דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצלחה בדיאטה תהיה לך רק אחרי תכנון קפדני 

מאת    [ 07/10/2007 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 4759 פעמים ]

כל מי שעושה דיאטה מכיר את ההתלהבות הגדולה של: "מחר מתחילים בדיאטה" ואז בא הבוקר ומדלגים על הדברים המשמינים, שותים הרבה, אולי משתמשים בתוסף תזונה אחד או שניים ומחזיקים מעמד עד הצהריים. כאן כבר מתחיל להיות יותר קשה:
 מה לאכול? כמה לאכול? מה הערך הקלורי? מה ישביע אותי? מה יעזור לי לעצירות?
כאו מתחיל המכשול הראשון בכל דיאטה. אז כדאי לצאת לדרך עם כמה עצות יעילות ובדוקות כי בסך הכול אנחנו אחראים על הגוף שלנו ואף אחד לא יעשה בשבילנו את הדיאטה. ישנם מספר כללים שתמיד נכונים בכל דיאטה, התעלמות מאחד מהם או יותר יגרמו לדיאטה להיכשל ואז גם "כאילו אני בדיאטה" וגם "המשקל תקוע" ואין סימן לירידה.

1. הגדרת דיאטה ? האם סתם "בא לי" לרזות, או שיש לי חתונה בעוד שבועיים ואני רוצה להוריד 5-6 ק"ג מיותרים משלושת הלידות האחרונות?!?! האם אני רוצה דיאטה לחטב את הגוף בצורה הדרגתית, האם סתם עליתי 3-4 קילוגרם בחגים ואני רוצה להפטר מהם? חשוב להגדיר, כי אז נבין את הרצינות של הכוונה להרזות ולבחור את התכנית המתאימה לנו.

2. תכנון דיאטה - דיאטה צריך לתכנן ואפשר גם בכתב. כמה ק"ג אני רוצה להוריד. חשוב לציין יעד. יש לקחת בחשבון שהשאיפה למשקל ההיסטורי כמו ביום בו "התגייסתי" הוא מתכון בדוק להתייאש מהדיאטה עוד לפני ההתחלה. דיאטה צריכה להיות איטית ועקבית על מנת להוריד משקל ולא להעלות אותו בחזרה.

 3. פעילות גופנית בדיאטה - לבדוק מה הפעילות הגופנית שאני רוצה לעשות בזמן הדיאטה על מנת לשפר ולהכניס את הגוף למצב של "צריכת קלוריות". אז כמות הקלוריות היומית שנשרפת גדולה יותר. צריך לתכנן פעילות גופנית שאפשרי לעמוד בה ולהגביר לאט לאט ולא לתכנן כל יום ספינינג של שעה רצוף ואחרי שבוע להישאר עם מנוי למכון כושר שמתבזבז כי נשברת!

4. תכנון תפריט לדיאטה ? מיד עם תחושת הרעב הרגליים נושאות אותנו למקרר עם המשפט המפורסם: "נראה מה יש במקרר לאכול שלא משמין", אין מה להסתכל בפנים, יש שם בדיוק את מה שקנית בפעם האחרונה בסופר. על מנת באמת לרזות צריך לתכנן את התפריט לפני שהולכים לקניות בסופר. ככה, עם רשימה מסודרת, יהיה לנו במקרר את האוכל שאנחנו אוהבים, וגם דל קלוריות ואיכותי.

5. תחושת רעב מדומה בדיאטה ? תחושת הרעב תוקפת בעיקר כי לא ברור מה יהיה בארוחה הבאה. לכן שלב 4 בתכנון התפריט כה חשוב למי שבאמת רוצה להתמיד בדיאטה ולרדת לפי היעד שהצבת בסעיף 2. כדי להתגבר על תחושת הרעב מומלץ לחלק את הארוחות ל 6 ארוחות מתוכננות לאורך היום. ברגע שיש רשימה ברורה מה אוכלים ומתי, כולל פרי או חטיף דל קלוריות בארוחת הביניים, המוח עסוק בפעילות היומית ולא חושבים על הדיאטה כל הזמן.

6. תחושת רעב בזמן דיאטה ? כאן נוציא לפועל את כל המרכיבים של דיאטה נכונה על מנת שהאכילה תהייה מתוכננת ולא ספונטנית, עשירה באבות המזון אך ללא שומן וקלוריות מיותרות. חשוב לצרוך סיבים תזונתיים על מנת לחוש שובע לפני הארוחה העיקרית. חשוב לתכנן את ארוחות הביניים ולהכין את האוכל מראש, כשלא חשים רעב כי בעת תחושת הרעב עד שהאוכל יהיה מוכן נחסל חצי מקרר ואפילו לא נזכור שאכלנו משהו.

7. כיווץ הקיבה ? הקיבה שלנו גמישה ואין מושג כזה "לכווץ את הקיבה", אנחנו פשוט מתרגלים לאכול פחות, אוכלים 6 ארוחות ביום ושותים יותר, לא מפחדים מתחושת רעב קלה כי יש לנו את התפריט והזמן המדויק של הארוחה הבאה ואין חשש של "מה לאכול". דיאטה היא כמו שמתכננים כל דבר אחר בחיי היום יום. תכנון מדויק ולא מסובך ייתן לנו תוצאות מעולות ולא נחזור לעוגמת הנפש של כל הדיאטות שהתחלנו עד היום ונכשלנו.

הטיפ להצלחה מכסימאלית בדיאטה:
סוד ההצלחה בכל דיאטה הוא לא להגיע לתחושת רעב ולא לחפש מה לאכול. לתכנן את התפריט וגם אם אכלת עוגה או קינוח אחר פעם בשבוע עדיין להמשיך בדיאטה ולא לוותר. דיאטה היא ריצה למרחקים ארוכים והכנה נאותה תביא אותנו למטרה הנכספת.

שי ברוש
מנכ"ל
פרמה גורי בע"מ
מומחה לצמחי מרפא ובעל נסיון רב החל משנת 1985 בתחומים השונים של מוצרים לרפואה משלימה. התמחות בתוספי תזונה ודיאטה, כמו גם קוסמטיקה טבעית ונשירת שיער, ומוצרים דרמטולוגים שונים. בעל ידע ונסיון רב לייעוץ בתוספי תזונה לשיפור התפקוד היומיומי וסיוע לבעיות שונות כמו: דיאטה, כולסטרול, השמנה, נדודי שינה, נשירת שיער ועוד.
http://www.pharmaguri.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב