דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטבחים כפריים: לבן הוא השחור החדש 

מאת    [ 02/08/2011 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2815 פעמים ]

מטבחים כפריים משגשגים היום בגלל שאנשים רבים מוצאים עצמם נמשכים למראה הכפרי האצילי המאפיין אותם. מטבחים כפריים מעוצבים בסגנון כפרי שובה לב, מעודן, נדמה שכל פרט בהם עוצב באהבה ובתשומת לב רבה. מטבחים כפריים משמעם התעמקות בפרטי פרטים, שתורמים לתחושת חמימות משפחתית.

אבל לא תמיד היה מקובל לייצר מטבחים ששופעים בפרטים. בואו נחזור קצת אחורה ונסתכל על אופנות חולפות של מטבחים: פעם, בזמן שמטבחים בסגנון תעשייתי היו בשיא האופנה, היה נהוג "להחביא ידיות", כלומר, להשתמש במגירות נפתחות ללא שום ידיות, ליצור מראה חלק ואחיד. המגירות וארונות המטבח התאפיינו במינימום של פרטים ובקרירות אצילית. היום, לעומת זאת, אנשים רוצים לחזור למראה הקלאסי של פעם – לא להעלים פרטים, אלא להראות אותם במלוא יופיים.

מטבחים כפריים התחבבו על הקהל גם בגלל צבעם. הצבע הדומיננטי אצל מטבחים כפריים הוא הלבן, שתמיד היה באופנה ותמיד יהיה. הלבן משדר תחושה מלכותית משהו, קלאסית ועל זמנית. הניקיון הוויזואלי של הצבע הלבן עומד בסתירה מוחלטת לעיצוב המתקתק של מטבח כפרי. השילוב של הלבן הקריר עם מטבחים כפריים נוסטלגיים הוא שילוב מנצח, שכבש את ליבם של המוני אנשים בארצנו, שגדלו על סדרות וסרטי טלוויזיה אמריקאים, שם הראו מודל של משפחה שנפגשת מידי יום לסמול טוק מסביב למטבח.

מטבחים כפריים נמצאים היום בפריחה כי המודל של מטבח תעשייתי פשוט איבד מזוהרו. אנשים לא רוצים לשבת במקום קר ומנוכר. לסביבה המשרדית אולי מתאים עיצוב פנים בסגנון היי טק, מתוחכם וקריר, אבל כשחוזרים הביתה, זורקים את הנעליים, משליכים את התיק והמפתחות, אנחנו רוצים קצת הרגשה של חמימות, קצת קונטרס לניכור שסבב אותנו במשך כל היום.

מטבח כפרי מיוצר הרבה פעמים בעבודת יד מוקפדת ובהזמנה אישית, מה שמבטיח התאמה מושלמת לדירה, מבחינת מימדים, נפח וסגנון. בזה קסמו של מטבח כפרי, כי אנשים מרגישים שהקן החמים והביתי שלהם נתפר ממש לפי מידותיהם, והם לא רכשו איזה מטבח מחנות המונית אלא מנגר איכותי.

אין כמו מטבח כפרי בעבודת יד קפדנית ומלאה באהבה בשביל להפיץ תחושת ביתיות חמימה, במיוחד לאור העבודה שהסלון הוא מקום שבו אנחנו ממעטים לתקשר, אם בכלל. נותר לנו רק לקוות שעם עלייתו של מטבח כפרי, טרנד הפרובאנס יחדור לאט לאט גם לסלון בייתנו והצבע השולט יהיה לבן חגיגי וכפרי. הכורסאות יהיו לבנות, הריצוף יהיה בהיר, ואולי נשכח שאנחנו בישראל, ונחשוב בטעות שאנחנו בגבעות איטליה או בעיירה פסטורלית אמריקאית...

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב