניה ירוקה נלקחים בחשבון היחסים אותם יקיים הבניין עם הסביבה בה הוא נמצא. לדוגמא, כדי לחשב את כמות קרינת השמש שתיכנס לבית נבחנים היחסים שלו עם מבנים נוספים, כמו גם כיווני הפתחים שבו ויחסם לשמש. באופן דומה מתחשבת בניה ירוקה בתופעות אקוסטיות שנוצרות בין מבנים סמוכים כגון החזרת קול שיכולה לגרום להעצמת הרעשים.

היבט אחר בתכנון בניה ירוקה מתייחס לניקוז יעיל של המים כך שתהיה אפשרות להשתמש בהם שימוש חוזר ככל שניתן. בניה ירוקה מעודדת שימוש במים הנשטפים מן הכיור או מטפטפים מן המזגנים, במקום לתת להם לזרום אל הביוב. המים הממוחזרים יכולים לשמש עבור מערכת ההשקיה של חצר המבנה, או לעבור טיהור וסינון ברמות שונות כדי להמשיך ולתפקד כחלק מן המערכת.

בניה ירוקה – תאורה ירוקה

אחד המרכיבים המרכזיים של בניה ירוקה הוא ההתייחסות לנושא התאורה. גופי תאורה מסורתיים כגון נורות להט, נורות הלוגן ופלורוסנטים מביאים לבזבוז גדול של חשמל ועשויים גם לפלוט חומרים רעילים לסביבה (למשל כספית). בניה ירוקה, לעומת זאת, משלבת שימוש נרחב בנורות לד (LED) חסכוניות ובגופי תאורה שמאפשרים להפיץ כמות רבה של אור מבלי לצרוך הרבה חשמל לשם כך.

המבנה מתוכנן כך שייעשה שימוש רב ככל הניתן באור טבעי ולא באור מלאכותי. בניה ירוקה היא בניה שבה חלונות המבנה מאורגנים באופן שיאפשר להימנע מהדלקת האור בשעות היום, ומשלבת מראות ומחזירי אור שמגדילים את האפקטיביות של אור השמש. בנוסף, בניה ירוקה משלבת מערכות אוטומטיות השולטות במערכת התאורה כך שתפעל זמן קצר ותכבה באופן אוטומטי.

חושבים על הפסולת

בניה מסורתית משתמשת בהרבה חומרים רעילים או מסוכנים לסביבה, כגון צבעים, דבקים וחומרים אחרים. גם שיטות העבודה המסורתיות מביאות לפיזור של אבק, עשן ורעלים לסביבה. בניה ירוקה, לעומת זאת, משתמשת רק בחומרים העומדים בתקן ירוק, ומצמצמת למינימום את פליטת החומרים המסוכנים. בנוסף לכך, בניה ירוקה עושה שימוש חוזר רב ככל הניתן בפסולת הבניה.

לסיום ניתן לציין כי גם לאחר שהבניין נבנה עדיין לא נגמרת ההתייחסות לפסולת. מערכות להפרדת אשפה ולמחזור הן חלק אינטגראלי של בניה ירוקה. מערכות כאלו המהוות חלק מן הבניין חוסכות את הצורך להשקיע משאבים בשינוע הפסולת אל מרכזי מחזור, ומאפשרות להתחיל בתהליך החזרת החומרים למערכת האקולוגית מיד עם השלכתם אל האשפה.

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל SEOneto.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב