דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור לוח אם? 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 1822 פעמים ]

לוח האם הינו אחד הרכיבים החשובים ביותר במחשב. חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מיוחדת לבחירת לוח האם. במאמר זה נסקור את התכונות החשובות שיש לקחת בחשבון. חשוב לציין שכאשר בוחרים לוח אדם יש להתייעץ עם טכנאי מחשבים מקצועי. טכנאי מחשבים יוכל להתאים לכם את לוח האם הטוב ביותר עבורכם.

רוב האנשים שבאים לבחור מפרט למחשב החדש שלהם כמעט ולא מקדישים תשומת לב לבחירת לוח האם. בדרך כלל הם מסתפקים בלוח אם בסיסי שמוצע להם על ידי נציג מכירות. זוהי גישה מוטעית ביותר. לוח האם הוא הרכיב הקובע אילו רכיבים תוכלו להתקין במחשב שלכם. יותר מכך, לוח האם יקבע גם מה השדרוגים שתוכלו לבצע בעתיד. ההבדל בין לוח  אם בסיסי בעל אפשרויות שדרוג מוגבלות מאוד לבין לוח בעל פוטנציאל שדרוגים רחב יכול להיות כ – 100-200 שקלים. יחד עם זאת, רכישת לוח בסיסי יחייב את הרוכש לשדרגו לאחר זמן קצר יחסית.

דבר ראשון שיש לדעת הוא שלוח האם יכול לתמוך באחת משתי חברות המעבדים. משמעות הדבר, שלפני רכישת לוח האם תצטרכו להחליט אם אתם הולכים עם Intel או עם AMD . לא קיים נכון לעכשיו לוח שתומך במעבדים משתי החברות יחד. דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא התמיכה במספר רחב של הדגמים של המעבדים. כדאי לבחור בלוח אם שיוכל לתמוך גם במעבד הבא שתרכשו כשדרוג.

הנושא הבא הוא התמיכה בזיכרון. מספר החריצים המיועדים לזיכרון פנימי הוא סופי. במידה ומספר החריצים לא יספיק להתקנת מספיק זיכרון פנימי, הפתרון היחידי הוא שדרוג של לוח האם. לכן, בבחירת לוח האם, כדאי לבחור את הלוח התומך בנפח הזיכרון הרצוי. כדאי לקחת בחשבון שנפח הזיכרון שמספיק היום לא יספיק גם בעתיד. לכן תבדקו כמה זיכרון פנימי אתם צריכים היום, ותבחרו לוח אם שיתמוך לפחות בפי 3-4 מנפח הזיכרון הנדרש היום.

נושא אחרון הוא חריצים עבור כרטיסי הרחבה. מומלץ מאוד לבדוק שיש מספיק חריצים לכל אותם כרטיסי הרחבה שתרצו להוסיף. כרטיסים אלה הם כרטיס מסך, כרטיס קול, כרטיס רשת וכדומה. חשוב גן לבדוק מה סוג החריץ של כרטיס מסך. הסוג הנפוץ היום הוא PCI-Express , אולם קיימים עדיין גם חריצים עבור AGP .

לפני רכישה של כל רכיב למחשב, במיוחד רכיב מרכזי כמו לוח האם חשוב להיעזר בשירותיו של טכנאי מחשבים. טכנאי מחשבים יוכל להציע לכם את לוח האם הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב