דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיכאון - שאול המלך ובעיות אש 

מאת    [ 04/08/2011 ]

מילים במאמר: 1069   [ נצפה 4020 פעמים ]

דיכאון – כאשר האש מתקררת וקורסת הקדמה

"שעת לילה מאוחרת,כולם מזמן הלכו לישון,

רק שאול ער, קודר, מרים לדוד טלפון:

אולי תקפוץ אלי, יה דוד - נפשי אגם שחור"

(מילים ולחן: אהוד בנאי)

אנחנו חיים בחברת שפע.אנשים אינם רעבים ללחם הם מחפשים את החמאה, יש לנו את כל האפשרויות הבחירה בעבודה, בבן הזוג, בשעות הפנאי ובמיצוי הפוטנציאל האישי. ולמרות זאת כמות האנשים שסובלים מדיכאון בחברה  המערבית רק עולה ואחד מכל חמישה אנשים לוקח כדורים נוגדי דיכאון. רפואה סינית דרך כלי הטיפול בה קרי דיקור סיני, צמחי מרפא , תזונה ואורך חיים נותנת מענה יסודי ומקיף שיקל על סבלך ויעלה את מצב הרוח וההרגשה בלא צורך בשימוש מתמשך בכלים חיצוניים.

 

מחלת דכאון

דיכאון היא הפרעה נפשית נפוצה שמתאפיינת בתחושה של עצב עמוק וחוסר אושר, ישנם לפעמים סיבות חיצוניות לדיכאון כמו מות קרוב משפחה, פיטורים מעבודה ועוד אך התחושה אינה מידתית  לאירוע שבגללו האדם סובל.אחוז הסובלים מבעיית דיכאון  משתנה ממדינה למדינה , בארצנו כ- 7% סובלים מדיכאון כאשר שכיחות המחלה בנשים כפול בשתיים מגברים. מעל חצי ממספר ניסיונות ההתאבדות הם בעקבות דיכאון .

תסמיני דיכאון

דיכאון טיפוסי מתמשך בין 9-6 חודשים, כאשר אצל חמישית מהאנשים הדיכאון נמשך שנתיים ויותר. הסימפטומים של דיכאון מתחלקים לשלוש קבוצות:

סימפטומים פיזיים בזמן דיכאון :

בעיות אכילה שכוללות ירידה או עליה קיצונית במשקל, הפרעות שינה,עייפות וחולשה,שלשול,עצירות

 סימפטומים רגשיים בזמן דיכאון :

עצב תהומי, התבודדות, התפרצויות בכי, התפרצויות זעם, תחושת מועקה, אפאתיה, ירידה בחשק המיני,הרגשת חוסר תקווה וייאוש

 סימפטומים נפשיים בזמן דיכאון :

חוסר אמון עצמי ואמון בעולם ,ראיית עולם פסימית ומחשבות אובדניות,קושי להתרכז ולזכור,דימוי עצמי נמוך, שיפוט אישי לשלילה, קושי להבין ולראות את התמונה הגדולה והתמקדות בפרטים קטנים ובעיקר שליליים.

סוגי דיכאון :

עקב עלייה בכמות האנשים שסובלים מבעיית  דיכאון וככל שהמודעות למחלה עולה ישנו כיום חלוקה של דיכאון למגדרים ולסוגים שונים :

דיכאון אצל ילדים

אבחנה של השנים האחרונים.ילדים אלו מסרבים להיפרד מההורה וללכת לבית הספר ולעשות פעילויות חברתיות מחוץ לבית וזאת עקב  פחד ממות ההורה או עזיבתו. הילד מופנם ופסיבי יותר אך לפעמים הוא יכול להביע תסכול ורגזנות.

דיכאון אצל בני נוער

דיכאון בקרב בני נוער הוא הסיבה העיקרית למקרי התאבדות. גיל ההתבגרות היא תקופה של  משברים,חוסר איזון רגשי,מרידות ,רגישות ותגובת יתר של בן המתבגר . הסימפטומים שיכולים לאבחן מצב דכאון יכולים להיות כתיבת שירים שעוסקים במוות, בעיות שינה שמתבטאת בצפייה מוגזמת בטלביזיה עם קושי לקום בבוקר ,ירידה בלימודים, חוסר ריכוז ותאבון, בעיות אכילה וחוסר אנרגיה כללי.

דיכאון אחרי לידה

מצב של דכאון לאחר לידה מופיע בחמישית מהנשים היולדות והוא מתפתח בחודשיים שלאחר הלידה, הרפואה המערבית מקשרת מצב זה לשינויים הורמונאליים ולמחסור בשעות שינה. לאימהות שסובלות מדיכאון שלאחר לידה יש קושי לטפל ברך הנולד ולעיתים חשש שמא הן תיפגענה בתינוקן.

דיכאון אצל גברים

גברים מודים פחות בתחושת דיכאון והוא הרבה פעמים נחבא מתחת לבעיות של אלכוהול וסמים או עבודה מוגזמת. גבר מדוכא יחוש רוב יומו רגשות של תסכול וחוסר אונים ויבטאם כעצבנות ונטייה להתרגז.

דיכאון בגיל מבוגר

דיכאון באנשים מבוגרים נוצר מתרופות שהם צורכים, ממות בן הזוג (אז דכאון של שנה לאחר המוות נחשב ביהדות כנורמאלי),או מנטייה אישיותית שהתגברה עם השנים. זקנים שסובלים מבעיות דיכאון יתלוננו הרבה על בעיות פיזיות, יראו את החיים בצורה פסימית, יאבדו עניין בעיסוקים, תחביבים ועניין בחיים.

הטיפול ברפואה מערבית

לאחר סילוק בעיות פיזיות כגון בעיה בבלוטת התריס או תופעות לוואי של תרופות הרופא המערבי ימליץ על לקיחת תרופות שיעלו רמות של חומרים כימיים עצביים. התרופות מצריכות לקיחה ממושכת ולחלקן תופעות לוואי . יתכן ויומלץ ללכת לפסיכולוג לטיפול קוגניטיבי או פסיכו דינמי.

דיכאון בעיני הרפואה הסינית פאזת האש

פאזת האש קשורה לכוח שאחראי להכניס את ניצוץ הפנימי לתוך החומר, ניצוץ שהוא המודעות וההשראה. האש היא כמו השמש שבזכות אורה וחומה אנו וכל היצורים והצמחים חיים, האש בעונה היא הקיץ,בחיינו היא שלב הבגרות והבשלות. בגופינו האש היא קודם כל חום גופינו הטמפרטורה הפנימית שלנו והיכולת לתפקד ולהסתגל לטווח טמפרטורות  גדול עם הגיל חומנו ויכולותינו להסתגל מצטמצם. מבחינה רגשית האש מתבטאת באהבה, הנאה, צחוק, משחק,תקשורות והתחדשות. האיברים שקשורים לאש הם הלב והמעי הדק והצבע שקשור ללב הוא אדום (לא סתם אנחנו נותנים כמתנת אהבה ורדים אדומים עם כרטיס ברכה עם לב אדום)  אדם שיש לו פאזת אש תקינה  יכול לתת ולקבל אהבה וקירבה ולהעריך מתי ,כמה ועם מי להיות פתוח או סגור עם סביבתו פיזית,נפשית ורוחנית.

חוסר איזון בפאזת האש

דיכאון משויך ברפואה הסינית לחסר בפאזת האש שנגרם מסיבות פיזיות  רגשיות ונפשיות כאשר כל ירידה באש מורידה את החום ושמחת החיים ויכולה להוביל למצב של דיכאון. 

מצב של התשה וריקון פיזי של כוחות הגוף, כמו לאחר לידה או לאחר מחלה קשה ואף כתוצאה מתזונה לא נכונה גורמים לחסר, קור ושקיעה של כוחות החיים למטה ולאיבוד שמחת החיים. לכן גם בדיאטה הכי חמורה יש לאכול מאכלים טעימים שמשמחים את ליבנו.

ירידה באש הרגשית יכולה לנבוע מחינוך נוקשה וביקורתי או מהורים שלא נתנו לילדיהם את החום והאהבה ויצרו אצל הילד קושי לקבל אהבה.  אכזבות בחיים,דחיות ועזיבה של אנשים קרובים יוצרים אצל  חלק מהאנשים חומה של ריחוק שמטרתה להגן עליהם אך כאשר החומה אטומה אין לאדם יכולת לקבל חום ואהבה מהסביבה ולטעון אותו ברגשות שמחממים את ליבו.חוסר אש נפשי נובעת באנשים שחיים רק בתוך המוסכמות והחוקים החברתיים ורק לפי ההיגיון . לאנשים אלו יש קושי לעצור את שטף הצריך (רשימת הצריך שיש לכל אחד מאיתנו) ולהסתכל על התמונה הגדולה של חייו, לעבוד לפי האינטואיציה לפעמים ומעבר לחוקים,למוסכמות  וההיגיון.

דיכאון טיפול באמצעות דיקור סיני

דיקור מעלה את האנרגיה למעלה ומעלה ויטאליות והרגשה . נקודות מיוחדות שנקראות חלון לשמיים  יגבירו את אש התודעה וההשראה ויאפשרו לך להסתכל על חייך ממקום גבוה יותר. ולקחת את הפרטים הקטנים  שנראו קריטיים ומפחידים בפרופורציות הנכונות.

דיכאון טיפול בצמחי מרפא צמחי מרפא מחזקים את הגוף, מניעים את הדם והאנרגיה ומחממים את האדם. הם מצוינים לנשים עם דיכאון לאחר לידה ולכל מי שסובל מדיכאונות עם עייפות, מועקה בחזה, נפילות באנרגיה ובחיוניות. דיכאון טיפול בתזונה

יש חשיבות רבה לתזונה נכונה בטיפול בדיכאון. חיזוק וחימום הגוף יעלו את ההרגשה, מאכלים פחמימתיים גורמים להפרשת סרוטונין שהוא החומר הכימי עליו עובדות תרופות נוגדות דיכאון. שוקולד מריר עם אחוז גבוה של מוצקי קקאו ושקדים הם חלק מהמזונות שהם אנטי דיכאוניים.

דיכאון טיפול באורך חיים יצירת אורך חיים שייתן לך סיבה לקום בבוקר, שיגרת חיים מאוזנת שכוללת פעילות גופנית שידוע מחקרית שמעלה מצב רוח וקביעת יעדים לחיים שהם מרגשים,מלהיבים ועושים חשק לקפוץ מהמיטה בבוקר. הם חלק חשוב מתהליך השינוי . סיכום

אני יודע שאם אתה או את סובלים כרגע מדיכאון ברמה כזו או אחרת הכול נראה כרגע מפחיד, גדול מדי וקשה לעשייה. ישנו משפט סיני ידוע שאומר "גם מסע של אלף מיילים מתחיל בצעד אחד קטן". ולכן יש להתחיל בעשיית צעד ראשון ,בבקשת עזרה.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י אקופונקטורה , שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il
וכן אתם מוזמנים להצטרף לעמוד האוהדים שלי בפייסבוקhttp://www.facebook.com/ehud.sverdlik.acupancture 
להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב