דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באיזו מערכת לניהול תוכן לבחור? 

מאת    [ 06/08/2011 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 2287 פעמים ]

באיזו מערכת לניהול תוכן לבחור?

המערכות שנמצאות בחיכוך מתמשך לשם השגת מירב התשואות בקרב מפתחים בקוד פתוח הן ג'ומלה ודרופל. שתיהן מערכות קוד פתוח ומשתמשים רבים שמסייעים להתאים אותה לצרכים השונים והמשתנים של המשתמשים אחרים נוספים. אך בעוד ג'ומלה ודרופל נלחמות על המקום הראשון, וורדפרס  מובילה בתחום הבלוגים. כמובן שניתן לבצע פיתוח אתר בלוג גם בג'ומלה ובדרופל, ואתרים יותר מתוחכמים מבלוגים בוורדפרס אך השאלה היא שאלת רמת המורכבות, הצרכים והמשאבים המושקעים.

וורדפרס (Wordpress)

וורדפרס מצוינת למפתח שרוצה לפתוח בלוג או לבצע פיתוח אתר פשוט המכיל בעיקר תכנים. וורדפרס לאחרונה הפכה להיות מערכת לניהול תוכן אמיתית בעלת יישומים מתקדמים יותר, המאפשרים בנית אתרים שהם לא בבחינת בלוג בלבד. 
וורדפרס מאוד ידידותית להתקנה ולשימוש, וזה אחד היתרונות הבולטים שלה.

אז איפה החסרונות?

וורדפרס פועלת כך שלא יצטרכו לערוך בה יותר מדי שינויים מבחינת קוד. שינויים אלו יוצרים בעיות מבחינת המערכת. כלומר, היא מיועדת למשתמשים ולא למפתחים. לא פעם נתקלנו באנשים שפנו למפתחים שיבנו להם אתר בוורדפרס ונתקעו באמצע העבודה מפאת היכולות המוגבלות של המערכת. וורדפרס עדיין לא מתאימה לאתרים שמעוניינים להוסיף קטלוג, חנות מקוונת או יישומים מורכבים אחרים.

אך בהחלט מובילה בפיתוחים הפשוטים יותר.

דרופל(Drupal)

דרופל בהחלט אהדתם המועדפת של מפתחים רבים. מי שאוהב אתגרים ובעל ראש פתוח לתכנות בעת פיתוח אתרי אינטרנט, יאהב לשחק עם הקוד בדרופל. ואם הוא מעוניין בכמה שפחות דברים שבנויים מראש, דרופל בהחלט מאפשרת את זה. דרופל מאפשרת הרחבות קוד ומהווה תשתית רחבה לפיתוח תוספים. מנגד, זה לא אומר שתכנתים יבחרו דווקא בדרופל. החסרון העיקרי של דרופל טמון בזה שהיא ידידותית למפתחים אך לא למשתמשים. בעצם, מתכנת יעבוד קשה יותר כדי להפוך את המערכת לניהול התוכן לידידותית ונוחה למשתמש. בהתחשב בכך שבסופו של יום, מי שמעדכן את התוכן וממשיך לעבוד עם האתר זה בעל האתר שהוא לא בהכרח בעל יכולת תכנות, זה עלול להיות בעייתי. 
דבר שני, דרופל לא ידידותית למעצבים וגרפיקאים כל כך. גרפיקה של אתרים רבים לא נראית ומרגישה טוב כמו הפונקציונאליות שלה. כלומר, אתר יכול להיות מדהים מבחינת יישומים, אך העיצוב לא ישדר את התחכום של האתר. כמובן שיש לקחת בחשבון שהעיצוב הוא הדבר הראשון שמושך את המשתמשים.

ג'ומלה(Joomla!)

המונח ג'ומלה מגיע אלינו מסווהילית, שם פירושו: הכל ביחד, הכל, ואכן מערכת זו מצדיקה את שמה. ג'ומלה זו תשתית לניהול תוכן שבהחלט הבשילה לשלב יכולות פיתוח, שמאפשרות למתכנתים להרחיב אותה ולבנות אתרים מכל רמת מורכבות שהיא, יחד עם העובדה שהיא מאפשרת לגרפיקאים להיות יצירתיים עם העיצוב, ולמשתמשים לשחות במערכת ומפעלים אותה בקלות יחסית.

גרפיקאים משתמשים בג'ומלה בגלל היכולות שלה. האתרים של ג'ומלה נראים טוב, העיצוב עולה בקנה אחד עם הפונקציונאליות שלה, וזה נותן שלמות בכל קנה מידה. עם זאת, פיתוחים חדשים ניתנים לעדכון ע"י המשתמשים ביתר קלות.

ג'ומלה היא פחות ידידותית למשתמש מוורדפרס, אך גם כאן טמון יתרון יחסי כדי לאפשר את הדינמיות מבחינת התכנות ויכולת התאמת הקוד לכל אתר ואתר.

לעומת וורדפרס שמבחינת ניהול האתר מדובר באותה רמה כמו לשלוח קובץ וורד, ג'ומלה קצת יותר מורכבת.

יתרון משמעותי נוסף, הוא שפורום ג'ומלה גדל ומתפתח משמעותית מהר. קהילה זו היא קהילה פעילה, שתורמת ומסייעת למפתחי האתרים ולבעלי האתרים. עצם היותה דינמית ומשתפרת כל העת, מבטיחה קהילת ג'ומלה את המשך הפיתוח והשיפור של המערכת.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב