דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו גבר רחמי ומה הוא מחפש בחיים? 

מאת    [ 03/08/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 3468 פעמים ]

מיהו גבר רחמי ומה הוא מחפש בחיים? 

 

 

ילד של אימא

 

גבר רחמי הוא בדרך כלל ילד של אימא. ילד של אימא הוא גבר שקשור לאימא שלו, פונק על ידה, התרגל שהיא מספקת לו את כל צרכיו ומעניקה לו תשומת לב רבה. במקרים מסוימים, גבר רחמי הוא גבר שתפיסת היחסים שלו עם אבא שלו היא גרועה, והוא חווה סירוס, ביקורת והחלשה מצד אביו.

 

גבר רחמי לוקח את תפיסת היחסים שלו עם אימא שלו ומשליך אותה על יחסיו עם נשים בכלל. כתוצאה מכך מתרחשים שתי תופעות: האחת, הוא מחפש נשים שיכילו אותו כמו אימא שלו. השנייה, הוא בדרך כלל מסתבך עם נשים ומעורר את חמתן כי הן מצפות ממנו גם לתמורה שאותה הוא אינו מספק. 

 

 

 

ראש של ציפור

 

לגבר רחמי יש "ראש של ציפור". הוא נווד בנשמתו, אינו מעוניין להתמסד, להתחייב, לקחת אחריות או להיתקע במקום אחד. במקום זאת, הוא מחפש חיים קלילים, לא מחייבים, זורמים, נטולי קושי, נטולי אתגרים קשים במיוחד, נטולי מחוייבות לאחרים, חסרי בסיס של קבע.

 

תפיסת הארעיות והנוודות שלו גורמת לו לעבוד בצורה מצומצמת, לא להתאמץ יתר על המידה לגבי שום דבר, להזניח דברים, לא לחפש אתגרים מיוחדים, לברוח מקשיים, להימנע מראש ממחויבות ובעיקר - לחפש נשים שיזינו אותו, יטפלו בו כמו אימא, יפרו אותו ויספקו לו את הרחם שהיה לו אצל אימא שלו.  

 

 

 

חופש והעדר כל מחויבות

 

גבר רחמי זקוק לרחם, סוג של בסיס. הוא מחפש אישה שתוכל להעניק לו מחסה, בית, מקום מקלט ואזור של נוחיות ופינוק. מעבר לכך, הוא אינו רואה בבנות זוג כנשים בעלות צרכים משל עצמן אלא כאימהות שלו, ומבחינתו להן עצמן אין צרכים מיוחדים מלבד לטפל בו.

 

השאיפה הבסיסית שלו היא לחיות חיים של חופש שאין בהם כל מחוייבות והם מאפשרים לו לנוע לכל מקום שיחפוץ, לעשות מה שנוח לו ולעזוב מתי שמרגיש לו שדי.

 

 

 

צורך ברחם שתאשר, תקבל, תכיל ותזין אותו

 

הנשים שאיתו על פי רוב אינן מבינות אותו ואינן מסוגלות לקלוט את תפיסת העולם שלו עד הסוף. מצד אחד, הוא יודע לעורר אצל נשים סוג של אהבה ורגש חם ואימהי כלפיו. מצד שני, הנשים שלו אינן מצליחות להבין כיצד הוא נמנע מכל סוג של מחוייבות וכיצד הוא מצליח לבצע הפרדה מוחלטת בין הצד האוהב שבו לצד המחוייב שבו.

 

מרבית הנשים בחייו של הגבר הרחמי מאמינות באמונה שלמה שאם גבר אוהב - אז הוא גם מחוייב. אלא שבמקרה של הגבר הרחמי זה ממש לא עובד כך. גבר רחמי מסוגל לאהוב ולשדר אינטימיות וקרבה ועדיין לא להיות מחויב בכלל, ואפילו לנצל בצורה צינית את בת הזוג שלו.

 

 

וטיפ לסיום: גבר רחמי אינו מחפש אישה כבת זוג אלא למעשה הוא מחפש סוג של אימא "צעירה" שתמלא את מקומה של אימו הביולוגית "המבוגרת". תפיסת היחסים שלו עם נשים דומה להפליא לתפיסת היחסים שלו עם אימא שלו, והיא מתאפיינת בחד-צדדיות מוחלטת. הוא מאמין שתפקידו הוא לקבל ואילו תפקידה של האישה הוא להזין, לטפל, לדאוג ולתת לו. במובן אירוני זה, גבר רחמי מתנהל דווקא כמו הארכיטיפ הנשי הקלאסי.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב