דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתיבת תסריט 

מאת    [ 07/08/2011 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3162 פעמים ]

כל אדם חי בתסריט שהוא בונה לעצמו, הוא מדמיין איך יראו חייו, את הצלחותיו ואת מה שהחברה חושבת עליו.     לכן לעיתים זה נדמה לנו שקל גם ליצור ולכתוב תסריט של כמה עמודים שיוביל אותנו להצלחה קולנועית או טלוויזיונית מטורפת שלאחריה אנחנו נקבל הערכה רבה והכסף יזרום כמו מפלי הניאגרה. אך המציאות היא שונה, וכתיבת תסריט זה ממש לא דבר פשוט, זה דורש הבנה עמוקה בעולם הכתיבה ובעולם התרבותי שמתקיים מסביבנו.

כתיבת תסריט זהו תהליך שונה מכל כתיבה אחרת, כך לדוגמא כאשר כותבים סיפור או מאמר לעיתון יש צורך לתאר כל דבר באופן מילולי. כתיבת תסריט שונה מכיוון שלא כל דבר מועבר במילים, ישנה חשיבה עמוקה הנוגעת לסמלים והרמזים הוויזואליים שאתם רוצים להעביר. כך לדוגמא אם אתם מעוניינים שהקהל יבין כי הדמות שלכם עייפה, יהיה זה מיותר שהיא תגיד בקול "אני עייפה" אלא תתחיל לפהק. השליטה במשחקים המילוליים לעומת הוויזואליים היא אינה פשוטה והיא דורשת למידה אמיתית והבנה. כמו כן ישנו צורך בהבנה קולנועית, שכן גם בעת כתיבת התסריט רצוי לחשוב על כל השימושים הקולנועיים שניתן לעשות בסרט, לדוגמא: עריכה, זוויות צילום וכן הלאה. אומנם אופן העריכה ובחירות הקשורות לצילום זה תפקיד הבמאי, אך יש בכל זאת צורך בהבנה של הדברים הללו- כמו כן, יש אנשים רבים שמעוניינים לביים את התסריטים שלהם.

על מנת לעסוק בכתיבת תסריט יש צורך ללמוד תחילה. כמו כל מקצוע אחר שמכבד את עצמו גם תסריטאות איכותית דורשת השקעה של זמן, מחשבה ולמידה לשם יצירה מוצלחת. היום ניתן למצוא לימודי כתיבה ולימודי תסריטאות בבית הספר לאומנות מנשר. בית הספר מציע מסלולי כתיבה שונים שמאפשרים לכם גם למידה תיאורטית רבה וגם למידה מעשית. כמו כן, אם בתואר ראשון חשק לבכם, ישנו מסלול של תואר בתסריטאות שנעשה בשילוב בין הלימודים במנשר לבין קורסים מתוך האוניברסיטה הפתוחה (אשר מועברים במתחם של מנשר בתל אביב). מסלולי הכתיבה של מנשר מעניקים לכם את יסודות וסגנון הכתיבה השונות מבלי לדכא לכם את חופש היצירה והמקוריות, כמו כן מלמדים את האופן שבו מטמיעים את ההיסטוריה והתרבות שלנו כחלק מכתיבה מקורית ועוד שלל דברים שרק ישפרו את כתיבתכם וירוממו את רוחכם.

כתיבת תסריט דורשת הנחיה:

כפי שלכל סופר טוב יש עורך טוב כך גם כתיבת תסריט, לפחות בהתחלה, דורשת הנחיה מקצועית וכנה. המרצים במנשר הם אנשים המגיעים מתוך עולם התעשייה הקולנועית והכתיבה של ישראל. בעזרת עין חדה ואומנותית הם יכולים לעזור לכם להגיע לדרך המלך ולכתוב תסריט ממנו העולם לא יוכל להתעלם. כמו כן יש לקחת בחשבון שהחשיפה שלכם לאנשים הפועלים בתוך התעשייה תועיל מאוד להתקדמותכם בעולם הזה ותפתח אתכם להזדמנויות שיהיה לכם קשה להשיג בדרך אחרת.

כתיבת תסריט היא תהליך שלוקח זמן רב והשקעה, לעיתים קשה מאוד להכריח את עצמכם לשבת בבית ולעשות זאת לבד. בית הספר מעניק לכם מסגרת בה אתם תוכלו להגשים את הפוטנציאל שלכם עד הסוף ולרכוש ניסיון רב ותיק עבודות בעודכם עושים זאת.

תסריט טוב דורש מהלכים עלילתיים מורכבים, וכמו לכל סיפור, חייבת להיות לעלילה התחלה, אמצע וסוף. כאשר כל מהלך בעלילה מוביל למהלך הבאה -  באמצעות לימודי תסריטאות וקולנוע אתם יכולים לגרום לכך שהמהלך הבא בעלילת חייכם יהיה יצירת תסריט מוצלח ומשם השמיים הם הגבול, והסוף עוד לא נכתב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב